Airbag vest keuze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Airbag vest keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:23

hoe lossen jullie het op bij gesloten beugelriemhaken? (zoals bij ghost...)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:33

Hier zit idd ook die voor het zadel bij. Is ook bij een paarden winkel gekocht :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:49

Ik heb dat vest ook is, is een fijn vest en niet per se voor motoren. Ik heb hem ook gekocht met zadelkoord.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:55

Duhelo schreef:

Ik zou het dan bovenaan je beugelriem doen beiden kanten. Als je een open pommel hebt bij ghost lijkt me dat namelijk ook niet sterk genoeg. En de ringen zitten op te zacht materiaal.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:00

Ohja, gewoon eromheen schuiven en hopen dat het niet afzakt, even zien of ik dat gefikst krijg…

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:40

Of de bandjes op zijn langste schuiven en dan een knoopje leggen om de beugel ophanging

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:52

Duhelo schreef:
Ohja, gewoon eromheen schuiven en hopen dat het niet afzakt, even zien of ik dat gefikst krijg…

Of je stuk beugelriem er door heen halen en dat weer door de gesp.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:29

MarjanB schreef:
Hier zit idd ook die voor het zadel bij. Is ook bij een paarden winkel gekocht :D

Oh gelukkig want vroeg me al af hoe je dit er op kreeg anders.
Bij zit ie idd om de beugelhaken vast met t ringetje voor in t midden boven de manenkam.
Ik was gister opgestegen en dacht na een rondje: ik voel me kaal; ik was m’n vest vergeten :+ Ik zit meteen niet meer lekker dan :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:02

Oh ja dat kale gevoel inderdaad :D heb ik met cap ook als ik die vergeet. Ik besloot met mijn vorige paard op een gegeven moment voor het eerst ren galop te doen (Engels Volbloed) en ik dacht: als ik eraf ga val ik in ieder geval zacht. Kom ik aan terug bij stal: had ik hem nooit vast geklikt :7 dan voel je je ook suf, en dat was ook letterlijk de enige keer ooit dat ik hem ben vergeten vast te doen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 07:06

Afbeelding

Getest en goed bevonden :D hoop niet uit te vinden hoe het voelt als ik val _O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:55

Fijn dat het bevalt! Het uittesten heb ik al voor je gedaan :D Het is letterlijk alsof je op een luchtkussen valt (je weet wel, zo'n springkussen).
En mocht je het nou wel willen proberen: doe hetzelfde als op je foto en dan even flink je hakken met volle kracht in de zij (beter effect met puntige sporen). Dan weet je maar zeker dat 'ie werkt :D disclaimer: sarcasme :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:00

Een strak luchtkussen waarvan als je weer wilt kunnen ademen de klipjes snel open wilt doen van je vest! Verbaasde me enorm over de “oké hoort dit zo strak”. Het is echt een stijf geheel als de slangen opgeblazen zijn.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:08

Hannanas schreef:
Een strak luchtkussen waarvan als je weer wilt kunnen ademen de klipjes snel open wilt doen van je vest! Verbaasde me enorm over de “oké hoort dit zo strak”. Het is echt een stijf geheel als de slangen opgeblazen zijn.

Oh dat viel me echt mee. Ik vergat in eerste instantie de clipjes los te doen, het was opstaan en achter paard aan rennen :') en na een meter of 50 bedacht ik me pas dat ik het vest los kon klikken omdat het inderdaad ietwat strak zat (maar niet hinderlijk). Ik was echt heel blij met het vest, ik heb werkelijk 0 last van de val overgehouden, nog geen spierpijntje.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:16

xSCWx schreef:
Oh ja dat kale gevoel inderdaad :D heb ik met cap ook als ik die vergeet. Ik besloot met mijn vorige paard op een gegeven moment voor het eerst ren galop te doen (Engels Volbloed) en ik dacht: als ik eraf ga val ik in ieder geval zacht. Kom ik aan terug bij stal: had ik hem nooit vast geklikt :7 dan voel je je ook suf, en dat was ook letterlijk de enige keer ooit dat ik hem ben vergeten vast te doen

Hier het omgekeerde. Wilde afstappen en kwam toen ik half naast mijn paard hing erachter dat ik nog vastgeklikt zat. Paard is 1.85m, dus dat vest was echt geklapt voor kinderen grond geraakt had.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:29

Duhelo schreef:

Ik heb kleine karabijnhaken aan de voorste beugelophanging gedaan. En daar het koord aan bevestigd. Laat maar weten als je een foto wil

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 22:52

Voor degenen met een Seaver: hoe strak of los zit 'ie bij jullie?
Met de maattabel kwam ik er niet uit (sommige maten kleiner dan XXS, andere maten groter dan XL := ), ik heb nu een M-lang besteld omdat ik 1.81m ben. Hij zit volgens mij netjes, maar wel wat 'los' (niet helemaal aangesloten). Hoe is dat bij jullie?

