Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:19

DuoPenotti schreef:
office schreef:
Ja maar…als je geen 2500 euro van je spaarrekening kan halen voor iets wat je zo belangrijk vind.Dan kun je haar toch niet onderhouden ook? Als ze nu langdurige zorg nodig heeft ?
of je wilt niet aan je potje komen wat je hebt voor de dierenarts rekening.
Dus dat dit geld van een ander potje moet.

Ik heb hetzelfde eens gehad, ik had het geld staan, maar niet om een paard te kopen.
Dat was voor als de dieren wat kregen, dat geld was er wel...maar niet om uit te geven.

Toen diverse rot dingen achter elkaar gehad, zoals 2 auto's in een week kapot, grote kosten.
De verwarmingsketel die de leeftijd bij lange na niet had om het te begeven deed dat wel enz.
Dus het gewone spaarpotje was bijna leeg... en dan. Heb enorm in dubio gestaan. Het geld was er en ook weer niet....

Ik heb mijn grote vriend niet terug gekocht toen voor een prijs die zowat een GP paard moest zijn. Werd echt geld opgezet door mijn emotie.
En ja tot de dag van vandaag spijt...maar ik weet nu ook dat ik vanaf toen geen dierenarts kosten had, het gewone potje weer werd aangevuld...maar zonder die werkende glazen bol wist ik dat toen niet.
Dus voor toen de juiste keuze
Ik hoop ook dat het zo iets is. Laat ik duidelijk zijn, ik probeer niet te verwijten en heb geprobeerd om het ook niet zo te schrijven in mijn posts. Maar ik wou het toch ff benoemen omdat ik dat in dit verhaal een grotere zorg vind dan dat TS het paard jaren geleden verkocht heeft waar meermaals over gecommenteerd wordt. TS weet wel of zij een extra potje heeft voor dit soort dingen, en zo ja dan lijkt dat me dus gewoon geregeld :j .

sexysusie

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 18:57

Ik heb gewoon geld om paard te onderhouden, vanaf volgend jaar zomer zijn onze problemen voorbij. Zoals iemand hier ook al zij, een spaarpotje voor de zorg is aanwezig. Ik zou haar daar van kunnen kopen, maar als er dan wat gebeurt hebben we niks meer. Als gylana heel veel kosten nodig heeft wat ik niet direct geloof, maar dan komt dat goed. Als het echt goed mis is laat ik haar inslapen en heeft ze haar rust.

Ik heb haar 4 jaar geleden verkocht met eerlijke verhaal. Bij diegene heeft ze top gestaan tot 2 a 3 maanden geleden. Toen heeft diegene haar verkocht. De persoon die haar toen had zorgde ook goed voor haar. Alleen liep ze daar een extra blessure op. Vanaf daar wordt het verhaal wat wazig. Ze zouden haar eerst in hebben laten slapen, maar dat bleek niet zo te zijn. Toen zou ze dus naar de slacht gebracht zijn maar dat durfden ze me niet te vertellen maar moest ze wel toen 2 dagen later dat meisje contact opnam die haar graag wou kopen van een Belgische handelaar. Dat is toen gelukkig niet door gegaan. Die handelaar wou 3500 hebben. Ik heb toen uiteindelijk 1000 geboden. Daarop heeft hij haar weer terug gedaan aan diegene van wie hij haar had. Maar diegene heeft haar direct naar die manege gebracht. Daar bleek echter dat ze grote wond had, die is verzorgd. Toen lazen ze mijn verhaal. Diegene nam contact met mij op. Maar diegene heeft alleen maar contact met een tussenpersoon en niet met de werkelijke eigenaar. Ze heeft gevraagd wat die eigenaar er nu voor wil hebben en dat was eerst €3000,- en een uur later €2500,-. Krijg nu echter bericht dat gylana morgen weer opgehaald wordt bij de manege. Maar waar ze dan naar toe gaat is maar de vraag.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:07

sexysusie schreef:
Ik heb gewoon geld om paard te onderhouden, vanaf volgend jaar zomer zijn onze problemen voorbij. Zoals iemand hier ook al zij, een spaarpotje voor de zorg is aanwezig. Ik zou haar daar van kunnen kopen, maar als er dan wat gebeurt hebben we niks meer. Als gylana heel veel kosten nodig heeft wat ik niet direct geloof, maar dan komt dat goed. Als het echt goed mis is laat ik haar inslapen en heeft ze haar rust.

