boktriempje aan het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:44

Ja, is goed, Kleintje. Wie weet wordt het wel een hele interessante discussie Knipoog

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:14

Nou dat word het zeker heb de discussie deze week hier in twente ook al gehad en ze zeggen nog staads dat het niet mag en ze willen graag die brief eens zien...

Dus kom op kleintje

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 11:17

Hallo Pearl... bel dan lekker zelf het KNHS Tong uitsteken Ben je slaafje niet! Knipoog
Heb de brief zelf nog niet eens binnen. Heb het wel op voicemail staan.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:34

Nou sorry koningin Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:28

Ik heb het na gevraagd tijdens de jury bijeenkomst en de bijscholer (naam helaas kwijt maar kan ik nog wel achterhalen) was van mening dat het mocht, ook het gebruik tijdens b.v. middendraf e.d.. Alles beter dan met je hand het paard in de weg zitten Verward . Maar goed de ene jury is de andere niet en volgens mij mag het riempje daar niet voor gebruikt worden, maar goed ik moest niet zeuren Knipoog , dus ook ik zou het graag zwart op wit zien, al is het maar om de betweters langs de kant de mond te kunnen snoeren Schijnheilig .

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:21

Dat je het gebruikt als je paard begint te bokken OK, maar dat sommige ruiters het gebruiken om de middendraf beter door te zitten vind ik niet kunnen. Ik heb zelf een ongelooflijk slechtzittend paard en weet hoe moeilijk en vervelend het kan zijn om door te zitten maar ik vind het persoonlijk een kunst als je dat dan wel kunt zonder zo'n dom riempje.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 01:22

Ik ga morgen even bellen want ik heb nog geen brief ontvangen.

Fitzroy, wat zeiden ze erover op de bijscholing????

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:53

Bloos! ben het vergeten te vragen. De bijscholing ging nogal rommelig.

Maar ik vind het dus echt te belachelijk voor woorden als het gebruikt zou mogen worden om in uitgestrekte of middendraf beter te kunnen zitten. Dan is het een feite een hulpmiddel om je zit te verbeteren en hulpmiddelen zijn niet toegestaan.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:59

free schreef:
Dat je het gebruikt als je paard begint te bokken OK, maar dat sommige ruiters het gebruiken om de middendraf beter door te zitten vind ik niet kunnen. Ik heb zelf een ongelooflijk slechtzittend paard en weet hoe moeilijk en vervelend het kan zijn om door te zitten maar ik vind het persoonlijk een kunst als je dat dan wel kunt zonder zo'n dom riempje.

helemaal mee eens. Als je je handen niet stil kunt houden en je beet moet houden aan een bokriempje in de middendraf of what ever dan heb je nog geen onafhankelijke zit en hoor je in mijn ogen nog niet op dat niveau thuis bij de wedstrijden waar deze oefening gevraagd wordt. Immers een onafhankelijke zit is de basis van het hele paardrijden.
Als je zo'n riempje gebruikt tijdens een flinke bok ala, daar issie voor bedoeld, maar niet tijdens het normale rijden, kom op zeg.....

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:01

Fitzroy schreef:
:oo ben het vergeten te vragen. De bijscholing ging nogal rommelig.

Maar ik vind het dus echt te belachelijk voor woorden als het gebruikt zou mogen worden om in uitgestrekte of middendraf beter te kunnen zitten. Dan is het een feite een hulpmiddel om je zit te verbeteren en hulpmiddelen zijn niet toegestaan.

Dat zou inderdaad belachelijk zijn. Neem dan zitles..

Afgelopen zaterdag was er nog een ruiter die zijn paard een touw om zijn hals had geknoopt. Ik vond dat ook een beetje raar omdat ik wist dat deze ruiter paarden zadelmak maakt voor zijn beroep.
Ik vroeg me iig af wat voor capriolen dat beest zou kunnen uithalen, als hij zo'n touw nodig had..

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 10:02

Ik gebruik het riempje dus alleen in nood, of tijdens de training om mezelf eens dieper in het zadel te zetten. Maar nooit met middendraf of andere dingen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:04

Kleintje schreef:
Goed, ze hebben een flinke discussie gehad. Maar toen ik bij Treasure stond vanmiddag belde ze terug.
Ja, het mag!
Geen enkel bezwaar tegen.
Ik heb gevraagd of ik dit zwart op wit mocht hebben omdat sommige jury's er toch anders over dachten en omdat het ook op een jurycursus aan de orde was geweest.
Ik krijg dus een brief van het KNHS waarin ze het bevestigen.

Je mag hem aan je zadel hebben, maar mag je hem gebruiken om ene stille hand te bewerkstelligen tijdens een wedstrijd, dat zijn toch 2 heel verschillende dingen. Dat zou ik dan graag zwart op wit willen zien nl, aangezien hulpteugels ook niet mogen en ook bitloos rijden niet is toegestaan.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 10:09

Sommige jury's klagen al als het riempje eraan zit en je het nooit gebruikt! Maar het mag er dus aan zitten. Het zou bij mij niet in mijn hoofd opkomen om het te gebruiken als het niet nodig is. Dus alleen bij wegspringen of flink tekeer gaan zal ik hem vastpakken.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:25

Valt me wel op dat toen ik 3 jaar geleden zo'n riempje zocht voor het inrijden van Tjo dat ze nog nergens te koop waren en nu hangen ze met bossen bij de divoza, tis wel een echte modegril geworden. Overigens heb ik hem nooit gebruikt, was niet nodig, hihii