Duurdere cap het geld waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:55

Charles Owen heeft net als de EQ3 Lynx ook een helm met het MIPS systeem. CO zijn niet de meest luchtige caps, maar vind het MIPS systeem echt een meerwaarde voor de veiligheid.

En idd, voor extra glimsteentjes bij bepaalde merken betaal je soms erg veel meer.... maar mbt veiligheid ben je bij een iets duurder merk zeker wel veiliger.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:00

ginatje schreef:
Sky_As schreef:
Altijd jammer dat mensen menen dat sommige alleen een cap kopen op hoe duur deze is. Als hij fijn zit, en de eigenaar vind hem mooi en heeft het geld ervoor over, waarom dan oordelen?

Helemaal mee eens.. lijkt wel een soort van afgunst. Alsof de cap die iemand draagt iets zegt over hoe diegene als persoon is :')

Waar halen jullie dit uit dit topic vraag ik me af.

En natuurlijk zegt je kleding (en cap) iets over jezelf als persoon. Niks mis mee, maakt ons allemaal net een beetje anders. Maakt de wereld mooier.

LuffB

Re: Duurdere cap het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:21

Mips systeem!!!

Afbeelding

Worden in back on track helmen toegepast en ik heb een cross helm van Charles owen die het ook heeft.
Naast de verplichte vereisten van alle caps en bijna alle extra testen die veel leveranciers doen, is deze dus wel degelijk extra veilig!

Toen ik mijn CO cross cap had besteld duurde het leveren langer. Rede; 1 van de caps van die “batch” was niet door de test gekomen waardoor alle caps van die batch vernietigd werden, ongeacht of die misschien wel goed waren gekeurd daarvoor al. Dat vind ik wel echt heel tof.

En nog iets grappig, je betaald niet eens zoveel voor cap met mils als voor vele andere caps die het niet hebben.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:22

Volgens mij zegt de prijs van een cap niks over de veiligheid. Ik zou vooral op de certificering letten.

Caps die voor 21 april 2019 op de markt zijn gebracht moeten voldoen aan de Richtlijn 89/686/EEG.
Caps die vanaf 21 april 2019 op de markt worden gebracht moeten voldoen aan de Verordening 2016/425.
Producten die al voor 21 april 2019 op de markt gebracht zijn op basis van de Richtlijn mogen nog wel verkocht worden.

Dit en nog wat andere tips vind je terug in dit artikel
https://www.veiligpaardrijden.nl/hoe-he ... ilige-cap/

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:31

ninaphilo schreef:
Ik had altijd harry's horse caps gehad, ik vond ze prima. Niet te duur en ook niet lelijk en vind harry's horse een fijn merk.

Nu heb ik een samshield (eerlijk: ook gekocht omdat ik hem gewoon heel erg mooi vind :j ) en nu vind ik mijn harry's horse voor geen ene meter meer zitten. De samshield zit enorm fijn, voelt erg veilig en is lekker luchtig. En als ik ermee val dan kan ik hem laten checken ipv dat ik weer een nieuwe cap moet kopen.

+ Met mijn harry's horse cap deed ik hem het liefste na het rijden meteen af, met de samshield loop ik gerust nog een hele tijd rond.

Hier precies hetzelfde. Als ik nu de HH of BR op mijn hoofd zet, vraag ik me af hoe ik ooit dacht daarmee een fijne cap te hebben.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:34

Kidde schreef:
De service was KEP schijnt echt beroerd te zijn dus daar zou ik het niet voor doen

Sammiex2000 schreef:
Kep heeft ook zo’n soort regeling waarbij je hem kunt terugsturen als je er mee gevallen bent maar schijnt wel echt mega slechte service te zijn en je bent hem heel lang kwijt. En ik zal mn boktnaam even veranderen in strontschuit :')

Haha dat ga ik ook maar doen ik rij ook als recreatieruiter met een Samshield :')

Hahaha dat zou best een coole boktnaam zijn! :D
Maar sorry, ik was gewoon een beetje aan het rellen, tuurlijk moet iedereen kopen wat hij zelf wil.
Doe ik ook!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:09

loulou schreef:
ninaphilo schreef:
Ik had altijd harry's horse caps gehad, ik vond ze prima. Niet te duur en ook niet lelijk en vind harry's horse een fijn merk.

