Paardrijden in Egypte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

different1 schreef:
Kimmie235 schreef:
Wat me hierin ook opvalt: ik zie geen fora, geen actiegroepen en geen eindeloze verontwaardiging over de kinderen in diezelfde context. Kinderen die geen eten hebben, geen medische zorg, geen veiligheid. Die letterlijk naast die paarden leven.

Dat betekent niet dat dierenwelzijn onbelangrijk is. Dat is belangrijk. Maar het is opvallend selectief. Het morele vuur brandt fel voor het paard, maar nauwelijks voor het kind dat afhankelijk is van dat paard om te overleven.

Maar men móét geen kinderen krijgen hè, ik snap het door blijven fokken wanneer je zo arm bent echt niet...
Begrijpen ze niet dat kinderen (veel) geld kosten?
Of wordt er doorgefokt in de hoop dat "vele handen licht werk maken", in de zin dat het krijgen van kinderen een soort garantie voor een redelijk verzorgd "pensioen" is?
Ooit eens gehoord dat, verbeter me wanneer ik het fout heb!!, bijvoorbeeld in de arme delen van Afrika zoveel mogelijk kinderen op de wereld worden gezet, omdat er ook velen sterven (een soort kansen spreiden dus)
En ja, ook voor de kinderen moet opgekomen worden, zij hebben er ook niet voor gekozen om ter wereld te komen in dergelijke arme gebieden.

Als je geen kinderen krijgt ben je voor dood opgeschreven, er zijn geen verzorgingshuizen, en wie zorgt voor je fysiek en voor het inkomen als je ziek bent? Juist, de oudere zoons. De partners van deze zoons doen de fysieke zorg. Als je geen kinderen hebt moet je werken tot je er dood bij neervalt, mag je hopen dat je niet ziek wordt.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

Paardenfann4 schreef:
Misschien is het beter om voor het kindermisbruik door (Nederlandse) mannen een apart topic te openen? Dan kunnen we hier verder praten over paardrijden in Egypte.

Ik begrijp dat jij in Egypte woont Kimmie235, ik ben benieuwd hoe jij dit ervaart om dagelijks mee te maken al dat dierenleed? Mensenleed is er uiteraard ook in overvloed, maar ik richt me nu vooral even op het dierenleed daar. Ik vind het wel heel fijn om te lezen dat je man de zielige paarden opvangt en opknapt.

Ik woon in beide landen en m’n partner is dierenarts, vooral werkzaam voor grote stallen en meeste reproductie, ik zit dus in een omgeving mee vooral rijkdom. En ik vind het verschrikkelijk om naar de piramides te gaan, ik kom daar dan ook alleen vanuit de nieuwe hoofdingang, en vermijd slechte plekken als ik daarheen moet met gasten. Maar het ene grote bedrijf waar paarden goed verzorgd werden naar het andere valt om, de economie is verschrikkelijk, van 1 op 7 naar 1 op 56.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:28

Dat is inderdaad verschrikkelijk. Heeft dat nog een bepaalde oorzaak? Ik hoop niet dat het betekend dat de goed verzorgde paarden nu ook de hel tegemoet gaan....wat zou er volgens jou moeten gebeuren om de mensen en de dieren daar een beter leven te geven? Als ik die beelden zie dan zou ik willen dat ik iets kon betekenen, helaas heb ik geen geldboom in de tuin en woon ik te ver weg om iets praktisch te kunnen doen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:52

SeaSide schreef:
Als antwoord op jouw vraag, nav de Instagram pagina van dit bedrijf zou ik hier kwa haranchement & uiterlijk van de paarden zo op stappen ook als ik ze in een manege zou aantreffen.

https://www.instagram.com/habibahorse?i ... lhMjRsOA==

Best wel hypocriet dat veel maneges in NL geen eens een gewichts limiet hanteren, en deze stal zou meteen niet oké zijn omdat ze te weinig hanteren.

Ik geloof dat Instagram mooier is dan de realiteit, dus ga ik ergens vandaag nog echte reviews zoeken. Maar op basis van de folder en de Instagram vond ik het er zelf voor Egyptische standaarden super uitzien en als ik dit in Nederland tegen zou komen zou ik er ook zo gaan zwemmen met paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tripadvisor reviews van hetzelfde bedrijf. Het zijn overigens alleen de positieve reviews, score 4.9 zoiets? Mensen die deze foto's hebben gedeeld zijn er onwijs blij mee.

Zou je op een van deze paarden gaan zitten als dit in Nederland was? Zou je aan een bedrijf met dit verdienmodel willen bijdragen?

Zo niet dan heb je je antwoord al of het handig is om te doen :o

Dorine92

Re: Paardrijden in Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:17

Vanuit Nederlandse perspectieven is dit niet oke. Als het je inkomstenbron is, en de situatie is nou eenmaal zoals Kimmie beschrijft, kan ik me wel voorstellen dat mensen het doen. Immers, liever een staprondje met een te grote man op een schraal paard, dan een nog schraler of zelfs mager paard omdat je er geen eten voor kunt betalen.
Maar het is de toerist die bepaalt. Die moet dus zelf verstandig zijn. Ik ben zelf maar 60 kilo dus ik kan op zich overal wel op. Maar ben je 80 kilo, dan moet je wel even goed kijken. En als ze niet goed verzorgd zijn, kun je altijd de rit netjes weigeren omdat de paarden niet in goede staat zijn. Als meerdere mensen dat doen, geeft dat wellicht motivatie om de werkwijze te veranderen. Als het niet is voor de paarden, dan wel voor het geld dat ze anders mislopen. Linksom of rechtsom bereik je dan wel je doel.
Helaas zijn er teveel mensen die toch opstappen

salome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:35

Citaat:
Als je geen kinderen krijgt ben je voor dood opgeschreven, er zijn geen verzorgingshuizen, en wie zorgt voor je fysiek en voor het inkomen als je ziek bent? Juist, de oudere zoons. De partners van deze zoons doen de fysieke zorg. Als je geen kinderen hebt moet je werken tot je er dood bij neervalt, mag je hopen dat je niet ziek wordt.

Maar waarom dan zo veel kinderen fokken, twee is toch genoeg of zelfs een? Je hebt er maar een nodig die voor je zorgt als je oud bent, want al die andere kinderen kosten een ook hoop geld en dat spaar je dan uit. Daar kun je dan al een prima start mee maken zodat de bevolkingsgroei afneemt? Maar begrijp dat de bevolking nog steeds groeit in Egypte dus ze fokken gewoon door.