Bokkers in het buitenland met paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: Bokkers in het buitenland met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 20:39

_nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:33

Hoihoi, ik lees ook even mee :D
Is hier toevallig iemand naar Engeland verhuisd met je paard? Hoe heb je dit aangepakt?
Laatst bijgewerkt door _nala op 11-08-24 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:47

Hier enkele jaren geleden naar Zweden verhuisd met paarden.
De mogelijkheden om buiten te rijden zijn in ieder geval in de omgeving waar ik woon eindeloos.
De winters kunnen echt een uitdaging zijn, maar daar leer je ook oplossingen voor te bedenken.
Op die manier worden de uitdagingen steeds kleiner. :)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:48

Monique1963 schreef:
Kennen jullie dit topic? Daar komt veel info voorbij: [HK] Emigreren? Natuurlijk!
Zodra ik genoeg berichten, kom ik graag meepraten als dat mag.
Het lijkt me fijn om bepaalde ervaringen te delen.

Ries411

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 19:38

Ik woon in Zwitserland sinds 2024 en ik heb mijn paard meegenomen. Hij heeft het hier super, dus ik ben heel blij dat hij mee is!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:09

Wat een leuk topic! Ik volg graag mee

Wij willen binnen 5 a 10 jaar graag emigreren. Eerst had onze voorkeur Zweden maar aangezien ik daar eigenlijk niemand ken en mijn persoonlijke mening is dat ze daar vrij gesloten zijn en heel erg op zichzelf trekt het mij niet meer zo aan. Ik ben bang dat ik mij dan heel eenzaam ga voelen. Wel ben ik gek op het land en ken ik de taal redelijk. We gaan er wel graag heen te bezoeken!

De plannen zijn gevestigd op Ontario, Canada. En m’n ouders willen misschien ook wel mee. De paarden gaan ook mee en heb horses2fly al gemaild en informatie opgevraagd. Het viel mij enorm mee voor 3 paarden. We gaan nu lekker sparen en hoop daar dan binnen 10 jaar te zijn. M’n man wil opzich wel een melkveebedrijf (overnemen) beginnen. Ik zou denk ik daar weer een hondenopvang openen, net als ik hier een opvang heb.
In Canada heb ik al heel veel bekenden en ook goede lijnen lopen bij grote stallen. Ik denk zeker dat in goede kansen heb ik dat land. En heb er ook al veel vrienden wat de stap makkelijker maakt. Aan de ene kant wil ik wel wachten tot m’n grootouders zijn overleden, de rest van de familie heb ik simpelweg minder/niks mee. Dus dat is wel prima

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:20

Verliefd geworden op ene Duitser in het zuidelijkste deel van het zwarte Woud. Paard en ik waren al in Duitsland aan het reizen. Ik zit na 2 jaar hier nog steeds met dingen qua emigratie die ik nog moet regelen (ook omdat ik het doodeng vind mijn leven in nl los te laten en ik genoeg relaties stuk heb zien gaan). Ik voel me hier veel fijner en ben gelukkiger. We wonen midden in de bossen en ik kan eindeloos rijden. Paarden houden in de winter kan een beetje een uitdaging zijn als je ze ook nog buiten wilt hebben maar elk jaar verbeteren we iets! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ries411

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

Benoite schreef:
Verliefd geworden op ene Duitser in het zuidelijkste deel van het zwarte Woud. Paard en ik waren al in Duitsland aan het reizen. Ik zit na 2 jaar hier nog steeds met dingen qua emigratie die ik nog moet regelen (ook omdat ik het doodeng vind mijn leven in nl los te laten en ik genoeg relaties stuk heb zien gaan). Ik voel me hier veel fijner en ben gelukkiger. We wonen midden in de bossen en ik kan eindeloos rijden. Paarden houden in de winter kan een beetje een uitdaging zijn als je ze ook nog buiten wilt hebben maar elk jaar verbeteren we iets! [ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Tof! Maar hoe heb je dat gedaan met je paard? Staat die ook nog in NL ingeschreven?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:17

