Daphne_Lady schreef:Is er geen hitteprotecol?
Als dat er zou geweest zijn was het daar zeker niet warm genoeg voor. Ik had al mijn proeven voor de middag dus zeker geen last van warmte
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Ik dacht dat er met dit soort weer een vervoersverbod is.. ook voor paarden. Alleen noodzakelijk spoed vervoer
Popstra schreef:Dat ze de tijden aan passen naar smorgens vroeg is prima he!
Gini schreef:Waidida, als jij aangeeft dat het op het moment dat jij jouw proefje reed goed te doen was, geen 30 graden was, er een licht briesje stond en jouw trailer heel koel was. Dan wil ik dat oprecht geloven. Het probleem echter is dat niet gewaarborgd kan worden dat dat voor ieder paard zo is.
Wedstrijddagen tellen meerdere proeven. En daar waar de paarden die in de ochtend of voormiddag moeten het inderdaad echt nog wel aangenaam kunnen hebben, zijn er paarden die toch richting de middag hun proef moeten doen en dan is het wel al warm. Hier bij ons in de buurt hebben paarden proeven van 1.20m -1.30m moeten springen tussen 14u en 16u30. En hier was het wel heet en windstil.
Niet ieder paard rijdt zijn proefje voor 11u, niet iedere trailer kan in de schaduw parkeren, niet ieder wedstrijdterrein heeft de mogelijkheid om het paard in de schaduw te laten grazen, niet iedere ruiter heeft maar 1 paard bij zodat er meteen naar huis gereden kan worden wanneer het proefje klaar is, niet iedere trailer is even koel of kortweg niet iedere ruiter is even begaan.
Dat is wat me stoort aan wedstrijden die gewoon doorgaan op hete dagen. Dat er wel paarden zijn voor wie het toch onaangenaam is. Dan moet je als wedstrijdorganisatie de mogelijkheid krijgen om te kunnen annuleren of het wedstrijdprogramma flink aan te passen zodat er alleen in de voormiddag gereden wordt.
Anastasia24 schreef:Goh, dat je dit doet ts. Ik stap niet eens op met 25 graden, veel te warm, paarden hebben het gemakkelijk 5-10 graden warmer. Laat staan de trailer in, proeven rijden, weer terug.. Boeit mij vrij weinig dat er een lekker briesje zou staan, komop zeg..
Ik hoop dat hier meer aan word gedaan, regels wbt vervoer verbeteren waaronder wedstrijden niet door laten gaan bij 25+ graden. Jammer dat mensen hun wedstrijden nog boven het welzijn van hun dier zetten, ts maar ook blijkbaar veel andere mensen. Hier liggen de huisdieren ook plat, voor de waaiers te hijgen, regelmatig even in het hondenzwembadje, maar de paarden moeten door? Sterker nog, de meeste hebben niet eens schaduw.
Waidida schreef:Cinnepin schreef:Stop met miepen? Je maakt zelf een topic!
Ik maakte een topic ja, om te vragen wat ik nog extra kon doen om dit zo goed mogelijk voor haar te doen, niet om uitgemaakt te worden als dierenmishandelaar. Klein verschil
Cinnepin schreef:Nouja er zijn mensen die het als mishandeling zien, en ik vind dat niet raar.