Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mindim schreef:Mijn tinker heeft megasokken en had ook mijt. Je ontkomt niet aan scheren helaas. Vooral bij dikke sokken zijn de haren op de huid zo vettig, daar komt je byemite niet door heen.
Ik heb het ergste er af geknipt en daar was ik wel even zoet mee en twee scharen bot, er kwamen twee emmers los haar per been af. Wel tot aan de knieen geknipt. Toen het ergste en langste haar er af was, heb ik een paardenscheerder gebeld. We hebben domosedan onder zijn tong gedaan, mevrouw had een zwaardere machine en toen was de klus vrij snel geklaard.
TinkerRosco schreef:Welke voeding het is zal ik vanavond exact naar kijken. Zonder suiker en lucerne iig...
Voordroog, na testen minder suikers dan het hooi (vraag me niet hoe...)
In de zomer 24/7 weide... geen snoep, tenzij suiker en lucerne vrij...
Nu 3 uur per dag met vriendjes buiten, en dagelijkse beweging....
8nnemiek schreef:TinkerRosco schreef:Welke voeding het is zal ik vanavond exact naar kijken. Zonder suiker en lucerne iig...
Voordroog, na testen minder suikers dan het hooi (vraag me niet hoe...)
In de zomer 24/7 weide... geen snoep, tenzij suiker en lucerne vrij...
Nu 3 uur per dag met vriendjes buiten, en dagelijkse beweging....
Voordroog bevat inderdaad vaak minder suiker doordat de suiker tijdens het fermentatieproces wordt afgebroken, maar toch reageren veel koudbloeden er op. Je zou als test eens kunnen proberen om een maand of een paar maanden gewoon hooi te voeren, en eens kijken of het verschil maakt.
Ik merk het zelf direct aan de benen van mijn tinker als ik voordroog geef. Dan heeft hij meteen vocht in de benen.
Merk je verschil aan de benen tussen zomer en winter?
3 uur per dag buiten is eigenlijk te weinig. Het lopen stimuleert de doorbloeding, wat er voor zorgt dat de huid sneller herstelt en waardoor de lymfeklieren beter werken. Is er op je stal geen mogelijkheid om je paard wat langer buiten te zetten? Desnoods in een paddock. Schone zand/grond is ook beter voor de wondjes dan de ammoniak en mest waar hij op stal doorheen loopt.
Marstall Force is een erg fijne vitaminebrok. Vrij smakeloos inderdaad, maar gemengd met een handje lekkerdere brok of muesli eten ze het vaak prima.
TinkerRosco schreef:linda_gigant schreef:Ik zou dan de dierenarts laten komen en hem "Plat spuiten" en dan kan je rustig je ding doen
Zoals eerder aangegeven, helaas niet het geval bij die van mij...
TinkerRosco schreef:linda_gigant schreef:Ik zou dan de dierenarts laten komen en hem "Plat spuiten" en dan kan je rustig je ding doen
Zoals eerder aangegeven, helaas niet het geval bij die van mij...
pillow schreef:Wat een moeilijk doenerij. Gewoon een praam op doen en goed vast laten houden. Kost niks en werkt perfect.
TinkerRosco schreef:linda_gigant schreef:Wat een moeilijk doenerij. Gewoon een praam op doen en goed vast laten houden. Kost niks en werkt perfect.
Zo ga ik niet met Rosco om.
TinkerRosco schreef:belle_boef schreef:Verdoven en snel scheren
Dat deden we de eerste keer, was nog gesedeerd van de tandarts...
komt hij mooi door heen, en snel scheren zit er met zijn dikte van zijn sokken niet in....
TinkerRosco schreef:Geloof ik graag, maar niet mijn manier om met Rosco om te gaan... ieder zijn ding..
TinkerRosco schreef:Oke, dus voors en tegens... ik hoor graag
sokken weer laten groeien, en Cydectin dan aanvragen....
Wat dan nog voor de rasp en mok wanneer hij dit heeft?
Lindsey_99 schreef:TinkerRosco schreef:Oke, dus voors en tegens... ik hoor graag
sokken weer laten groeien, en Cydectin dan aanvragen....
Wat dan nog voor de rasp en mok wanneer hij dit heeft?
Wat de benen en sokken betreft; oefenen, oefenen oefenen. En met wat lekkers. Troi heeft helemaal gelijk op pagina 1. Zo werkt het. En in het begin zonder apparaat de benen aanraken, totdat je alles helemaal kunt aanraken en lekker in de sokken kunt frotten. Dan het scheerapparaat erbij, beginnen met kennismaken met geluid op een afstandje aan en uit, brokjes in de jaszak en de techniek is opbouwen, niet terugtrekken en belonen maar zodra het ding op afstand aan en uit gaat, en het paard rustig staat, brok in de snavel. Steeds wat dichterbij, aan en uit, rust=lekkers. Totdat je het paard met het apparaat uit kunt aanraken, belonen. Op afstand aanzetten, dichterbij en je hand tegen het paard (niet de scheerkop) . Volgende stap is je hand bewegen met het ding aan. Etc etc. en dan naar de benen bewegen.
Dit duurt wat langer maar zo leert het paard je vertrouwen.
Met sederen, praam erop leert het paard nul komma nul. Hier wordt alleen voor de tandarts de shet gesedeerd met de praam op de neus want die gaat als een fury van 2 meter te keer zodra ze een spuit ziet, daar is dan geen land meer mee te bezeilen. Voor de rest leer ik ze liever goed gedrag.
Succes!
Tegen mijt kun je Frontline pipetten tussen de haren van de sokken druppelen, 1 per been, goed op de huid! verdelen over het onderbeen, en voor de grootste hond. Over 2 weken weer. Mok behandelen met honingzalf, betadine (af en toe) en zinkzalf. En de voeding onder de loep nemen; zo graanvrij en laag mogelijk in suikers ( en koolhydraten)
TinkerRosco schreef:Nee hoor, er zijn meer wegen naar Rome