Eigen paard beïnvloedt autokeuze ? Trailer trekken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Eigen paard beïnvloedt autokeuze ? Trailer trekken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:54

Jazeker. Wij hadden een lease-auto met trekhaak, maar zijn nu zakelijk elektrisch gaan rijden. Daar kan geen trailer achter helaas, dus is mijn Ford KA ingeruild voor een groter en zwaarder exemplaar.

Vind het belangrijk dat ik zelf onafhankelijk ben en dus altijd kan bepalen of ik op pad wil of niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:55

Nog erger: de paarden hebben hier hun eigen auto :j een DAF LF45 :D

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:41

Haha nou ja ik rijd een Hyundai i30 een diesel/ automaat, die kon net wat meer trekken. Trekhaak erop laten zetten, trailertje gekocht en rijpaard verkocht. Zit nu met een dure auto (diesel) en een trailer Mijn man vind het ideaal om te klussen en 1x Per jaar halen we er wat hooi mee, want mijn mini's hebben genoeg gras. Stiekem rijd een grotere auto wel een stuk fijner, dus we laten het maar zo

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:46

Wij hebben daardoor een heel wagenpark voor de deur... vw polo voor de Lange afstanden en werk! Super zuinig .
En een grote Volvo voor hond achterin en paard erachter. Trekt met gemak!
Was helemaal geen dure auto in aanschaf maar wel onzuinig in brandstof.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:50

Nee, ik heb een mini zonder trekhaak. Mijn pony gaat in principe nooit ergens mee naartoe met een trailer, dus we hebben geen auto nodig die een trailer kan trekken. :)

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:00

bliksemflits schreef:
Jupp, m'n kleine auto verkocht voor een leuke trailerauto en nog enigszins zuinig (gezien ik veel km op een dag rij).
Ik heb nu een Mazda 3 Sport en ontzettend blij mee :D

Voor die tijd reed m'n pa ons altijd, met een Hyundai Tucson

Mijn vriend heeft ook een Mazda 3 maar die mag maar 1000kg trekken toch?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:32

Yep een oudere boswachter

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:14

Gisteren mijn C1 ingeruild voor een Seat Ateca uit 2018.
Super luxe, kan 1600 kg trekken en rijdt maar 1 op 16.
Aanrader!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:15

Ja :') ik ging naar de dealer en zei 'ik wil een auto die 1800 kan trekken en het liefste een station model voor m'n zooi'

Het werd een Volvo V70

Nu rijden we een VW transporter. Heel fijn want we kamperen er ook in

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:19

Yes, van een Peugeot 106 naar een Renault Mégane, niet de beste keus. Nu gelukkig al 8 jaar een Honda Civic, nou ja... inmiddels mijn 3e.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:29

Hier ook eerst een Fiat 500. Ik werd echt heel blij van deze auto.

Nu een grote Mercedes E klasse, station. (Een hoefijzer op de gril zou niet misstaan ;-) )

Ik wou nml geen hoge auto, of een bus achtig iets, maar een comfortabele reisauto omdat ik destijds ook veel kilometers voor woon-werk had.

En hij moest met gemak een 2 paards trailer trekken. En dat kan ie: 2100, met gemak.

De kosten zijn ook navenant.

Ik ben blij met deze Mercedes, maar mijn Fiat mis ik ook. Als de paarden er niet zijn had ik vast een leuke elektrische Fiat 500 gekocht!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:57

Ja wij hebben daarom een Hyundai Tucson gekocht. Mijn vriend gebruikt hem dagelijks om haar het werk te rijden (3 km) en ik gebruik hem voor de trailer. Ik heb een lease auto van het werk zonder trekhaak, hoop dat de volgende met wordt, dan kan die van ons namelijk de deur uit, veel te duur :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 01:43

Niet voor een trailer.Maar als mijn oudje van 19 jaar niet door de keuring komt wel weer een stadion voor alle paardenzooi.Denk aan zakken voer,pakken hooi.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:04

Jets schreef:
Ja wij hebben daarom een Hyundai Tucson gekocht. Mijn vriend gebruikt hem dagelijks om haar het werk te rijden (3 km) en ik gebruik hem voor de trailer. Ik heb een lease auto van het werk zonder trekhaak, hoop dat de volgende met wordt, dan kan die van ons namelijk de deur uit, veel te duur :P