Ik heb haar 4 jaar geleden verkocht met eerlijke verhaal. Bij diegene heeft ze top gestaan tot 2 a 3 maanden geleden. Toen heeft diegene haar verkocht. De persoon die haar toen had zorgde ook goed voor haar. Alleen liep ze daar een extra blessure op. Vanaf daar wordt het verhaal wat wazig. Ze zouden haar eerst in hebben laten slapen, maar dat bleek niet zo te zijn. Toen zou ze dus naar de slacht gebracht zijn maar dat durfden ze me niet te vertellen maar moest ze wel toen 2 dagen later dat meisje contact opnam die haar graag wou kopen van een Belgische handelaar. Dat is toen gelukkig niet door gegaan. Die handelaar wou 3500 hebben. Ik heb toen uiteindelijk 1000 geboden. Daarop heeft hij haar weer terug gedaan aan diegene van wie hij haar had. Maar diegene heeft haar direct naar die manege gebracht. Daar bleek echter dat ze grote wond had, die is verzorgd. Toen lazen ze mijn verhaal. Diegene nam contact met mij op. Maar diegene heeft alleen maar contact met een tussenpersoon en niet met de werkelijke eigenaar. Ze heeft gevraagd wat die eigenaar er nu voor wil hebben en dat was eerst €3000,- en een uur later €2500,-. Krijg nu echter bericht dat gylana morgen weer opgehaald wordt bij de manege. Maar waar ze dan naar toe gaat is maar de vraag.

Nu het advies van DP opvolgen!!!
Trailer + 1000 euro cash meenemen.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 19:11

Petpa schreef:
sexysusie schreef:

Nu het advies van DP opvolgen!!!
Trailer + 1000 euro cash meenemen.

Probleem is alleen dat de eigenaar niet te traceren is. Het gaat allemaal met tussenpersonen. Ik weet ook niet welke manege ze staat. Je krijgt niks te horen. Dat is het vervelende van dit verhaal. Is echt om moedeloos van te worden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:16

Weet je zeker dat de info die je krijgt betrouwbaar is?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:22

Nou het gaat me niet aan uiteraard maar als ze zo belangrijk voor je is zou ik dat geld maar gewoon gebruiken en dat paard ophalen anders denk je hier misschien de rest van je leven aan.
Kans dat de wond niet optimaal verzorgd is als ze zo met haar leuren + de stress die ze zal hebben .
Rekening houden met een spoed bezoek van de veearts en nazorg lijkt me verstandig .
En niet iedereen is eerlijk kijk uit dat je niet de verkeerde geld geeft en alsnog geen paard heb straks !
( eigenlijk maak ik me ook zorgen of internet dieven inmiddels bokt en de bedel acties ook al ontdekt hebben .
De naïeve paarden meisjes trekken hun knip wel ) .
Laat anders een vriend hun contacten en bijvoorbeeld 1500 bieden ?Als het dier wat mankeert willen ze er misschien wel vanaf .
2500 euro vind ik niet te veel
Gevraagd voor een paard met papier trouwens .

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:23

Petpa schreef:
Weet je zeker dat de info die je krijgt betrouwbaar is?

Inderdaad dat dacht ik ook al
!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:25

En wederom is het verhaal met haken en ogen aan elkaar gehangen...

Ze heeft dus na koper 1 slechts 2 maanden bij koper 2 gestaan en toch zeg je dat die haar goed verzorgde? Maar na 2 maanden dumpt ze het dier en maakt jou wijs dat ze geslacht is?

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 19:29

Little_Gift schreef:

Ze heeft dus na koper 1 slechts 2 maanden bij koper 2 gestaan en toch zeg je dat die haar goed verzorgde? Maar na 2 maanden dumpt ze het dier en maakt jou wijs dat ze geslacht is?

Ik ben nog bij koper 2 geweest toen ze zo slecht was. Ze zag er verder goed verzorgd uit. Geen wonden, gezond gewicht, glanzende vacht. Ruime schone box en prachtig stuk weiland.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:30

Of je zegt dat je het geld van je moeder kan lenen (kan dat niet ?) en dat je er nu aan kan komen met de trailer ?
Dan moeten ze zeggen waar ze staat ?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:30

sexysusie schreef:
Little_Gift schreef:

Ik ben nog bij koper 2 geweest toen ze zo slecht was. Ze zag er verder goed verzorgd uit. Geen wonden, gezond gewicht, glanzende vacht. Ruime schone box en prachtig stuk weiland.

