berner sennen puppy gevonden!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weet u iets meer over deze puppy?

ja
11 (13%)
nee
68 (80%)
ik weet het niet zeker
5 (5%)

Totaal aantal stemmen: 84

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:37

Paarden10000 schreef:
Dankjewelwe zou een 15 minuutjes genoeg zijn of al te veel?

Verdiep je eens in puppy’s op internet, er is enorm veel informatie te vinden ipv dit te vragen op Bokt.

https://www.puppyopvoeden.nl/

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:38

Heb je het ook op de Facebook pagina Ge zi sinnekloas agge gezet? Hier kan ik het namelijk niet op vinden, ook niet op de andere pagina van Sint-Niklaas. Heb zelf jarenlang daar gewoond en heb redelijk wat contacten. Probeer ook zeker de pagina Dog Freaks. Allemaal hondenliefhebbers en vooral veel uit groot Sint-Niklaas. Misschien kan ik helpen met zoeken naar de achtergrond van de hond, maar dan heb ik wel een linkje en/of foto nodig.

Goudhaan1

Re: berner sennen puppy gevonden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:40

Ja, hoe staat het met de foto's/de facebooklink?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:48

Idd, waar blijven de foto’s?
Het verhaal komt ook op mij wat vreemd over...
Politie al ingeschakeld? Omdat er toch een pup “gedumpt” is.

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 20:49

Komen er morgen nog aan met foto's zei de dierenarts wel opletten aangezien het het enige kenmerk is waaraan de eigenaar hem zou kunnen herkennen!@poetsen dat breng ik morgen in orde .Ben vandaag echt moe van alle emotie sorry en de dierenpolitie is ingeschakeld omdat ze redelijk dun is.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:53

België heeft geen dierenpolitie... We hebben wel een dienst dierenwelzijn van de overheid waar je een melding kan doen. En een melding bij de gewone politie, maar hier wordt waarschijnlijk niet veel mee gedaan vanwege onderbezetting.

Daarbij vind ik het ook een vreemd verhaal en geloof ik er persoonlijk ook weinig van.

Edit: Je zei ook dat je berichten op faceboon etc had gezet en nu ineens ga je dat morgen pas doen vanwege alle emoties? Lijkt mij dat je de pup zo snel mogelijk bij de rechtmatige eigenaar wil, toch?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:01

Luca03 schreef:
België heeft geen dierenpolitie... We hebben wel een dienst dierenwelzijn van de overheid waar je een melding kan doen. En een melding bij de gewone politie, maar hier wordt waarschijnlijk niet veel mee gedaan vanwege onderbezetting.

Daarbij vind ik het ook een vreemd verhaal en geloof ik er persoonlijk ook weinig van.

Edit: Je zei ook dat je berichten op faceboon etc had gezet en nu ineens ga je dat morgen pas doen vanwege alle emoties? Lijkt mij dat je de pup zo snel mogelijk bij de rechtmatige eigenaar wil, toch?

Is gewoon leuk verzonnen joh. Pups zijn momenteel goud waard en idd zeker berners. Niemand gaat die moeite nemen een pup in afgesloten tuin te dumpen, er zijn veel simpelere manieren.

Daarnaast is het strafbaar een hond te ontvreemden (wat TS nu lijkt te doen) en in principe wettelijk gezien (in NL moet ik erbij vermelden) moet je een jaar rekening houden met het feit dat er nog een eigenaar op komt dagen. Dat risico ga je toch niet nemen?

Stellll dat er al een pup is en TS doet dus niet voldoende moeite om er achter te komen wie de eigenaar is dan riskeert TS een strafblad.... Zou persoonlijk voor een pup dat risico nooit nemen. Pups kun je overal aanschaffen, een strafblad kun je beter voorkomen.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:06

Ik voorzie ook een kul verhaal...

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:07

Ik begin dit ook een steeds vreemder verhaal te vinden.. ff linkje van de Facebookpost (waarvan je zei dat 'ie al geplaatst was) hier droppen, kunnen wij 'm delen. Als het allemaal waar is, dan.

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 21:22

Nou jongens dan geloven jullie me niet . Geen probleem hoor . We doen alles volgens aanraden van de dierenarts. Ik word zeker niet agressief en zal daarom stoppen met nutteloze berichten te beantwoorden van mensen die me niet geloven.Bedankt allemaal

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:24

Het is toch helemaal geen vakantie? _O-

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:25

Je kunt nu wel boos reageren, we vragen om foto’s en misschien een link naar je bericht op Facebook.
Dat je een zo geagiteerd reageert op een paar verzoeken is voor mij veel zeggend.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:27

Paarden10000 schreef:
Nou jongens dan geloven jullie me niet . Geen probleem hoor . We doen alles volgens aanraden van de dierenarts. Ik word zeker niet agressief en zal daarom stoppen met nutteloze berichten te beantwoorden van mensen die me niet geloven.Bedankt allemaal

Maar ben je echt zo verbaasd over het feit dat wij je niet helemaal geloven? Niemand hier stuurt nutteloze berichten, iedereen probeert hier behulpzaam te zijn.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:29

Ik heb in ieder geval getemd omdat je topic op de verkeerde plek staat volgens mij.

