Bienotje schreef:Rijd geen wedstrijden meer, maar toendertijd ff iemand die met een paard stapt prima. Maar als het uitstappen is, doe dat liever dan ff buiten de losrijring ofzo.
Ik zou ook verbaasd zijn en niet verwachten dat iemand met losrijden met grondwerk bezig gaat met zijgangen ofzo. Geen ervaring daarmee om te zien en kunnen anticiperen wat diegene gaat doen.
Vaak is er op het parkeerterrein ook altijd nog wel ruimte tussen de trailers voor bv uitstappen. Je kunt ook kijken of je daar een vaste aan de hand routine kunt aanwennen. Of je 2x of 5x of 10x heen en weer stappen nodig hebt maakt niemand uit.
Ik vond het altijd wel erg prettig als ruiters te paard de bak ik kwamen. Bak open. Eerst stappen aan de hand. Stilstaan, aansingelen, handje hulp voor opstappen de bak in. opstappen. Het is toch weer onrust die mijns inziens onnodig is.
Wat grotere wedstrijden passen je misschien wel beter zelfs ondanks dat je denkt van niet. Groter parkeerterrein, losrijterrein. Maneges met twee binnenbakken waar één losrijring is hebben vaak ook nog wel een buitenbak voor instappen beschikbaar die nagenoeg niet in gebruik is dan.
Dit. Mijn man stapt eigenlijk altijd een rondje aan de trailers als ik nog mijn laarzen enz aan doe. Gewoon omdat het kan. Niet omdat het nodig is. Lijkt me dat je dat dan ook kan met eentje die even moet kalmeren.