Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aatrox schreef:Ik vind de sirius lijn ook enorm mooi, maar hebben ze in de breedte daar ook meer ruimte? We zullen sowieso in het weekend gewoon is langs moeten gaan bij wat trailerboeren (als ik ze zo mag noemen) om is te bekijken hoe of wat.
Roodvos schreef:De enige manier of een gedegen financiële afweging te maken is de rekensom maken.
*Wat kost een vrachtwagentje
*Wat kost een klein autootje ernaast
*Wat kost een nieuwe trailer.
*Wat krijg je ongeveer aan inruil voor je huidige trekauto + trailer
Denk aan kosten als aanschaf, afschrijving, onderhoud, verzekering, brandstof.
Ik heb jaaaaaaren geleden toen ik een nieuwe trailer moest al eens de rekensom gemaakt paardenwagentje + klein autootje vs. zware auto + trailer.
In het eerste geval heb je alles dubbel. De lagere gebruikskosten van een klein autootje die je merendeel van de tijd gebruikt t.o.v. al die km's met een zware trekauto maken konden destijds dat verschil niet compenseren.
Er is inmiddels wel e.e.a. veranderd. Als het in je dagelijkse gebruik past kan je kijken hoe de berekening uitvalt met een klein elektrisch autootje (die waren er toen nog niet). Zeker als je zonnepanelen hebt kan dit wel interessant zijn.
Aatrox schreef:We wassen de trailer altijd met de hand. Alleen de rubberen mat op de bodem niet![]()
Ik neig nu enorm naar de portax serie, ga deze dus even is goed in het echt bekijken. That guys!