Wanneer ben je opgelicht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Re: Wanneer ben je opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:45

Och grutten ik zie nu pas dat TS nog maar 7 berichten heeft ik krijg zo'n gevoel dat we te maken hebben met een bekende. Ik reageer verder niet meer en ik zou zeggen zoek een andere dierenarts als dit een bestaande situatie is.

sarablack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:57

Rizette schreef:
Och grutten ik zie nu pas dat TS nog maar 7 berichten heeft ik krijg zo'n gevoel dat we te maken hebben met een bekende. Ik reageer verder niet meer en ik zou zeggen zoek een andere dierenarts als dit een bestaande situatie is.

Huh heeft ze dat paard bij jou gekocht dan?

Ik denk dat de ts beter advies inwint bij een juridisch buro. Een vriendin van mijn moeder heeft ook een paard met verborgen gebrek gekocht.Doordat ze ook niet had laten keuren heeft ze toen de zaak verloren,maar zo'n uitspraak kan per rechter ook nog eens verschillend zijn.

AlyssaFay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 17:03

Rizette schreef:

Hoezo een bekende ? Ik weet niks meer van m’n vorige account aangezien ik 7 jaar geleden voor het laatst in de paardenwereld ben geweest. leuk ja die vooroordelen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:14

AlyssaFay schreef:
Rizette schreef:

Hoezo een bekende ? Ik weet niks meer van m’n vorige account aangezien ik 7 jaar geleden voor het laatst in de paardenwereld ben geweest. leuk ja die vooroordelen.

Geen vooroordeel een suggestie, meer niet, trek het je niet aan, niet persoonlijk naar jou bedoeld maar volgens mij kun je niet zomaar van account wisselen toch?

AlyssaFay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 17:35

Rizette schreef:
[quote=

Hoezo een bekende ? Ik weet niks meer van m’n vorige account aangezien ik 7 jaar geleden voor het laatst in de paardenwereld ben geweest. leuk ja die vooroordelen.[/quote]
Geen vooroordeel een suggestie, meer niet, trek het je niet aan, niet persoonlijk naar jou bedoeld maar volgens mij kun je niet zomaar van account wisselen toch?[/quote]

Blijkbaar wel ? Ik heb dat vorige account op een heel oud e-mailadres gedaan. Ik weet daar ook niks meer van dus vandaar.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:42

ok, dus je hebt een paard gezien waaraan je een bijzonderheid hebt gezien in het bewegingsapparaat. Je hebt daar zorgen over en stelt een vraag (wat helemaal prima is). vervolgens geeft de persoon die niet jouw belangenbehartiger is, want je verkoper, een soort van vaag antwoord in de lijn 'ik weet het niet, volgens mij is het dit, ik denk dat, waarschijnlijk gaat het wel weer over, ik heb er nog nooit naar laten kijken, ik heb nog nooit gezien dat het paard er kreupel aan is'. Wat dus duidelijk zegt: wat ik nu ook zeg, je gaat me hier nooit aan kunnen vastpinnen. Jij denkt 'ik vraag het een dierenarts (juiste beslissing) die zegt 'ik kom niet bij een tweejarige kijken. en vervolgens denk jij 'ja, ach, het zal wel meevallen' en koopt het paard zonder verder uit te zoeken wat er is én zonder afspraken te maken over die bijzonderheid. Dan zegt de wet: gebreken die je redelijkerwijs had kunnen kennen, zijn niet verborgen.

Over die onderzoeksplicht he: de verkoper mag niet verzwijgen wat hij weet. Als de verkoper iets weet, moet hij dat vertellen. Dus als jij kan aantonen dat de verkoper weet dat het paard een heel heftige en ongebruikelijke behandeling heeft ondergaan, dan heb je een gerechtvaardigde claim. Overigens niet vanwege een verborgen gebrek, maar vanwege dwaling: de verkoper heeft gezwegen waar spreken plicht was.

In dit geval heeft de verkoper het goed gedaan. Jullie hebben allebei gezien dat er iets is. De verkoper heeft (voor zover te bewijzen valt) vertelt wat zij ervan weet. Jij hebt dan de keuze: neem ik daar genoegen mee, of ga ik dat uitzoeken. Daar hoeft de verkoper je niet in te begeleiden of helpen he, dat is jouw eigen afweging. Jij hebt een dierenarts om advies gevraagd, omdat je het antwoord niet afdoende vond. De dierenarts wilde niet komen. Toen heb je je keuze om het te laten her-onderzoeken opnieuw tegen het licht gehouden en gezegd 'naaaa, het is ook wel goed zo', en je hebt ongeïnformeerd de knoop doorgehakt. Daar heb je nu spijt van.

Als ik je verkoper was, zou ik me niet al te druk maken: ik heb gezegd wat ik wist, de koper vond ook dat het uitgezocht moest worden en heeft vervolgens een keuze gemaakt. Einde verhaal.
Tenzij jij kan aantonen (en dat is dus niet 'ik kan me niet voorstellen dat ze dit niet wist', maar 'hier is de factuur van de behandeling die aan haar geadresseerd is') dat de verkoper dit wist, is dit een risico dat je geaccepteerd hebt.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:23

Ik verplaats dit topic naar Transoport, Afspraken en Overige.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:15

En is dat dikke been een belemmering voor de sport later? Dat is ook belangrijk immers.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:42

Maar ts het betreft hier dus een oud litteken wat niet verborgen is?

Dan had je er onderzoek naar moeten doen anders ben je akkoord gegaan met het risico wat je op het oog al kon zien.