Ik heb even gekeken naar mijn dagen als ik tot ongeveer 16.30 les heb. Dan neem ik zo ongeveer 14 boeken mee + laptop. Dat is geen licht gewicht kan ik je vertellen.
Een tas met je paardrijspullen is echt niet een super handige vorm, anders past het wel in je klusje. Dus wat doe je dan?
Je wisselt elk uur van lokaal. Waar zet je die tas neer in het lokaal? Dat is dan al vraag nummer 1. Echt alsof elke docent zo vriendelijk is om het ergens neer te zetten. Eigen ervaring.
Dan heb je de gangen. Helemaal vol met mensen, zit je al te duwen. En dan zit jij daar met zo'n onhandige tas. Ja, daar kom je langzaam vooruit mee.
Ten slotte heb je ook nog je pauze. Waarin je misschien wel naar de appie wil, naar de kantine, weet ik veel. Zo'n grote tas is dan echt niet wenselijk mee te nemen.
Niet iedereen, misschien Ts wel, kan "zomaar" nieuwe spullen aanschaffen. Ze wil vast niet de meest goedkope spullen, zeker niet als je wat langer rijdt. En wie zegt dat haar ouders ja zeggen op nieuwe spullen? Dat kost ook weer geld, terwijl je al prima spullen hebt.
In de trein en bus is 1 tas oké, maar 2 zware/onhandige tassen is vervelend.. Ik zit elke zondag een uur met de bus en tram naar de paarden te reizen. Ik zit dan met 1 tas. Ik zou dat echt niet met nog een extra tas willen doen hoor.
De spullen stinken ook wel een beetje. Hoe goed je het ook schoonmaakt. Niet wenselijk lijkt mij.
Ik zou zeker niet het rijden opgeven door de kast. Even een overzichtje maken wat je wel en niet kan doen. Wil ik je eventueel wel mee helpen, stuur maar een pb als je dat wilt

Dan even kijken naar wie je kent die daar rijdt. Heb je een groepsapp? Dan even een berichtje daarin gooien of iemand plek heeft.
Die van een krat of iets dergelijks boven de kast lijkt mij een goeie!