Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-22 10:14

Niet elke keer na het door de bagger lopen. Maar eens in de 2 maanden ofzo.
Dit is ook het eerste paar Ariat waar ik dit bij had. Andere schoenen (westernboots) zijn zo 6-7 jaar mee gegaan voor ze echt op waren. Mijn huidige westernlaarzen heb ik een maand later gekocht en die doen het ook nog steeds prima. En daar heb ik ook mee door de modder, zand en mest gebaggerd.
Daarom was ik hier ook zo verbaasd over. Ik verwachtte dit echt niet van Ariat :n

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:16

Nee ik sta er ook wel van te kijken. Ik heb windemere gehad, de oude versie. Die zijn geloof ik een jaar of 7 meegegaan, vorig jaar heb ik ze in de bak gegooid omdat ze niet meer waterdicht waren..

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:30

Sinds ik voor het uitmestwerk ed gewone laarzen gebruik (wel van crocs, die zitten lekker) en m'n ariats alleen voor het rijden en wandelen, gaat alles echt een stuk langer mee.

En ik heb altijd geleerd, niet te veel vetten/oliën smeren. Even afnemen en laten drogen is beter.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:42

Ik ken toch echt meer mensen die er maar 1, hooguit 2 jaar mee doen en dan weer nieuwe moeten vanwege de scheuren, niet meer waterdicht en gaten in de binnenzijde.

Er zit ook echt wel verschil in tussen +/- 10uur per dag aan en echt alles mee doen of 2 uurtjes naar stal aan.

Ik rij er zelf niet eens mee, maar dat doen mensen soms ook.

Smeren, olie en vet helpt bijna niet. Loop je door het zand of de stallen is het weer weg en zeker urine is altijd funest voor leren schoenen, wat je ook doet. Maar de hoeveelheid bepaald wel of dat snel of langzamer gaat qua slijtage.

Ook mn rubberen dunlop's zijn uiteindelijk de 2e winter kapot gegaan.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:00

Daihyo schreef:
Zeker. Ik heb ook een maatje kleiner genomen :j
Inmiddels liggen ze in de container. Jammer, want ze zitten nog steeds heerlijk, maar die gaten er in zijn toch wat onhandig :D
Voor de zomer gebruik ik nu mijn westernboots van Ariat. En voor de winter moet ik nog iets waterdichts zoeken.

Heb je de zool eruit gehaald? Ik heb blundstones, de goedkoopste versie, en daar de ariat zool in gedaan. Dus nu heb ik van alletwee het beste. Het voetbed van ariat en waterdichtheid/kwaliteit van blundstone. :D

Heeft Ariat niet een tijd geleden de productie verplaatst naar een aantal goedkopere landen? Daarvoor gingen ze langer mee. Nu mag je blij zijn met een jaar bij de schoenen. De laarzen gaan nog wel langer mee bij mij.

De windermeres die ik nu heb helemaal want die heb ik per ongeluk een halve maat te klein gekocht en liggen in een doos te wachten op kleinere voeten 8)7

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:09

Dan kán je ze beter op marktplaats zetten?

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:16

Muze schreef:
Dan kán je ze beter op marktplaats zetten?

Ja, dat heb ik ook maar gedaan. Mag best een ander persoon aan die voeten zitten. Heel jammer.

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:34

Ik heb ook het idee dat mijn Ariats niet meer de kwaliteit hebben van eerder. Ik gebruik ze nog alleen voor "buiten de deur", naar vriendin of evenement, of in de tuin..

Voor dagelijks gebruik (ca 30+ uur per week) leuke gekleurde werkschoenen aangeschaft. Stalen neus, enkels fijn ingepakt (fijn met jonge paarden, grondwerk) en antislip zool. Kwam er achter dat ik o.a. veel steviger op de trailerklep sta. Loop er ook mee door de blub en met afspuiten/wassen ook nog geen probleem gehad, ondanks de ritsen. Gaan ondertussen ruim 2 jaar mee.

Hier leuke keuzes en goede service:
https://www.womenworks.nl/c-1928627/dam ... dsschoenen

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:37

Ik gebruik zelf de wandelschoen van scapino. Doe ik zelf dan weer vrijwel alles mee. Alleen chaps er overheen vind ik wat onhandig, omdat die wandelschoen een wat hogere schoen is en een chap strak..

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:57

Niet alles gelezen.

Ik heb deze schoenen ook, gebruik ze voor stal mesten (en voorheen ook met rijden) en inderdaad ook in de winter. Nu zit ik op klei dus nog rotter. Ook die van mij gaan max 1 jaar mee, maar ja dat is prima als ze elke dag door de mest en klei moeten.

Sinds dit jaar heb ik ariat fatbaby's voor het rijden, voor de klein in de winter heb ik Grisport werklaarzen en voor het mesten van stal (of gewoon naar stal zonder rijden) doe ik mijn ariat schoenen aan, ze beginnen nu aan hun 2e jaar :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:44

Passen er goed chaps over de tellurides?
Kiezen jullie bewust voor die met zip of juist de veter?

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:21

Ik heb dit ook met mijn Ariat stalschoenen. Met een jaar de zelfde scheuren.
Ook de rijschoenen gaan niet heel lang mee.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:22

Muze schreef:
Passen er goed chaps over de tellurides?
Kiezen jullie bewust voor die met zip of juist de veter?

Hangt een beetje van je chaps af. Maar als je chaps hebt die netjes aansluiten bij je rijschoenen dan zijn de tellurides eigenlijk te grof om goed omheen te passen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 23:05

Mijn chaps passen er precies overheen. En die passen ook om mijn smalle jodphurs. Gaat net aan, maar eigenlijk zit het prima. Rij er al maanden mee zo.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 07:14

Mijn chaps passen er prima om heen, ik heb altijd de zip sluiting.
Zo fijn om aan te trekken, zip en go hahahaha