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 21:35

@goudhaan veel mensen proberen idd behulpzaam te zijn echter is het voor mij gewoon even allemaal veel .
Moest ik dit ook lezen zou ik het ook niet helemaal geloven.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:38

Ik zou nog steeds graag de link van je Facebook willen.
Ik ken genoeg mensen in Belgie die misschien kunnen helpen.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:42

Paarden10000 schreef:
@goudhaan veel mensen proberen idd behulpzaam te zijn echter is het voor mij gewoon even allemaal veel .
Moest ik dit ook lezen zou ik het ook niet helemaal geloven.

Weet je wat het is. Ik heb geen informatie over dit hondje maar vind het wel een interessant verhaal. Ik denk echter wel dat iedereen in kan zien dat dit verhaal bijzonder is, vandaar dat mensen hier om een foto vragen. Dat zou niet moeilijk moeten zijn om te maken toch?

Ik hoop voor het hondje dat hij goed terecht komt en ik denk dat het heel slim is om hem basis medische hulp te bieden bij een DA. Gewoon om even te checken of hij geen palato schisis heeft o.i.d. zo'n open gehemelte is vaak wel een reden om een dier te dumpen ipv te verkopen.. daar komen eigenaren namelijk heel snel achter en het dier afmaken willen mensen vaak niet. Dit kan ook de reden zijn dat hij zo vermagerd is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:45

Ipv er allemaal massaal bovenop te springen kan er ook tot morgen gewacht worden toch? Ze geeft aan het dan te delen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:49

Kimbers schreef:
Ipv er allemaal massaal bovenop te springen kan er ook tot morgen gewacht worden toch? Ze geeft aan het dan te delen.

Want vandaag is gevaarlijk maar morgen niet :+ :D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:00

Vind het gewoon onzinnig om nu een topic vol te gooien met opmerkingen over dat het waarschijnlijk onzin is. Beetje l*llig ook als het achteraf waar blijkt te zijn.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:38

Leuk he, zo'n forum... nog even een poll toegevoegd in de loop van de dag zie ik, ook een leuke functie! De foto-upload functie is ook heel leuk, ik zou die ook eens proberen...

Van mij mogen de scholen wel weer beginnen... of is het alweer vakantie?

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:04

Is dit een trol?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:27

Paarden10000 schreef:
hallo allemaal.
Ik heb vandaag een berner sennen puppy gevonden in de tuin. Niemand in de buurt kent de puppy!
we zijn ermee naar de dierenarts gegaan en heeft geen chip!
Hij is erg mager. bang van ons maar dit is al heel wat gebeterd .
We weten niet hoe hij hier is binnengeraakt aangezien de tuin volledig omheind is!
Voorlopig blijft hij hier tot de eigenaar hem/haar komt ophalen.
Bent u de eigenaar en heeft u uw puppy bij ons achtergelaten?
Dan gaan wij zeker niet met haat reageren wel zouden wij dan graag iets van u vernemen omdat we dan zeker zijn dat de puppy hier kan blijven!

Kennen jullie iemand die om deze puppy geeft of hebt u hem zelf verloren,of wilt u van hem af?
laat dan zeker iets na onder dit forum!
alvast bedankt allemaal

Ik denk niet dat je de pup zomaar dan zelf mag houden.
Bel de dierenbescherming/asiel/politie, wat je maar wilt (ze verwijzen je eventueel wel door).
En laat het hun oplossen.

Het is een beetje raar om hier een topic over te openen met zulke vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:29

Shetloveerrr schreef:
Is dit een trol?

Waarschijnlijk. De gevonden pup is nergens aangemeld wat volgens TS wel zo is. Eerst krijgen wij foto’s, dan lukt uploaden niet, nu is het haar afgeraden etc.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 00:25

Barbet schreef:
Paarden10000 schreef:
hallo allemaal.
Ik heb vandaag een berner sennen puppy gevonden in de tuin. Niemand in de buurt kent de puppy!
we zijn ermee naar de dierenarts gegaan en heeft geen chip!
Hij is erg mager. bang van ons maar dit is al heel wat gebeterd .
We weten niet hoe hij hier is binnengeraakt aangezien de tuin volledig omheind is!
Voorlopig blijft hij hier tot de eigenaar hem/haar komt ophalen.
Bent u de eigenaar en heeft u uw puppy bij ons achtergelaten?
Dan gaan wij zeker niet met haat reageren wel zouden wij dan graag iets van u vernemen omdat we dan zeker zijn dat de puppy hier kan blijven!

Kennen jullie iemand die om deze puppy geeft of hebt u hem zelf verloren,of wilt u van hem af?
laat dan zeker iets na onder dit forum!
alvast bedankt allemaal

Ik denk niet dat je de pup zomaar dan zelf mag houden.
Bel de dierenbescherming/asiel/politie, wat je maar wilt (ze verwijzen je eventueel wel door).
En laat het hun oplossen.

Het is een beetje raar om hier een topic over te openen met zulke vragen.

De openingspost, daar is niks raars aan. Het feit dat er vervolgens geen foto's of Facebook-post bij kan worden geplaatst, dát is raar. Zeker als je bedenkt dat dat wél doen, minder stress kost dan je telkens te moeten verdedigen tegen mensen die het verhaal een beetje vergezocht vinden.

Want áls het waar is, gaat het dus om een hond van anderen, die op de een of andere manier bij TS terecht is gekomen. Dan lijkt het mij zaak om zo snel mogelijk meer informatie in te winnen. Door middel van foto's of een Facebook-bericht.

En normaal houd ik niet van dat "gepush" om iets te delen. Maar dit gaat volgens TS niet om een dier van haar, maar van een dier wat daar aan is komen lopen/weg is gezet.