Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GDG schreef:anca schreef:Ik zou zeggen juist voor het paard. Mocht de handelaar hem terug nemen dan staat hij binnen 14 dagen weer te koop met alle gevolgen vandien.
Een moeilijk dilemma hoor wat hier toch helaas met regelmaat te lezen is. Verkocht als weidemaatje en toch weer in de roulatie
Daarom moet je als eigenaar van je afgeschreven paard je verantwoordelijkheid nemen door het paard in eigendom te houden ipv het af te schuiven op een ander. Je levert je paard gewoon aan de goden over zodat je er zelf je handen vanaf kunt trekken.
fohadie schreef:Ik heb een soortgelijke ervaring als ts meegemaakt en heb hierbij wel hulp van rechtsbijstand gehad.Ik vind het dan ook knap dat de zelfbenoemde Boktjuristen in dit topic meteen zeggen dat de rechtsbijstand, waar mensen werken die daarvoor geleerd hebben het bij het verkeerde eind heeft.
fohadie schreef:Ik ga niet op de stoel van de rechtsbijstand zitten, want daar heb ik totaal geen verstand van. Ik vind het dan ook knap dat de zelfbenoemde Boktjuristen in dit topic meteen zeggen dat de rechtsbijstand, waar mensen werken die daarvoor geleerd hebben het bij het verkeerde eind heeft.
henshem schreef:fohadie schreef:Ik ga niet op de stoel van de rechtsbijstand zitten, want daar heb ik totaal geen verstand van. Ik vind het dan ook knap dat de zelfbenoemde Boktjuristen in dit topic meteen zeggen dat de rechtsbijstand, waar mensen werken die daarvoor geleerd hebben het bij het verkeerde eind heeft.
Misschien zijn er Boktjuristen die het daadwerkelijk beter weten…
Ik heb met die laatste zin overigens ook het idee dat de eerste eigenaar niet het paard met blessure heeft verkocht, maar de blessure heeft laten genezen en toen verkocht. Kun je nogsteeds wat van vinden bij een blessure gevoelig paard, maar toch een nuance die ik ff wou benoemen.Citaat:Via haar kreeg ik alle informatie over mijn paard, inc alle gebreken die zij heeft (peesblessures) en waarvan de verkoper op de hoogte was (hier heb ik zwart op wit bewijs van)
[...]
De laatste peesblessure heeft zij in december 2023 opgelopen en heeft daarna 1,5 maand rust gehad. Toen is zij als weidemaatje weggegaan waarna ze na een aantal dagen op internet werd aangeboden als rijpaard.
zelfs als het op een keuring niet te zien zou zijn en die arts niks misdaan heeft (hoewel ik arts van de verkoper + last minute toch niet filmen ook wel een red flag vind). Een steeds terugkerend gebrek verzwijgen terwijl er letterlijk om gevraagd is lijkt mij dan nog steeds wel een issue?Citaat:Meerdere malen gevraagd of het paard gezond is of in het verleden iets heeft gemankeerd. Hierop werd geantwoord dat het paard niks mankeerde en altijd gezond is geweest en dat ze verkocht werd ivm tijd te kort door de vorige eigenaar (paard stond bij een handelaar).
Popstra schreef:Het gaat er denk ik meer om dat het ook kan dat de verkoper een DA heeft die niet helemaal eerlijk is/onder 1 hoedje speelt met de verkoper (de reden dat je een eigen of onafhankelijke DA wil ipv die van de verkoper), zegt dat er gefilmd kan worden om mensen erin te praten de keuring door te laten gaan wanneer ze er niet bij kunnen zijn (ze kunnen immers zelf alsnog kijken wat er gebeurd is), en dan laatste moment zegt "oh mag niet van DA" zodat je voor het blok wordt gezet. Vervolgens kun je niet meer controleren of de keuring netjes is uitgevoerd of niet.Ik snap niet dathet niet kunnen filmen hier maar een red flag word gevonden.
Nu is het paard goed bevonden door de arts en is de ts het daar niet mee eens. Als zij kwaad wil kan ze dat filmpje zo op sm zetten.
Niet dat ik zegze dat doet he, maar we weten allen waar men toe in staat is op het net. Dan sta je er mooi op.
Nee ik zou ook zeker niet gefilmd willen worden
anjali schreef:Popstra schreef:Maar een paard weg willen doen als weidemaatje dat doe je dan toch niet via een handelaar die daar geld aan moet verdienen?
Er zijn handelaren bij wie je je vorige paard kunt inruilen als je bij hem een nieuwe koopt.
valine schreef:Verhaal keuring, ik mag er toch van uit gaan dat een veearts een eerlijk oordeel velt bij een keuring, ongeacht of ik er wel of niet bij ben. Noem me naïef, maar een veearts legt een eed af en die lijkt me meer waard dan €100 te vragen om een keuring bewust verkeerd te beoordelen.