Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ginatje schreef:Sky_As schreef:Altijd jammer dat mensen menen dat sommige alleen een cap kopen op hoe duur deze is. Als hij fijn zit, en de eigenaar vind hem mooi en heeft het geld ervoor over, waarom dan oordelen?
Helemaal mee eens.. lijkt wel een soort van afgunst. Alsof de cap die iemand draagt iets zegt over hoe diegene als persoon is
ninaphilo schreef:Ik had altijd harry's horse caps gehad, ik vond ze prima. Niet te duur en ook niet lelijk en vind harry's horse een fijn merk.
Nu heb ik een samshield (eerlijk: ook gekocht omdat ik hem gewoon heel erg mooi vind) en nu vind ik mijn harry's horse voor geen ene meter meer zitten. De samshield zit enorm fijn, voelt erg veilig en is lekker luchtig. En als ik ermee val dan kan ik hem laten checken ipv dat ik weer een nieuwe cap moet kopen.
+ Met mijn harry's horse cap deed ik hem het liefste na het rijden meteen af, met de samshield loop ik gerust nog een hele tijd rond.
Kidde schreef:De service was KEP schijnt echt beroerd te zijn dus daar zou ik het niet voor doenSammiex2000 schreef:Kep heeft ook zo’n soort regeling waarbij je hem kunt terugsturen als je er mee gevallen bent maar schijnt wel echt mega slechte service te zijn en je bent hem heel lang kwijt. En ik zal mn boktnaam even veranderen in strontschuit
Haha dat ga ik ook maar doen ik rij ook als recreatieruiter met een Samshield
loulou schreef:ninaphilo schreef:Ik had altijd harry's horse caps gehad, ik vond ze prima. Niet te duur en ook niet lelijk en vind harry's horse een fijn merk.
Nu heb ik een samshield (eerlijk: ook gekocht omdat ik hem gewoon heel erg mooi vind) en nu vind ik mijn harry's horse voor geen ene meter meer zitten. De samshield zit enorm fijn, voelt erg veilig en is lekker luchtig. En als ik ermee val dan kan ik hem laten checken ipv dat ik weer een nieuwe cap moet kopen.
+ Met mijn harry's horse cap deed ik hem het liefste na het rijden meteen af, met de samshield loop ik gerust nog een hele tijd rond.
Hier precies hetzelfde. Als ik nu de HH of BR op mijn hoofd zet, vraag ik me af hoe ik ooit dacht daarmee een fijne cap te hebben.
TDS schreef:Ik ben een poosje terug ook gevallen, gelukkig alleen een lichte hersenschudding opgelopen. Ik ben toen voor de Back On Track EQ3 Lynx gegaan! Zit een speciaal MIPS-veiligheidssysteem in, dat is een extra binnenschaal die enigszins meebeweegt bij een val en zo de kans op hersenschade verkleint. Deze cap is tijdens een test met 15 verschillende merken als beste uit de test gekomen, scoorde 30% boven het gemiddelde, kan je even op Googlen. Heeft ook geen belachelijk hoge prijs, rond de €209,-. Is geen rib uit je lijf als je weer is een keer valt en de cap moet vervangen
ginatje schreef:Sky_As schreef:Altijd jammer dat mensen menen dat sommige alleen een cap kopen op hoe duur deze is. Als hij fijn zit, en de eigenaar vind hem mooi en heeft het geld ervoor over, waarom dan oordelen?
Helemaal mee eens.. lijkt wel een soort van afgunst. Alsof de cap die iemand draagt iets zegt over hoe diegene als persoon is
AaronYve schreef:loulou schreef:
Hier precies hetzelfde. Als ik nu de HH of BR op mijn hoofd zet, vraag ik me af hoe ik ooit dacht daarmee een fijne cap te hebben.
En ook daar heb je hoofden voor waarbij het uitstekend zit.
Gini schreef:Iedere helm is veilig. Ook die van 100 euro.
De prijs wordt niet bepaald door de veiligheid, maar door het comfort. En ook daar zit een bovengrens aan en dan kom je aan de hele dure caps waar je voor het merk, het imago en de hype betaalt.
Zo is er voor ieders hoofd en ieders portemonnee wat wils.
Sky_As schreef:Hij moet vooral inderdaad goed passen. Ik heb altijd goedkope caps gehad, BR, Harry's Horse etc. Beschermde ze goed? Vast wel....inmiddels voorzien van zo'n veel te dure KEP, en ja sorry voor degene die het niks vinden, voor mij is hij iedere euro waard.
Geen hoofdpijn meer, lekker luchtig, en ik vind hem mooi.
Als iemand helemaal tevreden is met zijn cap van 100 euro is dat toch prima. Het enige wat ik wel eens hoor van mensen dien dan zonder cap rijden, is het smoesje van hoofdpijn krijgen van de cap (je moet eens vallen zonder zo'n ding, dan weet je wat hoofdpijn is). Tegenwoordig hoef je geen hoofdpijn meer van je cap te krijgen (hooguit van de prijs), dan blijf je passen tot je de juiste gevonden hebt. Kost die 100 euro, prima! Kost die 500 euro, even slikken (misschien even sparen), maar ook prima! Alles beter dan zonder cap rijden.
Altijd jammer dat mensen menen dat sommige alleen een cap kopen op hoe duur deze is. Als hij fijn zit, en de eigenaar vind hem mooi en heeft het geld ervoor over, waarom dan oordelen?
AaronYve schreef:loulou schreef:Die BR en HH paste prima op mijn hoofd. Maar in vergelijking met de Samsield zitten ze gewoon niet comfortabel.
Dat is heel persoonlijk.
Ik geef alleen aan dat een HH oid ook perfect kan zitten op een ander hoofd.