Onali schreef:Waarom überhaupt al die moeite doen voor een dekje.
Als je dan iets eigen wilt gebruiken koop dan een halster of iets.
Dit ja, als het zo’n gedoe is rijd je toch gewoon met een dekje van de manege. Paard merkt er toch niets van...
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Palmera schreef:Ik snap vooral niet dat een manege dit gehannes toestaat. Je komt om wat te leren niet om een statement/reclame/etc te maken.
Arm paard, zadel op, zadel af, ander dekje en maar hopen dat alles recht ligt in de haast.
Ayasha schreef:Ja hij vindt het vast heerlijk, dat haastige geklooi aan z'n lijf van minstens 1 persoon die geërgerd is omdat het niet snel genoeg gaat.
pillow schreef:Ik snap niet dat er zo moeilijk gedaan wordt over dat het paard even op en afgezadeld wordt. Misschien vindt die het juist wel fijn om even stil te staan ipv 20 minuten stappen.
pillow schreef:Ik snap niet dat er zo moeilijk gedaan wordt over dat het paard even op en afgezadeld wordt. Misschien vindt die het juist wel fijn om even stil te staan ipv 20 minuten stappen.
pluisje88 schreef:Hoe in hemelsnaam past 1 kwaliteitszadel op elk paard? Kun je best vinden maar dat is gewoon niet waar. Op maneges hebben ze gemiddeld genomen prima tuig tegenwoordig. De tijd van verotte zadels en versleten dekjes is echt wel voorbij. De modieuze dekjes van tegenwoordig zijn de helft van de tijd echt bedroevend qua materiaal en pasvorm. Ik zou het niet willen voor mijn paarden. Vooral voor het welzijn van het paard maar ook voor het gehannes met wisselen, en nog meer, statusverschillen tussen kinderen.
pien_2010 schreef:Poekkie dat is waar. Ik vind wel dat je altijd één dekje voor één paard moet gebruiken. Althans dat doe ik wel.
Babou heeft haar eigen spullen (van mij dus).
Chic waar ik eerst op mocht rijden had dat idem dito en het was pure 100% mazzel dat de twee zadels van Hercule alle twee perfect op hem pastte, want dat was een vette meevaller toen we hem kochten. Scheelt toch een hoop gepas en gedoe en geld.
Als ik op een manege reed waren het merens paardjes, en aangezien ik twee totaal verschillende merens had als het om de rug ging, past er vrijwel altijd een op de merens van de manege.
Het 4de zadel was een spring zadel (kwam uit UK) en dat heb ik aan mijn vriendin gegeven, want dat pastte vrijwel nooit op de manege paardjes. Dus was alleen maar lastig want nam ruimte in.
Art_Ificious schreef:Waarom wil dat meisje perse op dat paard?
Ik lees dat jij dat paard als vast les paard hebt. Heeft dan niet iedere klant een vast lespaard?
Vind 2x een les rijden ook best erg voor het paard. Meeste maneges proberen dat toch juist te voorkomen, of het moet 2x een ander type les zijn waarvan 1 les dus rustiger en minder intensief is.
Poekkie schreef:pien_2010 schreef:Poekkie dat is waar. Ik vind wel dat je altijd één dekje voor één paard moet gebruiken. Althans dat doe ik wel.
Babou heeft haar eigen spullen (van mij dus).
Chic waar ik eerst op mocht rijden had dat idem dito en het was pure 100% mazzel dat de twee zadels van Hercule alle twee perfect op hem pastte, want dat was een vette meevaller toen we hem kochten. Scheelt toch een hoop gepas en gedoe en geld.
Als ik op een manege reed waren het merens paardjes, en aangezien ik twee totaal verschillende merens had als het om de rug ging, past er vrijwel altijd een op de merens van de manege.
Het 4de zadel was een spring zadel (kwam uit UK) en dat heb ik aan mijn vriendin gegeven, want dat pastte vrijwel nooit op de manege paardjes. Dus was alleen maar lastig want nam ruimte in.
Dat vind ik ook, maar kan je als stalhouder niet controleren als ieder met zijn eigen materiaal komt helaas. Zeker nu met die rhino zou ik wel angst hebben.
Horseball6 schreef:Art_Ificious schreef:Waarom wil dat meisje perse op dat paard?
Ik lees dat jij dat paard als vast les paard hebt. Heeft dan niet iedere klant een vast lespaard?
Vind 2x een les rijden ook best erg voor het paard. Meeste maneges proberen dat toch juist te voorkomen, of het moet 2x een ander type les zijn waarvan 1 les dus rustiger en minder intensief is.
Ze wil perse op mijn les paard omdat ze van friese paarden houd.Er zijn meer die met eigen spul rijden.Somigen hebben en eigen zadel hoofdstel en ook dekje waar ze mee rijden
Heb op verschillende paarden gereden.Met uitgewassen tussen door en die moesten soms ook na mij die gene had nergens moeite mee ze stond toen al klaar met het dekje bij de bak.de vriendin doet dit niet
Bij ons lopen de paarden max 2 uren meer niet.
Ik had gehoopt op postiviefe reaties
Poekkie schreef:Art_Ificious schreef:Waarom wil dat meisje perse op dat paard?
Ze wil perse op mijn les paard omdat ze van friese paarden houd.Er zijn meer die met eigen spul rijden.Somigen hebben en eigen zadel hoofdstel en ook dekje waar ze mee rijden
Heb op verschillende paarden gereden.Met uitgewassen tussen door en die moesten soms ook na mij die gene had nergens moeite mee ze stond toen al klaar met het dekje bij de bak.de vriendin doet dit niet
Bij ons lopen de paarden max 2 uren meer niet.
Ik had gehoopt op postiviefe reaties
DuoPenotti schreef:Maar wat wil je nu eigenlijk horen?
Ondanks dat vele het raar vinden, van de manege mag het.
Dus jij moet klaar zijn voordat de andere les begint. Of ze daar nu nog aan het stappen zijn of niet doet er niet toe. Gewoon het paard op tijd overdragen.