Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loe_Loe

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:34

Ik heb dat ook, steek ‘m dan wel onder mn shirt tegen het klapperen. Voor zo iemand als ik, die alles laar vallen is het wel heel handig. Kan ik ook eens een oortjesfoto maken :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:25

In mijn rijbroek. Past makkelijk in mijn zakken. En anders idd een heuptasje.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:06

In één van de twee zakken van mijn Mrs Ros rijlegging. Ik heb geen aandelen maar vind dit echt hele fijne broeken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:51

Ik heb een rijlegging met zakken die bijna tot aan mn knie komen! Heb specifiek de hybrid van blackheart equestrian, maar er zijn genoeg andere merken die ook zulk soort zakken hebben. Vind ze vooral fijn omdat het gewoon een extra stukje stof over de rijbroek heen is ipv een echte broekzak, en omdat deze zak vrij hoog in de broek begint zal mijn telefoon niet snel eruit vallen/glijden

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:25

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:37

Hier ook een rijlegging met een grote zak, waar mijn telefoon in zit. Ik wil niet meer anders.
Voor de echt langere ritten heb ik wel zo'n ruitertas (die vast zit met zowel riem om mijn middel als om mijn bovenbeen, tegen het klapperen). Daar zit dan dus ook meer in ( naast mijn telefoon dan ook een hoevenkrabber, mesje, snackje voor mijn paardje, powerbank := )

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:30

Remy schreef:

Die zien er handig uit! Ik zoek iets zoals dit maar dan horizontaal voor aan m'n riem, alleen is door de grootte van mijn telefoon moeilijk te vinden!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:20

Bovenop de staander :+

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 08:56

Iemand ervaring met een dergelijk tassen tijdens het rijden in de bak? Vooral sleutels voel en hoor je dan bewegen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:05

Ik hoor ze niet in mijn tasje. Maar hamgt denk ik ook van de maat tasje af, hoeveel ruimte ze hebben om te bewegen, hoeveel sleutels je eraan hebt aan de bos etc.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:08

Veriye schreef:
Ik hoor ze niet in mijn tasje. Maar hamgt denk ik ook van de maat tasje af, hoeveel ruimte ze hebben om te bewegen, hoeveel sleutels je eraan hebt aan de bos etc.

Wat voor tasje heb jij?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:09

In mijn broekzak...

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:12

lletam schreef:
Wat voor tasje heb jij?

Soortgelijk aan de equiholster denk ik, maar dan zelfgemaakt :+ Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:24

Van die been/heup tasjes voel je niet zoveel behalve gewicht. Zou er zelf nooit mee in de bak gaan rijden omdat het gewoon lomp is en lijkt me dressuurmatig niet perse handig. Maar buiten vind ik anders, dan komt het ook niet zo nauw aan hoe je dit en is het gewoon een goede oplossing om flesjes water en een koekje mee te nemen. In de bak heb ik echt alleen mijn telefoon in mijn broekzak zitten.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:51

In een jas zak en bij warm weer in de kontzak van mijn trekking broek.

Op het been durf ik niet. Ben een paar maanden terug buiten er af gevallen en juist op die plek had ik een enorme bloed uitstorting. Waarschijnlijk op een boomwortel terecht gekomen.
Ik val meestal op m’n zij..

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:58

SjonnieZ schreef:

Sorry maar zoals dat er staat :')

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:15

Remy schreef:
SjonnieZ schreef:

Sorry maar zoals dat er staat :')

Verklaar u nader :+

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:26

ik ben dus de enige oliebol die op bosrit de telefoon in een zadeltas heeft zitten of in de hand om filmpjes en foto's te maken, ja ja weet het ,vallen ,paard weg gsm weg

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:46

wildwestwill schreef:
ik ben dus de enige oliebol die op bosrit de telefoon in een zadeltas heeft zitten of in de hand om filmpjes en foto's te maken, ja ja weet het ,vallen ,paard weg gsm weg

Daar lijkt het wel op :+ Op welke manier dan ook aan het paard vastmaken is voor mij echt de laatste plek waar mijn telefoon opgeborgen gaat worden, en wel om de reden die jij noemt :+ Er zijn ook dekjes waar een tasje voor je telefoon aan zit, maar dat heeft hetzelfde effect van. Paard weg = telefoon weg.

@Iletam: Ik hoor mijn sleutels niet bij mijn tasje, en voel ze ook niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:14

Ik draag mijn telefoon altijd op mijn lijf en m'n autosleutel in geval van een bosrit met de trailer ook.
Maar een flesje drinken, iets te eten of wat ik ook nog meer onderweg mee wil hebben, gaat wel in de zadeltas.

En als ik in de bak rijd, heb ik soms helemaal niks bij me, anders hooguit een telefoon in een rijbroekzak.

In de bak op de rijvereniging zit de autosleutel in een jaszak op de bakrand, op stal laat ik sleutels in m'n voerkist achter, of ik nu naar het bos ga of in de bak rijd.

Jacksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:23

Ibbel schreef:
Heeft iemand ervaring met van het paard vallen met de telefoon in de broekzak, al dan niet op het been?
En is de telefoon daarbij heel gebleven?

Gevoelsmatig zeg ik: kans is vrij groot dat je telefoon aan barrels is, maar ik heb geen idee of dat klopt.

Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar wel een tik met de zweep gegeven over mijn telefoonzakje heen. Het stok gedeelte van mijn zweep raakte mijn telefoon en er zit nu een mooie ster in :') En zo hard was het niet eens.

Verder heel tevreden met rijleggings, want die hebben gewoon fijne grote zakken waar ik zowel snoepjes, mijn autosleutels en mijn telefoon in kwijt kan. Ik heb een paar leggings van decathlon en ELT en beide vind ik echt heel fijn. Als ik een rijbroek draag doe ik hem in mijn broekband bovenop mijn shirt.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:29

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:45

Ik doe hem altijd in het zakje op je bovenbeen. Heb afgelopen jaar een flinke smak met springen gemaakt waarbij ik mijn heup kneusde en een ongeluk waarbij ik een mega blauwe plek op mijn bovenbeen had en een gebroken jukbeen. Bij beide ongevallen was mijn telefoon nog heel, niet eens een krasje. Ik zou ook niet weten waar ik hem (in de zomer dan) anders zou moeten laten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:46

Ik doe hem in een heuptasje, had hem wel eens in mijn broek (op mijn bovenbeen) maar 1x met flink regen en een x met warm weer (zweet) hield mijn telefoon ermee op.
Sindsdien heb ik diverse (ontzettend lelijke, maar zeer nuttige) heuptasjes.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:54