Paardrijkleding dragen naar school

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirrietje
Berichten: 594
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:59

Ik kleed me op werk altijd om, het enige wat ik dan alvast aan heb is hooguit een sport bh :+
Vroeger op school ook nooit gedaan, had het altijd mee en me op de wc gewoon omgekleed.

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 23:34

Bij de vragen in de OP krijg ik echt een heel ander beeld :')

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 23:45

Ponytante schreef:
Jasper_2001 schreef:
Heb je het wel eens voor je plezier gedragen naar school?


Ik vraag me wel even af wat de beweegredenen van onze Jasper zijn. Misschien zou hij het fijn vinden als we allemaal nu uitgebreid zouden vertellen over hoe fijn het voelt om de rijbroek aan te trekken. Hij zit immers lekker strak. :')

Met of zonder cap? :+ Nou, als ik het zou doen, wel met. En zweep niet vergeten! ~~}>


Haha vroeg me ook al af of er wat anders achter zat ! Voor je plezier naar school aandoen . Sure meteen billen keuring en zweep mee ook !

musiqolog
Berichten: 3389
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 00:07

Oké, de OP is een beetje raar maar sommige reacties hier ook.

Als ik moet paardrijden loop ik de hele verdere dag in een rijbroek. Geen centje pijn! Het is ook geen strak model (geen type "kijk-eens-hoe-groot-de-mijne-is" zal ik maar zeggen), als je niet goed kijkt valt het niet op dat het een rijbroek is. Oké, die zeldzame keer dat ik nog naar iets formeels moet doe ik natuurlijk wel een gewone broek aan, maar als ik alleen maar boodschappen moet doen zeker niet.

Ik fiets trouwens ook altijd met laarzen aan en mijn zweep in mijn hand naar mijn rijles. Schijnt heel gek te zijn, creepy zelfs! Ik snap daar niets van. Die zweep kan niet in mijn fietstas, en waarom zou ik in godsnaam mijn laarzen erin moeten proppen om per se schoenen te dragen. (Mijn cap kan uiteraard wel in mijn fietstas. De enige keer dat ik die onderweg heb gedragen was toen het hard hagelde. Kun je lachen, maar het scheelde me een hoop ongerief.)

Als ik op dezelfde dag nog ergens anders moet zijn, en ik doe dat in één fietsbeweging, doe ik uiteraard mijn schoenen aan en stop ik mijn laarzen in een tas. Maar een andere broek aantrekken en me dan op de wc omkleden: niks ervan. Ik krijg echt het idee dat paardrijden iets is om je diep voor te schamen.

Ongetwijfeld zullen mensen me n.a.v. deze post wel weer een creep noemen. Wie dat idée fixe in zijn hoofd heeft, zoekt wel een aanleiding. Het kan me onderhand geen donder meer schelen. Niks is tegenwoordig goed als het niet 100% gaat zoals gebruikelijk.

Hutcherson

Berichten: 7506
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 00:21

Nee, in uniform naar school heb ik nooit gedaan. Anderen wel (geen paardenmensen). Die zag je altijd met jodphers, rijlegging etc. Ook al wisten ze niet dat dat paardrijkleding was.

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 00:58

musiqolog schreef:
Maar een andere broek aantrekken en me dan op de wc omkleden: niks ervan. Ik krijg echt het idee dat paardrijden iets is om je diep voor te schamen.
Maar het heeft toch niks met schamen te maken? Judoka's zitten toch ook niet de hele dag in hun judopak op school/werk als ze daarna training hebben. En je gaat toch ook niet de hele dag in je gymkleren lopen als je die dag gymles hebt?

Je zit niet in je sportkleren in de les/op werk om dezelfde reden dat je daar niet in een galajurk zit. Het is gewoon niet het moment, en het is gepaster om je dan "normaal" te kleden. Kun je schijt aan hebben, maar dan kun je ook negatieve reacties van anderen verwachten.

Mijn ervaring is dat veel "paardenmeisjes" ook prima openlijk trots en enthousiast kunnen zijn over hun sport/hobby zonder overal in paardrijbroek te verschijnen. Je kleden naar de gelegenheid doet daar echt niks can af.

musiqolog schreef:
Ik fiets trouwens ook altijd met laarzen aan en mijn zweep in mijn hand naar mijn rijles. Schijnt heel gek te zijn [...]
waarom zou ik in godsnaam mijn laarzen erin moeten proppen om per se schoenen te dragen.
Dat aanraden heeft naar mijn weten meer te maken met dat rijschoenen langer goed blijven als je ze echt enkel voor rijden gebruikt. Dus vlak voor het rijden aan en vlak erna uit. En zo min mogelijk op lopen en fietsen. Dus waarom? Zodat je je dure schoenen langer net houd en minder snel hoeft af te schrijven.