Nu heb ik een samshield (eerlijk: ook gekocht omdat ik hem gewoon heel erg mooi vind :j ) en nu vind ik mijn harry's horse voor geen ene meter meer zitten. De samshield zit enorm fijn, voelt erg veilig en is lekker luchtig. En als ik ermee val dan kan ik hem laten checken ipv dat ik weer een nieuwe cap moet kopen.

+ Met mijn harry's horse cap deed ik hem het liefste na het rijden meteen af, met de samshield loop ik gerust nog een hele tijd rond.

Hier precies hetzelfde. Als ik nu de HH of BR op mijn hoofd zet, vraag ik me af hoe ik ooit dacht daarmee een fijne cap te hebben.

En ook daar heb je hoofden voor waarbij het uitstekend zit.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:13

Ik rijd in de winter met een samshield, en in de zomer pak ik vaak mijn HH cap erbij. Die vind ik net iets luchtiger.

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:46

TDS schreef:
Ik ben een poosje terug ook gevallen, gelukkig alleen een lichte hersenschudding opgelopen. Ik ben toen voor de Back On Track EQ3 Lynx gegaan! Zit een speciaal MIPS-veiligheidssysteem in, dat is een extra binnenschaal die enigszins meebeweegt bij een val en zo de kans op hersenschade verkleint. Deze cap is tijdens een test met 15 verschillende merken als beste uit de test gekomen, scoorde 30% boven het gemiddelde, kan je even op Googlen. Heeft ook geen belachelijk hoge prijs, rond de €209,-. Is geen rib uit je lijf als je weer is een keer valt en de cap moet vervangen ;)

Hier dezelfde cap om dezelfde reden! En enorm blij mee! :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:55

Ik heb sinds kort een GPA, een verademing. Zit stukken beter en is lekker luchtig. Ik denk dat het ook maar net is hoeveel je er zelf voor uit wil geven.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:18

ginatje schreef:
Sky_As schreef:
Altijd jammer dat mensen menen dat sommige alleen een cap kopen op hoe duur deze is. Als hij fijn zit, en de eigenaar vind hem mooi en heeft het geld ervoor over, waarom dan oordelen?

Helemaal mee eens.. lijkt wel een soort van afgunst. Alsof de cap die iemand draagt iets zegt over hoe diegene als persoon is :')

Mooie is ook dat je profiel foto al heel duidelijk een Kep weer geeft.. hoe klein ze ook zijn weergegeven, herkennen doe je ze wel.

Maar ik vind alles wel best.

Heb zelf een HH cap. Zit lekker Maar kan beter . Soms twijfel ik om eens een Kep te proberen in de winkel. Menigeen zegt dat je dan verkocht bent..

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:46

Wat ik zelf het allerbelangrijkste vind is dat hij goed zit.
In 2018 een nieuwe cap gekocht omdat ik een flinke val
gemaakt had. ( ik was al v plan om eens een nieuwe cap te kopen omdat hij oud was niet fijn zat met warm weer maar ja het kwam er niet van )

Als eerste ben ik naar een winkel gegaan. Ik heb een iets laag voorhoofd en niet heel groot. Ik heb uvex ( daarvan ook de dure boven 300 op hoofd ) , casco, covaliero , usg , swing; waar kom ik mee thuis? Met de HV Polo Cap Aberdeen met witte paardjes aan de zijkant en beetje roze v voor ; die zat goed op mijn hoofd. Andere blauw v HV polo zat minder goed.

Dus ik raad zelf echt aan om te passen in een winkel waar er veel aanwezig is. En ook rustig merken die je niet aanspreken op het hoofd te zetten.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:06

AaronYve schreef:
loulou schreef:

En ook daar heb je hoofden voor waarbij het uitstekend zit.

Die BR en HH paste prima op mijn hoofd. Maar in vergelijking met de Samsield zitten ze gewoon niet comfortabel.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 20:46

Je realiseert je pas hoe belangrijk t is als je het eens meegemaakt hebt! Ik ga denk voor de back on track lynx klinkt erg goed. Uiteraard eerst eventjes passen!

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:49

Inderdaad het MIPS systeem. Zelf heb ik ook de Lynx van Back on Track. Erg fijne helm!

