Hoe telefoon meenemen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:37

Ik doe hem in mijn broek op mijn bovenbeen leggen :D
Niet charmant met eruit halen maar ik heb er geen last van en haal 9 van de 10 keer de telefoon tijdens het rijden er niet eens uit.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:38

Ik rij al jaren met zon armding, voldoet prima voor mij. In een zadeltas zou ik nooot doen. Na een val ging mn pony er dus wel vandoor, lastig bellen hoor.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:51

Ik hád een heuptasje maar tijdens het rijden is de rits open gegaan en de telefoon eruit gevallen :+

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 22:06

JosjeDZ schreef:
Doe hem wel eens in mijn chaps, maar heb vorige week een beentasje gekocht. Moet ik nog proberen. Heuptasje deed ik eerst, maar rij tegenwoordig buiten met bodyprotector en dan zit heuptasje in de weg... In de bak ligt telefoon op bakrand.

Wat moet ik me daar bij voorstellen? :D

Wat ik nog wel een ding vind, is de plek waar hij zit. Ik ken iemand die na een val overleden is doordat ze ongelukkig op haar telefoon viel, dus wat dat betreft is heup of been wel de fijnste plek. Om speciaal voor een telefoon een nieuwe broek aan te schaffen, vind ik dan ook weer een beetje overdreven.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:18

Ibbel schreef:
Marith_Ov schreef:
Maar wat je ook doet, het is altijd beter dan je telefoon in een zadeltas te stoppen, want dan moet je eerst je paard weer zien te vangen voordat je de hulpdiensten in kunt schakelen.

Kennelijk ga je ervan uit dat je paard direct wegloopt als je valt.

Het is een inschatting die je maakt: is de kans groter dan je telefoon sneuvelt bij een val, of is de kans groter dan je paard 'm peert bij een val. Beide mogelijkheden zijn aanwezig, en de ene kans is niet per definitie groter dan de andere.

Verder: als je hulpdiensten nodig hebt, kun je 9 van de 10 keer sowieso niet zelf bellen.
En als je paard in een groot natuurgebied aan de haal gaat, is een werkende telefoon op het paard wel weer handig om het beest te traceren :+

Ja, ik ga er idd vanuit dat mijn paard aan de haal gaat als ik er af val O:) , want ik val niet zo maar van mijn paard af als er niks voorvalt. Ik ben 1 x van mijn huidige paard gevallen in de 8 jaar dat ik haar heb en toen was ze compleet over de zeik, zeg maar. Ik heb haar toen uit alle macht vast weten te houden aan de teugels, maar kon het 1ste half uur niet meer opstappen, zo uit haar doen was ze. Als ik haar niet vast had kunnen houden was ze weg geweest.

En de hulpdiensten kun je ook zien als in iemand van stal of je partner om op zoek te gaan naar je paard of om jou op te kunnen pikken. Voor de echte hulpdiensten heb ik geen telefoon nodig, daar heb ik een horloge voor die afgaat en uiteindelijk zelf 112 gaat bellen en de GPS locatie door geeft als je niet op zijn signalen reageert ;) :D En ja, ook die kan stuk als je verkeerd terecht komt :+ Maar op deze manier kan ik het veiligst alleen op pad met mijn paard. Ze is wat dat betreft vergelijkbaar met een mountainbike: Er kan altijd wat gebeuren, maar het risico is aanvaadbaar :D :o

Anoniem

Re: Hoe telefoon meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:20

Ik heb een rijbroek met telefoonzakje op mijn bovenbeen. Past mijn iphone 7plus makkelijk in en ik voel m niet zitten.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:46

Ik reed altijd met heuptasje voor mijn telefoon maar ben sinds kort overgestapt op een bodywarmer van de decathlon, wind- en waterdicht dus je blijft bij wat slechter weer ook beter droog. De zakken zijn breed genoeg voor mijn iPhone 6 + grote powerbank en draad, dus ruimte genoeg! Ik vind het heel fijn en het zit minder ‘in de weg’ dan mijn heuptasje.

https://www.decathlon.nl/p/bodywarmer-5 ... p-X8485580

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:52

In de zak op mijn bovenbeen van de rijlegging of in mijn sportbh.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:25

In je laars. Daar wen je vanzelf aan en mijn laars zit ''strak'' genoeg zodat ie niet naar benden zakt.
Anders een heuptasje. Als ik aan het wandelen ben gaat ie daarin.

Mijn broekzakken zijn veel te klein helaas.. Je kunt hem evt. ook onder de rand van je broek doen. Zeg maar bij de riem, zo fiets ik meestal als ik geen jaszak heb. :o

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:08

In een dekje met subtiel vakje.
Of in mijn bh :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:08

Anastasia24 schreef:
In je laars. Daar wen je vanzelf aan en mijn laars zit ''strak'' genoeg zodat ie niet naar benden zakt.
Anders een heuptasje. Als ik aan het wandelen ben gaat ie daarin.