Overigens, en vanaf hier niet meer als reactie op musiqolog. De TS is idd niet handig geschreven en ik vind hem ook twijfelachtig klinken. Ik snap ergens de reacties dus wel, heb er zelf ook wel ff aan getwijfeld. Maar ik ga er voor nu nog ff vanuit dat er geen slechte bedoelingen achter zaten. En met dat in gedachte vind ik ook dat somige reacties wel wat scheef gaan. Je zal maar domweg niet goed zijn in sociale zaken (bijv door erg autistisch te zijn) en je daardoor heel onhandig verwoorden, om dan meteen BDSM grappen in de helft van de reacties te krijgen -O- .

Weet ook niet in hoe verre paardrijbroeken voor hun "lekker strak" nog gelden tegenwoordig. Vroeger wel, maar sinds eerst al de skinny jeans van 10 jaar terug, en nu de leggings die men nu masaal als broek buiten draagt, is "normale" kleding met regelmaat strakker dan menig paardrijbroek :+ . Tenzij het om specifieke fetishes gaat denk ik dat dat hedendaags wel mee valt. Iig omrent de broeken. De zweep enzo random en onnodig bij je dragen is anders wat.

MairiMacBran
Berichten: 962
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 07:03

Als je een sport beoefent in een sporthal, zoals judo en gym, zijn er kleedkamers voorhanden. Op school(schooltoiletten zijn zonder uitzondering zo smerig dat je er eigenlijk niet wil wezen)of een stal of een manege moet je je omkleden in een toilet, als je geluk hebt in een wat ruimer invalidentoilet, niet echt te vergelijken. Paardrijden is één van de weinige sporten waarbij er in accomodaties geen rekening is gehouden met (op grotere schaal) kunnen omkleden. Niemand zit te wachten op rijen voor de toiletten op een manege omdat ze steeds bezet zijn door omkleders. Krijg je daar weer gezeur over.

Ik heb een opleiding gedaan(geen hippische opleiding) waarbij je eens per week klassikaal een paardrijles had. Iedereen kwam in rijkleding naar school want er was weinig tijd om van school op de manege te komen en was helemaal geen tijd om je op de manege om te kleden. Jammer dan hoor, als er op school mensen vonden dat ik er “niet gepast voor de gelegenheid” bij liep. Leven en laten leven, je doet niemand kwaad met een dergelijke outfit en mensen die daar negatief op reageren kunnen ook bij zichzelf te rade gaan waarom ze zo kortzichtig “last” hebben van andermans kleding, die, laten we wel wezen, ook bepaald niet aanstootgevend is of zo.
Ik ben sowieso wat allergisch voor mensen die anderen menen voor te moeten schrijven hoe ze er uit horen te zien, of er juist níet horen uit te zien.

Dat gezegd hebbende, ik vind de OP ook een beetje vreemd, maar het onderwerp an sich niet.

Riddles
Berichten: 175
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 08:21

Vriendin van mij ging ook in haar rijkleding naar school op woensdag, zodat ze gelijk door kon naar de manege. Maar ik weet dat ze het deed omdat ze ook gewoon lekker penny was en het heel leuk vond om te doen en te dragen. :j

Ze kreeg vaak opmerkingen of vragen. Het boeide haar niet.

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 08:44

Ik ging op de middelbare school ook gewoon in een rijbroek naar school. Nooit een opmerking over gehad. Wel met gewone gympen en shirt

Ik ga nog steeds in een rijbroek naar werk als ik daarna naar de paarden moet

Oskarrino
Berichten: 843
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:44

Ik ging nooit in rijkleding naar school of werk. Nu heb ik het mee in een tasje zodat ik mij nog omkleed voordat ik heenga. Of ik reed in spijkerbroek toen ik vroeger jong was :+

DiNero
Berichten: 11
Geregistreerd: 06-04-24

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:04

Zelf nooit in paardenkleren naar school geweest. Wel ooit met de bus gemoeten in vol tenue en toen had ik een trainingsbroek over me paardenbroek gedaan

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:08

Ik draag best wel eens een rijlegging onder mijn rokken hoor, zie je niks van en dan is t op stal gewoon rok uit en gaan :) rijschoenen, chaps en cap liggen op stal.

MARenAMY

Berichten: 159
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:32

Ik draag naar school ook nooit rijkleding.
Meestal ga ik na school gewoon nog even snel naar huis, omkleden, spullen mee en door naar stal.