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:56

Hoe duur een cap is, zegt helaas niet alles over de veiligheid.
Kep Italia is heel duur, maar komt helemaal niet zo geweldig uit de veiligheidstesten.
Harry's horse is goedkoop, maar qua prijs/kwaliteit verhouding een prima cap.
Back on Track zit er tussen in en zijn door de speciale MIPS technologie als meest veilige getest.
https://www.backontrackvoorpaarden.nl/111-rijhelmen

Ik denk dat je eerst moet kijken naar de veiligheid en daarna pas naar pasvorm, prijs, ed.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:13

Zoals eerder gezegd moeten alle caps aan veel eisen voldoen. Natuurlijk heb je altijd baas boven baas, maar in principe is alles al heel veilig. Dus denk dan dat pasvorm wel belangrijker is dan die extra certificeringen enzo

Ik ben ook aan het kijken naar een cap erbij, wat zijn merken geschikt voor een rond hoofd? Heb nu een casco, heel fijn ding maar niet de mooiste vind ik zelf. Vind Kask caps het mooiste, maar die prijs

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:14

Waar ga je heen TS voor de cap?

Ik kan hier in de buurt nog niet echt winkels vinden die ze verkopen helaas... Wil ook graag de back on track :)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 22:07

Ik ga naar drunens ruiterhuis! Moet nog laarzen hebben dus dan doen we alles tegelijkertijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:44

Jullie maken me aan het twijfelen, wilde eigenlijk een Samshield bestellen maar is EQ3 dan niet veiliger?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:12

Toch moet ik zeggen dat zo een cross cap ook heel goed zit en ook in het middensegment valt!,
maar let bijvoorbeeld ook op het feit dat je de voering er uit kunt halen en wassen, de mogelijkheid tot oorwarmers erg lekker in de winter . Het gemakkelijk kunnen aan passen van het bandje bij je kin , de snelsluiting etc

vaak heb je die opties in het midden sigment en naar boven toe wel, draag comfort kost wat maar als je het super vaak gebruikt heb je er wel iets aan!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:24

Gini schreef:
Iedere helm is veilig. Ook die van 100 euro.
De prijs wordt niet bepaald door de veiligheid, maar door het comfort. En ook daar zit een bovengrens aan en dan kom je aan de hele dure caps waar je voor het merk, het imago en de hype betaalt.
Zo is er voor ieders hoofd en ieders portemonnee wat wils. :)

Dit dus.... :7

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:16

loulou schreef:
Die BR en HH paste prima op mijn hoofd. Maar in vergelijking met de Samsield zitten ze gewoon niet comfortabel.

Dat is heel persoonlijk.
Ik geef alleen aan dat een HH oid ook perfect kan zitten op een ander hoofd.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:24

Sky_As schreef:
Hij moet vooral inderdaad goed passen. Ik heb altijd goedkope caps gehad, BR, Harry's Horse etc. Beschermde ze goed? Vast wel....inmiddels voorzien van zo'n veel te dure KEP, en ja sorry voor degene die het niks vinden, voor mij is hij iedere euro waard.
Geen hoofdpijn meer, lekker luchtig, en ik vind hem mooi.

Als iemand helemaal tevreden is met zijn cap van 100 euro is dat toch prima. Het enige wat ik wel eens hoor van mensen dien dan zonder cap rijden, is het smoesje van hoofdpijn krijgen van de cap (je moet eens vallen zonder zo'n ding, dan weet je wat hoofdpijn is). Tegenwoordig hoef je geen hoofdpijn meer van je cap te krijgen (hooguit van de prijs), dan blijf je passen tot je de juiste gevonden hebt. Kost die 100 euro, prima! Kost die 500 euro, even slikken (misschien even sparen), maar ook prima! Alles beter dan zonder cap rijden.

Helemaal mee eens!

Ik moest 3 jaar terug nieuwe cap. Heb toen een Charles Owen (150 euro) gekocht, want vond KEP echt te duur. 3 jaar lang spijt gehad omdat de KEP toch echt fijner zat. En afgelopen jaar alsnog de KEP gekocht waar ik al 3 jaar naar keek :+
De Charles Owen ligt nu weg te stoffen in de kast en geen enkele keer meer opgehad!

Nu heb ik zelfs dat ik aan het afzadelen ben etc en na kwartier er achter kom dat ik m’n KEP nog op heb. Dat was met alle vorige caps nooit gebeurd hahaha

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:45

AaronYve schreef:
loulou schreef:

Dat is heel persoonlijk.
Ik geef alleen aan dat een HH oid ook perfect kan zitten op een ander hoofd.

Zeg ik dan ergens dat dat niet zo is?
De voering van shamsield is gewoon veel zachter en precies aangepast aan je hoofd. Ik heb altijd met andere caps gereden, maar zou nu niet meer terug willen ruilen.
Maar als jij die caps liever hebt is dat prima toch