Niet charmant met eruit halen maar ik heb er geen last van en haal 9 van de 10 keer de telefoon tijdens het rijden er niet eens uit.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
JosjeDZ schreef:Doe hem wel eens in mijn chaps, maar heb vorige week een beentasje gekocht. Moet ik nog proberen. Heuptasje deed ik eerst, maar rij tegenwoordig buiten met bodyprotector en dan zit heuptasje in de weg... In de bak ligt telefoon op bakrand.
Ibbel schreef:Marith_Ov schreef:Maar wat je ook doet, het is altijd beter dan je telefoon in een zadeltas te stoppen, want dan moet je eerst je paard weer zien te vangen voordat je de hulpdiensten in kunt schakelen.
Kennelijk ga je ervan uit dat je paard direct wegloopt als je valt.
Het is een inschatting die je maakt: is de kans groter dan je telefoon sneuvelt bij een val, of is de kans groter dan je paard 'm peert bij een val. Beide mogelijkheden zijn aanwezig, en de ene kans is niet per definitie groter dan de andere.
Verder: als je hulpdiensten nodig hebt, kun je 9 van de 10 keer sowieso niet zelf bellen.
En als je paard in een groot natuurgebied aan de haal gaat, is een werkende telefoon op het paard wel weer handig om het beest te traceren
, want ik val niet zo maar van mijn paard af als er niks voorvalt. Ik ben 1 x van mijn huidige paard gevallen in de 8 jaar dat ik haar heb en toen was ze compleet over de zeik, zeg maar. Ik heb haar toen uit alle macht vast weten te houden aan de teugels, maar kon het 1ste half uur niet meer opstappen, zo uit haar doen was ze. Als ik haar niet vast had kunnen houden was ze weg geweest.
En ja, ook die kan stuk als je verkeerd terecht komt
Maar op deze manier kan ik het veiligst alleen op pad met mijn paard. Ze is wat dat betreft vergelijkbaar met een mountainbike: Er kan altijd wat gebeuren, maar het risico is aanvaadbaar

Anastasia24 schreef:In je laars. Daar wen je vanzelf aan en mijn laars zit ''strak'' genoeg zodat ie niet naar benden zakt.
Anders een heuptasje. Als ik aan het wandelen ben gaat ie daarin.
Mijn broekzakken zijn veel te klein helaas.. Je kunt hem evt. ook onder de rand van je broek doen. Zeg maar bij de riem, zo fiets ik meestal als ik geen jaszak heb.
Lisa_22 schreef:Ik reed altijd met heuptasje voor mijn telefoon maar ben sinds kort overgestapt op een bodywarmer van de decathlon, wind- en waterdicht dus je blijft bij wat slechter weer ook beter droog. De zakken zijn breed genoeg voor mijn iPhone 6 + grote powerbank en draad, dus ruimte genoeg! Ik vind het heel fijn en het zit minder ‘in de weg’ dan mijn heuptasje.
https://www.decathlon.nl/p/bodywarmer-5 ... p-X8485580

_Nelleke_ schreef:Ik heb een flipbelt voor het hardlopen. Klappert niet en kan sleutels, geld en telefoon meenemen. Ben met honderden kilometers hardlopen en paardrijden nooit wat verloren en nooit last van gehad. Ik ‘flip’ m trouwens niet, niet nodig.