Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
imaudy schreef:Het geld was gestort op een moment waarop er nog niet opgezegd was. Normaal is het een maand opzegtermijn. Dan is het ook de rest van de maand en de maand erop. Ik zou allang blij zijn met alleen deze maand.
Echter gezien de reacties hier wordt die week toch automatisch terugverwacht door de meesten. Misschien het beste om dat dan te doen.
NoGo schreef:imaudy schreef:Het geld was gestort op een moment waarop er nog niet opgezegd was. Normaal is het een maand opzegtermijn. Dan is het ook de rest van de maand en de maand erop. Ik zou allang blij zijn met alleen deze maand.
Echter gezien de reacties hier wordt die week toch automatisch terugverwacht door de meesten. Misschien het beste om dat dan te doen.
Helemaal eens dat normaal een maand opzegtermijn geldt.
Maar TS heeft zelf een contract opgesteld met een opzegtermijn van 2 weken, imo betekend dit dus gewoon netjes geld terugstorten en voor een volgende klant je contract aanpassen.
ik blijf het echt bizar vinden dat hier uberhaupt discussie over is.
Als een pensionklant met 2 weken opzegtermijn aangeeft (een week voor een nieuwe maand start) dat ze de week van de nieuwe maand niet wil betalen dan is heel bokt te klein.
Wat is er nu anders dan, behalve dat het super asociaal is van de TS dat ze zich niet aan haar eigen opgestelde contract houd?
imaudy schreef:Het geld was gestort op een moment waarop er nog niet opgezegd was. Normaal is het een maand opzegtermijn. Dan is het ook de rest van de maand en de maand erop. Ik zou allang blij zijn met alleen deze maand.
vevina schreef:Jeetje dat het überhaupt in je op komt om te vragen of ze het geld terug willen… als ik jouw klant was zou ik zo ontdaan zijn van je vraag dat ik waarschijnlijk zeg dat je het mag houden, puur omdat je mij voor het blok zet. Maar ik zou met een rot gevoel weggaan.
1 week stalling is een hoop geld voor iedereen. Je kan toch niet zomaar verwachten dat je dat gewoon even zo gratis krijgt.
hwn schreef:Ik schrik toch wel van de reacties hier. Ik hoor al heel mijn leven dat ik veel te braaf, meegaand en goedkoop ben in geldzaken, en nu lijk ik hier door één bericht in één klap een heel ander imago te krijgen. Weet niet of dit een verschil is tussen Nederland en België, of waarom dit zo gek lijkt. Ik bedoel: ze hebben betaald tot eind de maand, dan hadden ze toch ook kunnen blijven tot eind van de maand?
Ik heb hen trouwens net gesproken, ik vroeg nog eens naar de exacte datum van vertrek: de 24ste zeiden ze. Ik zei: "Dan stort ik jullie nog een weekje stalgeld terug". Moeder en dochter direct unaniem: "Nee hoor, we betalen tot eind van de maand, je hebt er altijd goed voor gezorgd". Zelfs dat ik de hoefsmid zou betalen vrijdag, wilden ze niet van horen.
Dus moraal van het verhaal: volgende keer gewoon rechtstreeks vragen ipv op Bokt
hwn schreef:Ik schrik toch wel van de reacties hier. Ik hoor al heel mijn leven dat ik veel te braaf, meegaand en goedkoop ben in geldzaken, en nu lijk ik hier door één bericht in één klap een heel ander imago te krijgen. Weet niet of dit een verschil is tussen Nederland en België, of waarom dit zo gek lijkt. Ik bedoel: ze hebben betaald tot eind de maand, dan hadden ze toch ook kunnen blijven tot eind van de maand?
Ik heb hen trouwens net gesproken, ik vroeg nog eens naar de exacte datum van vertrek: de 24ste zeiden ze. Ik zei: "Dan stort ik jullie nog een weekje stalgeld terug". Moeder en dochter direct unaniem: "Nee hoor, we betalen tot eind van de maand, je hebt er altijd goed voor gezorgd". Zelfs dat ik de hoefsmid zou betalen vrijdag, wilden ze niet van horen.
Dus moraal van het verhaal: volgende keer gewoon rechtstreeks vragen ipv op Bokt