Ja uiteraard, ze moest ze verkocht krijgen immers

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 19:33

.[/quote]

Ja uiteraard, ze moest ze verkocht krijgen immers[/quote] dat was niet haar bedoeling. Was ook gezelschap voor haar paard van 29 jaar oud en ook die zag er goed uit. Het is gaan rommelen toen ze geblesseerd uit land kwam.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 19:35

office schreef:
Of je zegt dat je het geld van je moeder kan lenen (kan dat niet ?) en dat je er nu aan kan komen met de trailer ?
Dan moeten ze zeggen waar ze staat ?

Waarschijnlijk staat dan de tussenpersoon er en die mag dat toch niet beslissen. En nee helaas kan ik het geld ook niet lenen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:35

office schreef:

Nou.. voor een voormalig Z geklasseerd paard die nog als leermeester doorkan vind ik de vraagprijs laag, en voor een slachtpaard vind ik de vraagprijs hoog.

Dus eigenlijk vind ik het maar een vreemde prijs.
De plotselinge daling van 3500 naar 2500 toont aan dat de verkoper nu wel doorheeft dat er iets aan het paard mankeert denk ik.
Of is het paard nog geschikt als fokmerrie?

Wel een vreemd en schimmig gedoetje, tussenhandelaar waarmee je geen contact krijgt, maar toch heb je via via informatie. Maar dan weer niet over de specifieke plek waar het paard nu (te koop?) staat.

Fingers crossed voor het brave dier, dat ie nou niet weet-ik-waar beland om het laatste geld er nog uit te wringen ipv het eerlijk naar de slager te brengen..

Sterkte met de situatie, ik denk ook dat DP haar idee geen kwaad kan, geld mee trailer mee en op de gok heengaan. Maarja dan moet je wel weten waarheen.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 19:38

office schreef:
Nou het gaat me niet aan uiteraard maar als ze zo belangrijk voor je is zou ik dat geld maar gewoon gebruiken en dat paard ophalen anders denk je hier misschien de rest van je leven aan.
Kans dat de wond niet optimaal verzorgd is als ze zo met haar leuren + de stress die ze zal hebben .
Rekening houden met een spoed bezoek van de veearts en nazorg lijkt me verstandig .
En niet iedereen is eerlijk kijk uit dat je niet de verkeerde geld geeft en alsnog geen paard heb straks !
( eigenlijk maak ik me ook zorgen of internet dieven inmiddels bokt en de bedel acties ook al ontdekt hebben .
Laat anders een vriend hun contacten en bijvoorbeeld 1500 bieden ?Als het dier wat mankeert willen ze er misschien wel vanaf .

Ik kijk goed uit wie wat waar en hoe.

Ja maar dat wordt dus lastig want heb nu alleen contact met iemand die het paard via de tussenpersoon aangeboden kreeg voor een klant van haar in dit geval die manege dus. En dus niet met eigenaar zelf. Dat is grootste probleem. Diegene blijft verdekt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:40

sexysusie schreef:
office schreef:

Ik kijk goed uit wie wat waar en hoe.

Ja maar dat wordt dus lastig want heb nu alleen contact met iemand die het paard via de tussenpersoon aangeboden kreeg voor een klant van haar in dit geval die manege dus. En dus niet met eigenaar zelf. Dat is grootste probleem. Diegene blijft verdekt.

Je weet dus ook niet hoe het daadwerkelijk met Gylana gaat (in de zin van met eigen ogen kunnen beoordelen).
En de huidige eigenaar / tussenpersoon / wie dan ook leest wellicht via bokt mee en kent jouw emotionele betrokkenheid bij haar...
Laatst bijgewerkt door Petpa op 23-08-24 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:40

sexysusie schreef:
dat was niet haar bedoeling. Was ook gezelschap voor haar paard van 29 jaar oud en ook die zag er goed uit. Het is gaan rommelen toen ze geblesseerd uit land kwam.

Maar als ze gezelschap zocht voor haar oude paard, dan kon dat toch geen kwaad dat gylana geblesseerd was?
En ze wist op voorhand toch al dat ze geblesseerd was?
Dus wat doet een extra blessure er dan toe?

Nog steeds klopt er iets niet aan dit verhaal hé...