Mijn broekzakken zijn veel te klein helaas.. Je kunt hem evt. ook onder de rand van je broek doen. Zeg maar bij de riem, zo fiets ik meestal als ik geen jaszak heb. :o

Onder de rand van mijn broek heb ik ook wel eens gedaan. Tot dat ik aan het longgeren was en paard schrok en opzij sprong. Daardoor gaf die een kleine ruk aan het touw en vloog mn telefoon in het zand. Net naast de hoef van t paard. Eens maar nooit meer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:51

Ik kan niet meer zonder heuptas. Lekker charmant maar ik loop er de hele zomer mee, zodra de vesten met zakken uit gaan. Rij er ook mee, gaat prima. Ik heb hem liever op m'n eigen lijf dam in zadeltassen aan het zadel

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:52

Lisa_22 schreef:
Ik reed altijd met heuptasje voor mijn telefoon maar ben sinds kort overgestapt op een bodywarmer van de decathlon, wind- en waterdicht dus je blijft bij wat slechter weer ook beter droog. De zakken zijn breed genoeg voor mijn iPhone 6 + grote powerbank en draad, dus ruimte genoeg! Ik vind het heel fijn en het zit minder ‘in de weg’ dan mijn heuptasje.

https://www.decathlon.nl/p/bodywarmer-5 ... p-X8485580

Die heb ik ook, heel fijn!
Maar met echt hete dagen toch m'n heuptasje. Bodywarmer is snel wat te warm.

sennanina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 01:41

ik heb altijd gewoon een soort heup tasje van de action daar kan je zelfs nog je oortjes doorheen doen en ze zijn helemaal niet duur maar wel heel handig

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 05:48

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:33

_Nelleke_ schreef:
Ik heb een flipbelt voor het hardlopen. Klappert niet en kan sleutels, geld en telefoon meenemen. Ben met honderden kilometers hardlopen en paardrijden nooit wat verloren en nooit last van gehad. Ik ‘flip’ m trouwens niet, niet nodig.

Ik heb ook een flipbelt voor het hardlopen. Mits de juiste maat blijft het prima zitten. Ik ben overigens wel eens iets verloren tijdens het hardlopen. Gelukkig hoorde ik het vallen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:22

Ik klik wel altijd mijn sleutel vast in dat sleutelkoordje.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:43

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:52

Ik heb zo'n leren hoesje dat je aan je riem kunt doen. Hartstikke handig, je hebt je telefoon binnen handbereik voor nood en kunt hem met 1 hand eruit pakken en gelijk bellen.
Die dingen zijn op internet voor alle modellen telefoon te koop.

Voordeel is dat je niet zo'n heel buideltasje om hoeft en zelf kunt kiezen waar je het aan je riem bevestigt, meer naar voren of opzij.

Het zit ook heel stabiel, dus klappert niet als je draaft of galoppeert.

sandracompen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:00

zelf gebruik ik of mijn broekzak of jaszak als ik die aan heb en anders dan neem ik zoon heuptasje of sportband mee zodat ik me telefoon altijd bij me heb

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:18

In mijn bh. Net als mijn ID kaart en pinpas trouwens. :-)

Marloes_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:56

Ik heb tegenwoordig dit tasje mee voor mijn telefoon als ik op buitenrit ga. Super handig en kost bijna niets.

https://www.action.com/nl-nl/p/sportrie ... euptasje-/

Geen last van tijdens het rijden en je kan je telefoon er ook nog makkelijk uithalen en indoen, mocht je hem nodig hebben voor navigatie oid.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:07

Ik heb een tasje voor om mijn middel van Dabo’s design, daar zit een doorzichtige voorkant in, daar kun je dan ook nog mee filmpje, wel heel leuk!
Meestal doe ik ‘m in het zakje van mijn (Flexars) legging, dat is echt ideaal!
Dat zakje zit op je bovenbeen met een klein knoopje.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:09

Allejandro schreef:
In mijn bh. Net als mijn ID kaart en pinpas trouwens. :-)

Die hoor ik vaker, maar serieus: hoe dan? Ik zou niet weten waar ik dat ding zou moeten laten :n

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:23

Ik rij met de rijlegging van de decathlon. Heerlijke legging en lekker luchtig in de zomer. Mooi zakje op het been waar mijn Samsung s10 prima in past.
Kost maar 20 euro.
Dus die zou ik zeker proberen.
Als het niet bloedheet is draag ik een hele dunne bodywarmer en dan gaat hij daar in.
Afbeelding
Afbeelding