Wij zijn ons al jaren aan het oriënteren op Frankrijk. Dit jaar best serieus trouwens. Als het zo ver zou komen gaat paard natuurlijk mee. Hij komt ook uit Frankrijk en transport bedrijven kunnen de verhuizing geweldig regelen dus dat is helemaal oké. Tuurlijk vind ik dat rete spannend, want dan moet hij op hoge leeftijd wéér die reis aangaan. Maar uiteindelijk komt ie dan waarschijnlijk op een plek die ik hem hier in Nederland nooit zou kunnen bieden qua rust en ruimte, dus wat dat betreft zal zijn gezondheid er misschien even kort een dip van krijgen, maar daarna enorm op vooruit gaan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Benoite schreef:
Verliefd geworden op ene Duitser in het zuidelijkste deel van het zwarte Woud. Paard en ik waren al in Duitsland aan het reizen. Ik zit na 2 jaar hier nog steeds met dingen qua emigratie die ik nog moet regelen (ook omdat ik het doodeng vind mijn leven in nl los te laten en ik genoeg relaties stuk heb zien gaan). Ik voel me hier veel fijner en ben gelukkiger. We wonen midden in de bossen en ik kan eindeloos rijden. Paarden houden in de winter kan een beetje een uitdaging zijn als je ze ook nog buiten wilt hebben maar elk jaar verbeteren we iets! [ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat leuk! Een paard wat ik gefokt heb staat ook in het zwarte woud. Toevallig gaan we binnenkort die kant weer op
Die staat in Kehl

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:40

Zijn er hier ook ruiters die in geemigreerd zijn en wedstrijden rijden?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

Wij wonen sinds maart 2023 met onze 4 paarden in Zweden. Eerst iets zuidelijker, maar sinds eind mei 2025 in Västerbotten, Noord Zweden.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:02

@ davinci2412 : nog geen wedstrijden gereden hier,maar wil wel graag.
Eerst maar op zoek naar een geschikt paard.

@ Kabayo , ik denk dat het heel erg uitmaakt waar in Zweden je zou gaan wonen.
Ik denk dat het in Zweden makkelijker is om te integreren dan hier in Noorwegen.

Mooi daar Benoite. Heerlijk buiten rijden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:12

davinci2412 schreef:

Ja ik heb wedstrijden gereden, op het moment niet actief omdat helaas mijn paard een pechvogel is. Ik heb daarbij wel nooit in NL wedstrijden gereden, dus ben gewoon vanaf nul hier in Zweden begonnen. Ik zou graag ooit eens FEI willen rijden, hoe dat dan zit weet ik niet, maar met de huidige situatie weet ik ook niet hoe of dat ooit gaat lukken. Ik zou dan zeer waarschijnlijk wel via de knhs onder de NLse vlag rijden.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Juist de paardenwereld is in Zweden best groot en open inderdaad.
Zeker als je je ergens in onderscheidt. :j
Maar de angst om je hier eenzaam te gaan voelen is dan wel weer terecht als je daar gevoelig voor bent.
Dan is Canada misschien een betere optie, al heb ik geen idee hoe sociaal ze daar zijn?

Wat een gave foto's hierboven!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:57