Ik zie je bovendien op alles ja maar reageren en wellicht en waarschijnlijk... Als het je echt zo belangrijk was, dan sprong je in je auto en probeerde je alles wat in je macht lag, ook al was het de tussenpersoon die je treft...
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 23-08-24 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 19:42

Little_Gift schreef:
sexysusie schreef:
.

Ja uiteraard, ze moest ze verkocht krijgen immers
dat was niet haar bedoeling. Was ook gezelschap voor haar paard van 29 jaar oud en ook die zag er goed uit. Het is gaan rommelen toen ze geblesseerd uit land kwam.[/quote]

Maar als ze gezelschap zocht voor haar oude paard, dan kon dat toch geen kwaad dat gylana geblesseerd was?
En ze wist op voorhand toch al dat ze geblesseerd was?
Dus wat doet een extra blessure er dan toe?

Nog steeds klopt er iets niet aan dit verhaal hé...

Ik zie je bovendien op alles ja maar reageren en wellicht en waarschijnlijk... Als het je echt zo belangrijk was, dan sprong je in je auto en probeerde je alles wat in je macht lag, ook al was het de tussenpersoon die je treft...[/quote]

Dan moet je wel een adres weten en die heb ik niet, dus waar moet ik dan heen rijden???

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:43

Ach maar je zegt dat dan wellicht de tussenpersoon er staat als je erheen rijdt, dus ja dan vermoed ik dat je een adres had hé...

Die tussenpersoon kan dan toch de naam geven van degene die haar nu heeft?
Dat is toch niet zo moeilijk?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:45

Dan weet je niet eens of het om hetzelfde paard gaat.Mijn vriendin zocht haar main coon en werd gebeld door mensen met een buitenlands accent dat ze haar kat hadden maar ze moest eerst geld over maken.
Ze huilde…zo wreed..mogelijk hadden ze die kat niet eens.
Mensen die weidemaatjes zoeken vind ik ook altijd twijfelachtig want je kan net zo goed een gezond paard kopen als maatje.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 19:49

Little_Gift schreef:
Ach maar je zegt dat dan wellicht de tussenpersoon er staat als je erheen rijdt, dus ja dan vermoed ik dat je een adres had hé...

Die tussenpersoon kan dan toch de naam geven van degene die haar nu heeft?
Dat is toch niet zo moeilijk?

Nee stel ik zeg dat ik geld heb en haar kom halen zal ik adres wel krijgen. Maar ja dat geld heb ik niet. Dus kan dat niet zeggen. En nee dat kan ie blijkbaar niet. Anders had ik die wel gehad

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 19:50

office schreef:
Dan weet je niet eens of het om hetzelfde paard gaat.Mijn vriendin zocht haar main coon en werd gebeld door mensen met een buitenlands accent dat ze haar kat hadden maar ze moest eerst geld over maken.
Ze huilde…zo wreed..mogelijk hadden ze die kat niet eens.
Mensen die weidemaatjes zoeken vind ik ook altijd twijfelachtig want je kan net zo goed een gezond paard kopen als maatje.

Gaat om zelfde paard, en nee geld overmaken ga ik sowieso niet doen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:54

Je kan toch ZEGGEN dat je het geld wel heb ?Dan heb je het adres en dus de echte eigenaar.Of je krijgt een telefoonnummer ook handig dan weet je in ieder geval waar ze heen gaat.
Ik zou er gek van worden als ik een paard kwijt was en hoorde dat ze er mee rond leurde.
En die 1500 euro kom je ook wel overheen paar uurtjes extra werken ofzo of een beetje zuinig doen.Maar ja …ik denk blijkbaar anders .

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 19:57

office schreef:
Je kan toch ZEGGEN dat je het geld wel heb ?Dan heb je het adres en dus de echte eigenaar.Of je krijgt een telefoonnummer ook handig dan weet je in ieder geval waar ze heen gaat.
Ik zou er gek van worden als ik een paard kwijt was en hoorde dat ze er mee rond leurde.

Als ik nu zeg dat ik geld heb dan krijg ik waarschijnlijk adres van de manege waar ze nu staat. En niet van de eigenaar. Ik ben al hele tijd bezig om dat te krijgen maar krijg het niet. Ook geen telefoonnummer.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:58

sexysusie schreef:
office schreef:

Als ik nu zeg dat ik geld heb dan krijg ik waarschijnlijk adres van de manege waar ze nu staat. En niet van de eigenaar. Ik ben al hele tijd bezig om dat te krijgen maar krijg het niet. Ook geen telefoonnummer.

Waarom krijg je dat niet?