Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Monique1963 schreef:Zodra ik genoeg berichten, kom ik graag meepraten als dat mag.Kennen jullie dit topic? Daar komt veel info voorbij: [HK] Emigreren? Natuurlijk!

Benoite schreef:Verliefd geworden op ene Duitser in het zuidelijkste deel van het zwarte Woud. Paard en ik waren al in Duitsland aan het reizen. Ik zit na 2 jaar hier nog steeds met dingen qua emigratie die ik nog moet regelen (ook omdat ik het doodeng vind mijn leven in nl los te laten en ik genoeg relaties stuk heb zien gaan). Ik voel me hier veel fijner en ben gelukkiger. We wonen midden in de bossen en ik kan eindeloos rijden. Paarden houden in de winter kan een beetje een uitdaging zijn als je ze ook nog buiten wilt hebben maar elk jaar verbeteren we iets! [ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Benoite schreef:Verliefd geworden op ene Duitser in het zuidelijkste deel van het zwarte Woud. Paard en ik waren al in Duitsland aan het reizen. Ik zit na 2 jaar hier nog steeds met dingen qua emigratie die ik nog moet regelen (ook omdat ik het doodeng vind mijn leven in nl los te laten en ik genoeg relaties stuk heb zien gaan). Ik voel me hier veel fijner en ben gelukkiger. We wonen midden in de bossen en ik kan eindeloos rijden. Paarden houden in de winter kan een beetje een uitdaging zijn als je ze ook nog buiten wilt hebben maar elk jaar verbeteren we iets! [ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
davinci2412 schreef:Zijn er hier ook ruiters die in geemigreerd zijn en wedstrijden rijden?

Maar ook wel dat dingen plannen hier altijd zo stroef lopen, niemand heeft ooit tijd of 'ik kom er op terug' om dan nooit meer wat te horen zegmaar. Ik loop er inderdaad in Zweden ook wel tegen aan dat mensen er gesloten zijn en het lastig kan zijn als volwassene om echte vrienden te maken. Iedereen is erg vriendelijk hoor, daar niet van, maar wel meer gesloten. Ligt er inderdaad erg aan waar je gaat wonen, ik vond in het zuiden iedereen zo ontzettend gesloten en afstandelijk, nu woon ik weer in de buurt van wat grotere steden in het midden van het land en de mentaliteit is hier heel anders
Piekosjj schreef:davinci2412 schreef:Zijn er hier ook ruiters die in geemigreerd zijn en wedstrijden rijden?
Ja ik heb wedstrijden gereden, op het moment niet actief omdat helaas mijn paard een pechvogel is. Ik heb daarbij wel nooit in NL wedstrijden gereden, dus ben gewoon vanaf nul hier in Zweden begonnen. Ik zou graag ooit eens FEI willen rijden, hoe dat dan zit weet ik niet, maar met de huidige situatie weet ik ook niet hoe of dat ooit gaat lukken. Ik zou dan zeer waarschijnlijk wel via de knhs onder de NLse vlag rijden.
Prachtig om te trainen, maar wedstrijden zijn er weinig en uiteraard erg ver van elkaar af. Dressuur en springen is hier groot dus dat is netzoals in NL in het weekend vast wel ergens een wedstrijd in de buurt. Daarnaast is WE ook erg aan het opkomen. Zweden is verder echt een paardenland dus je ziet overal paarden, je mag overal buitenrijden (geen ruiterpaden dus je mag gewoon overal komen) en de basissport zit erg goed voor elkaar. Daarnaast is de drafsport erg groot als dat je interesse trekt
De meeste steden hebben een drafbaan met jaarrond wedstrijden met de kleinere banen vaak alleen in de zomer. Maar er is letterlijk elke dag minstens 1 race ergens in het land waarbij elke baan meestal wekelijks of om de weeks wedstrijden organiseert. Echt een tak apart maar imo een stuk meer toegankelijker dan in NL. Dat zal je in Frankrijk ook wel hebben waar de drafsport ook erg groot is

) + 2 meer kunnen verwezenlijken. Maar heb geen familie of vrienden hier