Canada is inderdaad echt een wereld apart van Zweden, mijn zus woont daar en ben er een paar keer voor korte bezoeken geweest. Al zegt mijn zus dat de mentaliteit wel aan het veranderen is, maarja dat heb je tegenwoordig overal wel denk ik. Ik vond de canadezen zo ontzettend vriendelijk en open, zo makkelijk een praatje mee maken zonder fake te zijn. Als ik zie hoe mijn zus een hele grote actieve vriendengroep heeft waar ze wekelijks activiteiten mee doet en ik niet, al ligt dat er wellicht aan dat mijn zus ook meer extrovert is en ik ben een introvert eerste klas :+ Maar ook wel dat dingen plannen hier altijd zo stroef lopen, niemand heeft ooit tijd of 'ik kom er op terug' om dan nooit meer wat te horen zegmaar. Ik loop er inderdaad in Zweden ook wel tegen aan dat mensen er gesloten zijn en het lastig kan zijn als volwassene om echte vrienden te maken. Iedereen is erg vriendelijk hoor, daar niet van, maar wel meer gesloten. Ligt er inderdaad erg aan waar je gaat wonen, ik vond in het zuiden iedereen zo ontzettend gesloten en afstandelijk, nu woon ik weer in de buurt van wat grotere steden in het midden van het land en de mentaliteit is hier heel anders :j

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:51

Piekosjj schreef:
davinci2412 schreef:

Ja ik heb wedstrijden gereden, op het moment niet actief omdat helaas mijn paard een pechvogel is. Ik heb daarbij wel nooit in NL wedstrijden gereden, dus ben gewoon vanaf nul hier in Zweden begonnen. Ik zou graag ooit eens FEI willen rijden, hoe dat dan zit weet ik niet, maar met de huidige situatie weet ik ook niet hoe of dat ooit gaat lukken. Ik zou dan zeer waarschijnlijk wel via de knhs onder de NLse vlag rijden.

Hoe is de wedstrijdsport daar? Zijn er regelmatig wedstrijden?
Ik overweeg Frankrijk of Zweden, maar rij nu best fanatiek wedstrijden. Dat zou ik wel graag willen blijven doen omdat ik net als jij het doel heb ooit FEI te rijden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

Dat ligt er aan, ik rijd endurance en dat is niet zo heel makkelijk hier :+ Prachtig om te trainen, maar wedstrijden zijn er weinig en uiteraard erg ver van elkaar af. Dressuur en springen is hier groot dus dat is netzoals in NL in het weekend vast wel ergens een wedstrijd in de buurt. Daarnaast is WE ook erg aan het opkomen. Zweden is verder echt een paardenland dus je ziet overal paarden, je mag overal buitenrijden (geen ruiterpaden dus je mag gewoon overal komen) en de basissport zit erg goed voor elkaar. Daarnaast is de drafsport erg groot als dat je interesse trekt ;) De meeste steden hebben een drafbaan met jaarrond wedstrijden met de kleinere banen vaak alleen in de zomer. Maar er is letterlijk elke dag minstens 1 race ergens in het land waarbij elke baan meestal wekelijks of om de weeks wedstrijden organiseert. Echt een tak apart maar imo een stuk meer toegankelijker dan in NL. Dat zal je in Frankrijk ook wel hebben waar de drafsport ook erg groot is

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:30

Ik woon in Frankrijk, noorden van de Lot et Garonne, rij geen wedstrijden, ook geen behoefte aan.
Mijn buurvrouw rijdt volgens mij wel fanatiek wedstrijden, gaat elke week naar de club, volgens mij springen. En ik volg iemand op Facebook, woont hier vlakbij, zij rijdt fanatiek endurance. Ze is elke week wel op pad, voor endurance wedstrijd of ritten die hier ook veel georganiseerd worden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

Frankrijk is ook wel echt een paarden land toch? Grote tak van sport, recreatie en toerisme.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:45

In woon alweer een aantal jaren in Frankrijk. Ik heb mijn paard en een shetlander mee uit nederland genomen (zelf gereden dus geen transport bedrijf hiervoor ingehuurd).
Ik heb ze aan huis staan. Sinds dit jaar een 3e paard erbij (om het rijden zelf weer op te kunnen pakken). Nog geen seconden getwijfeld :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:25

Ik woon nu al 6 jaar in Nieuw Zeeland!
Prachtig land zeker voor mooie bos & strand ritten.
Overigens niet mijn eigen paarden meegenomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding