Show je outdoorlaars

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 07:17

pol013 schreef:
_San87_ schreef:



Ik kan er gewoon mee door een plas lopen en hou droge voeten. Ook de rest van de wandeling er na.
En ze zitten nu by far het lekkerste van wat ik gehad heb.
Maar bij zwaar gebruik (paarden en huis en ze worden door het natte gras meerdere keren per dag nat) gaan ze ook niet eeuwig mee. Ze houden zich nu voor het 2e seizoen super goed. En zou zeker een 2e paar kopen.

Rubber laarzen komen bij mij altijd (haar) scheurtjes in. Die gebruik ik dus alleen als het echt zeik en zeik nat is maar vooral niet te vaak.

Dat geloof ik. Echter is door een plas lopen wel wat anders dan 3 uur nonstop water erover, wat op een zeilboot wel eens voor kan komen :D. Ik ga ze alsnog aanschaffen, ik vind ze mooi en ze lijken me heerlijk zitten. Voor die prijs kun je t ook nog eens proberen.

pol013

Berichten: 9040
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:46

3 uur non stop is voor elke niet-rubberen laars veel gevraagd denk ik.
Maar ik kan ze hier goed de hele dag aan hebben waarbij ze continue nat worden. En dan onder de kraan met een borstel af schrobben en dan nog droge voeten hebben. Ze dan een uur wegzetten, weer aan trekken en dan nog droge voeten hebben.
Vaak gaan leren laarzen op den duur toch op de plooien water doorgeven en dat is me tot op heden met deze nog niet gebeurt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:04

pol013 schreef:
3 uur non stop is voor elke niet-rubberen laars veel gevraagd denk ik.
Maar ik kan ze hier goed de hele dag aan hebben waarbij ze continue nat worden. En dan onder de kraan met een borstel af schrobben en dan nog droge voeten hebben. Ze dan een uur wegzetten, weer aan trekken en dan nog droge voeten hebben.
Vaak gaan leren laarzen op den duur toch op de plooien water doorgeven en dat is me tot op heden met deze nog niet gebeurt.

Ja, daarom. Maar rubber wil ik echt niet, want dan weet ik zeker dat ik koude voeten heb :\.

Sodeletuut

Berichten: 21315
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:28

Afbeelding

Wij hebben deze. Charmant zijn ze niet, maar 100% waterdicht en ze zijn echt warm! En kost geen drol.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:34

Die zijn in mijn maat helaas overal uitverkocht..
Zoek de zwarte maat 39..
Andere kleuren zie ik ook niet meer? Evt zou de camouflage ook nog kunnen

Sodeletuut

Berichten: 21315
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:03


Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:09

Ja zie het nu Idd. Vind die wel spuuglelijk Hahah

BarbaraNova

Berichten: 4229
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:19

Ik vindt die van ariat enz zo gaaf maar heb een hoge wreef dus kom bijna nergens in...

Dus ik loop al jaren gewoon op kistjes, ideaal en waterdicht tot op bepaalde hoogte dan maar dat is met alle lagere natuurlijk

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:23

Sodeletuut schreef:
[ [url=m/pYjPbm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben deze. Charmant zijn ze niet, maar 100% waterdicht en ze zijn echt warm! En kost geen drol.


Ik heb ze ook, maar krijg op den duur wel koude voeten.

Heb echt nooit koude voeten of zweetvoeten, maar in deze krijg ik wel natte sokken.

Draag ze wel wat uren achtereen en zolang ik beweeg worden ze niet echt koud. Maar ben ik buiten en minder in beweging, zijn ze niet warm.
Heb maat 39 ipv 38 en er warme sokken in, maar helpt slechts deels.

Ze zijn wel goed waterdicht en lopen op zich fijn.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:27

BarbaraNova schreef:
Ik vindt die van ariat enz zo gaaf maar heb een hoge wreef dus kom bijna nergens in...

Dus ik loop al jaren gewoon op kistjes, ideaal en waterdicht tot op bepaalde hoogte dan maar dat is met alle lagere natuurlijk


Die heb ik (hoge wreef), en op aanraden van enkele bokkers de fatbaby’s gekocht. De eerste weken voelde ik dat mijn wreef nog steeds hoog was en het nipt was, maar nu zitten ze zalig en wil geen andere meer!
Afbeelding

Dit zijn de mijne <3

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:30

Sodeletuut schreef:
Muze schreef:
Die zijn in mijn maat helaas overal uitverkocht..
Zoek de zwarte maat 39..
Andere kleuren zie ik ook niet meer? Evt zou de camouflage ook nog kunnen

Camouflage is volop op voorraad https://www.scapino.nl/dunlop-blizzard- ... 5300200390

Bij de Welkoop zijn ze deze week in de aanbieding (20% korting) en daar zijn ze nog volop verkrijgbaar:

https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/s ... 39_1193494

Ik heb de zwarte en ik doe er al zeker vijf winters mee. Idd niet charmant, maar wel enorm praktisch.

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:32

Afbeelding
Ik leef met dit soort weer in deze. Kou valt me heel erg mee en ze lopen heerlijk.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:47

Karin, okk daar zijn ze uitverkocht.
Stop Ze maar eens in het winkelmandje 39 zwart. En dan op afrekenen klikken

Mariska_vD

Berichten: 133
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:49

Ik heb van Ariat de Coniston H2O. Een paar jaar geleden heb ik ze gewonnen en ze zitten echt heerlijk en zijn ook super lekker warm! Ik hoop dat ze nog zo'n 10 jaar mee gaan want ze zijn wel heel duur om weer nieuw te kopen :')

Afbeelding

BarbaraNova

Berichten: 4229
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:49

@tengeltje11, ja heb ik ook aan zitten denken idd. Mijn westernboots nu kom ik erg moeilijk in, daar baal ik wel van want ze waren niet echt goedkoop. Daardoor staan ze veel in de kast, beetje zonde.
Vindt de fatbabys wel de stoerste btw

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:52

Muze schreef:
Karin, okk daar zijn ze uitverkocht.
Stop Ze maar eens in het winkelmandje 39 zwart. En dan op afrekenen klikken

Ah, zo ver had ik niet gekeken. Zonde, ze zijn best de moeite waard!

Dan toch camouflage :D of verder kijken.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:59

Ik heb wel de camouflage en gewoon bij Scapino gepast en gekocht. Heb niet echt naar een kleur gekeken, maar alleen mijn maat gezocht. Volgens mij staat het helemaal niet heel raar. Maar draag ze bij buiten/stal kleding.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:05

Heb je er een eigen foto van?
T lijkt zo “ fel”..

pol013

Berichten: 9040
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:11

pluklief schreef:
[ [url=m/IbCmRB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik leef met dit soort weer in deze. Kou valt me heel erg mee en ze lopen heerlijk.


Die heb ik ook gehad. En qua draagcomfort echt de beste die ik ooit gehad heb. Maar helaas had ik hier na 2 jaar ook haarscheurtjes in. ;(

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:48

Mariska_vD schreef:
Ik heb van Ariat de Coniston H2O. Een paar jaar geleden heb ik ze gewonnen en ze zitten echt heerlijk en zijn ook super lekker warm! Ik hoop dat ze nog zo'n 10 jaar mee gaan want ze zijn wel heel duur om weer nieuw te kopen :')

[ [url=m/RLhVkb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe hoog zitten deze laarzen bij jou en zakken ze niet af. Ik had de ariat grasmere maar die zijn zo juist naar 4,5 jaar heel intensief gebruik overleden.
Maar ik heb ook dunne kuiten de grasmere ging nog wel eens iets afzakken

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:58


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:02

koetjeboe schreef:
Mariska_vD schreef:
Ik heb van Ariat de Coniston H2O. Een paar jaar geleden heb ik ze gewonnen en ze zitten echt heerlijk en zijn ook super lekker warm! Ik hoop dat ze nog zo'n 10 jaar mee gaan want ze zijn wel heel duur om weer nieuw te kopen :')

[ [url=m/RLhVkb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe hoog zitten deze laarzen bij jou en zakken ze niet af. Ik had de ariat grasmere maar die zijn zo juist naar 4,5 jaar heel intensief gebruik overleden.
Maar ik heb ook dunne kuiten de grasmere ging nog wel eens iets afzakken


Daarom is de wythburn zo fijn. Ik heb ook smalle kuiten, en die heeft veters.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:20

ik heb de afgelopen 7 jaar (!) overheerlijk gelopen op dubarry laarzen die ik op marktplaats heb gescoord. Maar die waren nu echt helemaal naar de haaien :=
nu moeite om 150 euro uit te geven aan nieuwe laarzen om er vervolgens mee in de rotzooi te gaan staan. Ben ik de enige? haha. voorlopig loop ik dus mijn oude timberland schoenen af maar die zijn blijkbaar ook niet gemaakt voor het heftige leven want die zolen laten nu al los grrr.
Dus thx voor de tips hier!

Niekj_Jente
Berichten: 2438
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 15:50

SillyB schreef:
ik heb de afgelopen 7 jaar (!) overheerlijk gelopen op dubarry laarzen die ik op marktplaats heb gescoord. Maar die waren nu echt helemaal naar de haaien :=
nu moeite om 150 euro uit te geven aan nieuwe laarzen om er vervolgens mee in de rotzooi te gaan staan. Ben ik de enige? haha. voorlopig loop ik dus mijn oude timberland schoenen af maar die zijn blijkbaar ook niet gemaakt voor het heftige leven want die zolen laten nu al los grrr.
Dus thx voor de tips hier!


Dat heb ik ook.
Heb ze gekocht voor in de blub en voor te mesten etc. Maar toch trek ik steeds mijn rubberen laarzen aan. :')

Gebruik mijn nieuwe alleen voor grondwerk tot nu toe. En zelfs dat vind ik zonde :')

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:24

Och, dat had ik ook, maar telkens als het weer blub- weer werd had ik pijnlijke voeten door al die mottige dingen aan mijn voeten...
Je hebt maar 1 paar en ze dragen je constant, dus daarmee toch duurder gegaan en nooit geen zere voeten meer!