Alexandra309

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 00:17

FCSA schreef:
Voor degenen met een Seaver: hoe strak of los zit 'ie bij jullie?
Met de maattabel kwam ik er niet uit (sommige maten kleiner dan XXS, andere maten groter dan XL := ), ik heb nu een M-lang besteld omdat ik 1.81m ben. Hij zit volgens mij netjes, maar wel wat 'los' (niet helemaal aangesloten). Hoe is dat bij jullie?

Ik heb ook een Seaver in M-Long, ik ben zelf 1,74m. Hij zit rond mijn heupen en schouders aansluitend, rond de rest van mijn bovenlijf zit hij iets losser. Voor mijn gevoel zit hij prima en met het rijden zit hij ook prettig zo.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 05:27

Hij moet ook niet aangesloten zitten aangezien ze naar binnen toe opblazen. Je moet een vuist tussen jou en je vest hebben begreep ik in de winkel

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 08:55

Dank voor jullie antwoorden :)
Als ik 'm over een shirtje draag past er zeker meer tussen dan 1 vuist, hij hangt dan echt los om mijn lijf. Over een dikke trui of jas zal het denk ik 1 vuist zijn. Maar ik denk dat met mijn lengte de M-long de kleinste maat is?
Dit zijn mijn gemeten maten:

height 181
shoulder 41
chest 82
waist 74
hip 86
length 65

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 08:59

Hmmm ik zou bij een winkel gaan passen en om advies vragen. Bijvoorbeeld bij de kroo of hypostore. Ik ben uiteindelijk bij hitair uitgekomen omdat die qua pasvorm beter zat ipv die jij nu hebt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 10:06

Weet iemand toevallig een winkel in Brabant of noord/midden limburg waar ik airvests kan passen?

Ik twijfel om er een aan te schaffen, het lijkt me een erg fijn en veilig gevoel.
Maar ben ook wel een beetje bang voor de verhalen dat paarden schrikken als je hem vergeet bij afstappen of dat ie af gaat bij het uitzitten van een flinke bok. :Y)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 10:15

Sorry ik ben niet bekend met die regio. Maar het uitzitten van een flinke bok kan prima. Heb een keer half boven/naast mijn paard gevlogen voordat ik terug viel ik het zadel na een hele jolige bok. Daar was het koordje lang genoeg voor. En dan heb ik nog een kort koordje met extra knopen erin omdat mijn paard mini is (1.39) en ik anders bang ben dat ik al op de grond lig voordat ie afgaat. :+

Qua afstappen en ploffen.. Ja kan me voorstellen dat ze daar wel van kunnen schrikken omdat het onverwachts en naast ze is. Maar dat soort dingen vallen prima te trainen door een schriktraining met balonnen te doen bijvoorbeeld. En tijdens een buitenrit de kliko's die je tegenkomt even open te doen en dicht te laten vallen ofzo. Dat soort rare fratsen. Van dat soort dingen kijkt mijn paard niet zo meer op inmiddels en hij is ook wel een erg koele kikker. Maar als je daar huiverig voor bent kun je daar eventueel wat extra aandacht aan besteden. Of een keer een patroon 'verspillen' en die in het nabij zijn van je paard een keer af te laten gaan als oefening.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 10:34

Josien_ schreef:
Weet iemand toevallig een winkel in Brabant of noord/midden limburg waar ik airvests kan passen?

Ik twijfel om er een aan te schaffen, het lijkt me een erg fijn en veilig gevoel.
Maar ben ook wel een beetje bang voor de verhalen dat paarden schrikken als je hem vergeet bij afstappen of dat ie af gaat bij het uitzitten van een flinke bok. :Y)

Ik zag laatst bij de Emmers in Kronenberg er een paar hangen. Maar heb er verder niet naar gekeken, omdat ik er momenteel toch geen budget voor heb.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:45

Bij bokken en afstappen is hij bij mij inderdaad niet af gegaan. Bij afstappen "hang" je aan het koortje, toen stond hij wel echt op punt om af te gaan dus dan is het even bidden dat je paard stil blijft staan en vliegensvlug los klikken. En dan heb ik inderdaad ook al een paar knopen in het koortje gelegd omdat hij echt veel te lang is anders

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:19

Met bokken heb ik gelukkig nooit problemen gehad maar mijn paard is ook vaak alleen maar jolig en Bokt niet hoog. Met afstappen ook nog niet vergeten maar als dat zou gebeuren gaat hij wel af. Paard is 1,75 en ik 1,60 dus voor ik de grond raak is het al wel feest. Toen ik er wel mee gevallen ben was mijn paard totaal niet onder de indruk van de knal, mijn moeder daarentegen :')