Ik heb het vroeger als penny wel ooit eens gedaan met mijn beste vriendin op de basisschool. Dan mocht je bijvoorbeeld in een onesie ofzo naar school, maar wij hadden liever rijkleding aan :+

En als ik snel door naar stal moet; tas mee en op school aan het einde van de dag snel omkleden in de wc of op stal in een wc (wat de meeste stallen wel hebben mag ik hopen := )

Maar nee, nu doe ik het dus nooit meer

Celebi
Berichten: 3938
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 11:38

Terugkomend op een reactie hierboven over fietsen met een zweep. Hoe erg is dat nou.. Deed het vroeger ook hoor. Cap en chaps in m'n rugzak en zweep in de hand en fietsen maar. Multi functioneel: ik had mijn eigen fijne zweepje op de manege én ik voelde me ook iets veiliger 's avonds op de fiets. Om die reden heb ik met mijn verzorgpony later ook nog wel eens mijn zweep meegenomen vanaf stal naar huis. Moest toch over een niet al te gezellig stuk fietsen en ik dacht 'als er dan een raar figuur verschijnt die minder leuke ideeën heeft, dan kan ik zo'n persoon in ieder geval nog een pets verkopen en wegwezen..' :=

SjonnieZ

Berichten: 2441
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 12:48

Ik zie het probleem van fietsen in je paardrij tenue incl zweep ook niet zo. Dat heb ik ook jaren gedaan.
Tis toch duidelijk waarvoor je dat alles bij je hebt.
Op school en werk je tenue al aantrekken vind ik dan weer not done.

Al heb ik wel eens in m’n paardrijbroek een grote brandschade staan regelen. Ik werd toen met spoed gebeld. De klant had het nog niet door. Die was allang blij dat ik er was.

pillow
Berichten: 7876
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:08

TS reageerd gewoon nergens op. Het is een man van 22 dus een scholier? Het kan natuurlijk maar ik vindt het alles bij elkaar wel raar.

pateeke
Berichten: 2299
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:02

Ik denk dat als ik dat op school zou hebben gedragen ik een straf had gekregen. Wij mochten niet in joggingbroek of zo naar school dus paardrijkleding al zeker niet. Ik stak mij rijkleding in mijn tas en kleedde me op stal om.

Lieser
Berichten: 1619
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:05

pillow schreef:
TS reageerd gewoon nergens op. Het is een man van 22 dus een scholier? Het kan natuurlijk maar ik vindt het alles bij elkaar wel raar.

Maar TS heeft de 22e toch al gereageerd met wat extra uitleg over zijn vraag? Dat bokt dan nog 3 dagen doorgaat, is niet zijn probleem :)

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:22

Op de basisschool heb ik dat weleens gedaan. Als jong kind kan dat ook wel. Maar toen ik ouder werd vond ik het wel een beetje gek. Omkleden kost je nog geen 5 minuten. Dus waarom zou je dan de hele dag in rijkleding gaan lopen?

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:16

Lieser schreef:
pillow schreef:
TS reageerd gewoon nergens op. Het is een man van 22 dus een scholier? Het kan natuurlijk maar ik vindt het alles bij elkaar wel raar.
Maar TS heeft de 22e toch al gereageerd met wat extra uitleg over zijn vraag? Dat bokt dan nog 3 dagen doorgaat, is niet zijn probleem :)
Daarnaast, waarschijnlijk is TS scholier in hoger onderwijs. Zeker gezien hij het over "opleiding" heeft.

Weet niet hoor. Maar ik was met 22 nog niet afgestudeerd van het HBO, en genoeg klasgenoten van mij ook niet. Als dat al een flag voor wat raars moet zijn :+ .

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:34

Als je op het MBO zit volg je ook gewoon een opleiding.

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:39

Eeeh nee ik droeg echt geen paardrijkleding naar school. Ik wil echt niet weten wat de reacties dan geweest zouden zijn, maar geen leuke in ieder geval. En why the F zou je je cap opdoen naar school? Rondvliegende boeken?
Ik vind het een rare vraag in ieder geval. Tenzij je op agrarisch onderwijs ofzo zit, maar op een doorsnee middelbare school moet je echt niet aankomen met paardrijdkleding als je nog een leven wilt hebben.
Ik fietste altijd snel naar huis, wat eten en dan omkleden en naar het paard.

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:46

Zertab schreef:
Als je op het MBO zit volg je ook gewoon een opleiding.
Mee eens, en ook dat valt onder hoger onderwijs ;) .

Ik noemde HBO omdat dat een voorbeeld was van mezelf, en ik heb HBO gedaan. Voor TS noemde ik enkel hoger onderwijs, als in alles na de middelbare.

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:57

Ah zo bedoelde je het! Alleen hoger onderwijs is HBO ;)

Anyways maakt verder ook niet uit.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:32

Cambionn schreef:
Zertab schreef:
Als je op het MBO zit volg je ook gewoon een opleiding.
Mee eens, en ook dat valt onder hoger onderwijs ;) .

Ik noemde HBO omdat dat een voorbeeld was van mezelf, en ik heb HBO gedaan. Voor TS noemde ik enkel hoger onderwijs, als in alles na de middelbare.


Euh je weet waar de M van mbo voor staat? :=