Tenzij je vriend de auto ook tijdens het werk nodig heeft, zou ik zeggen dat 3 kilometer ook uitstekend te fietsen (10 minuten) of zelfs lopen (een goed half uur) zou moeten zijn. Of wacht even... had er misschien 30 moeten staan? Dan is een auto logischer.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:27

Ja auto geselecteerd op trekkracht maar ook de draagkracht van de trekhaak ik wilde destijds iets meer koppeling

Mijn trailer heb ik verkocht inmiddels ....... maar als mijn auto morgen begeeft komt er weer auto met voldoende trekkracht momenteel vind ik de Range Rover evoque en Peugeot 3005 het leukst.

Trailer heb ik sneller aangeschaft dan nieuwe auto

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:31

Hier erg blij met mijn ford kuga, mag 2100 kg trekken dus ook 2 paarden lukt.
Hiervoor een Peugeot 407sw gehad, mocht 1600 trekken dus maar 1 paard.
Beide gekozen op verbruik (Peugeot 1 op 16 en Kuga 1 op 14) omdat ik er ook gewoon prive veel km mee rijd.

Liever geen Peugeot meer omdat ze toch vaak E storingen hebben en omdat ik hoog wil zitten.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:36

Hilli schreef:
Jets schreef:

Tenzij je vriend de auto ook tijdens het werk nodig heeft, zou ik zeggen dat 3 kilometer ook uitstekend te fietsen (10 minuten) of zelfs lopen (een goed half uur) zou moeten zijn. Of wacht even... had er misschien 30 moeten staan? Dan is een auto logischer.

Nee hoor, het klopt wat er staat. Wij zijn beide niet van het fietsen dus doen alles met de auto. Hij werkt ook op rare tijden dus ik snap wel dat ie sowieso liever met de auto gaat. Als ik een auto krijg met trekhaak dan koopt hij liever een kleinere auto die goedkoper is qua vaste lasten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:39

Dat de auto kon trekken was mijn eerste vereiste bij het uitzoeken van een leaseauto.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:43

Zeker. Daarom hebben we een VW Tiguan, zodat ik met 2 paarden op pad kan gaan.
Vind deze ook niet overdreven groot voor het "gewone " dagelijkse autorijden

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:44

Hier ook de auto uitgekozen op het feit dat we pony's hebben :j

Auto moest wat kunnen trekken en uiteraard een trekhaak op zitten.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:54

Hier ben ik van een Toyota RAV4 naar een Volkswagen T-roc 1.5 gegaan. RAV was eigen, T-roc zakelijk lease. De T-roc trekt het wel hoor, maar de RAV was toch echt een stuk meer auto voor de trailer.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:15

Ja, ook hier wordt de auto uitgezocht voor t paard. Moet toch de trailer kunnen trekken.
Nu een renault megane gtline staan die t makkelijk moet kunnen en er ook sportief en netjes uitziet voor t gewone verkeer :)

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:24

ikke schreef:
Nog erger: de paarden hebben hier hun eigen auto :j een DAF LF45 :D

Hier ook :D een Volvo Fl614.

Maar alsnog hebben we een range rover sport en bmw 530 staan, want ik rij veel en dan wil ik wel comfortabel zitten.

Ooh en Ikke, volgens mij past dit ook wel in jouw straatje: we hebben ook nog een range rover classic staan {:}

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:29

Jazeker! Hadden een nieuwe auto nodig. Mijn man z'n wensen: airco en stationwagen (om met gezin fatsoenlijk op vakantie te kunnen), en mijn wens: een trekhaak en moet 1.500 kg kunnen en mogen trekken. "Oh ja, mijn vrouw wil ook dat de auto een paardentrailer kan trekken", waren zijn woorden bij de autodealer. Dat is nu tien jaar geleden ofzo en ik ben nog steeds erg blij met mijn Peugeot 308 sw. We hebben haar liefkozend 'Berta' genoemd en ze laat mij zelden in de steek. Al veel kilometers met trailer mee mogen maken.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:58

Dat is het eerste waar ik naar kijk...wat kan en mag de auto trekken?

2000kg nu nog maar in de toekomst wil ik naar een anderhalf paards trailer dus dan kunnen we kijken voor een auto die iets minder kan trekken,al wil ik wel wat"kracht" over hebben. :o