noviceh schreef:Moeilijk... ook omdat hier het verhaal maar van 1 kant wordt belicht. Uit ervaring kan ik zeggen dat een gezin met 3 jonge kinderen enorm intensief is. Tel daar een man bij op die veel uren moet werken, dan kan ik mij heel goed voorstellen dat jouw vriendin tijdelijk wat minder tijd heeft voor de paarden.
Uiteraard klinkt het plekje in de duinen fantastisch, maar misschien staan jouw vriendinnen daar anders tegenover. En sommige mensen kunnen gewoon slecht tegen verandering. Draai het eens om, jouw vriendinnen zijn content met de huidige situatie en jij wilt dit gaan veranderen waar hun niet om staan te springen. Maar zij moeten wel begrip kunnen opbrengen als jij jouw paard daar tijdelijk naar toe wilt verhuizen. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Tuurlijk een verhaal heeft altijd twee kanten, ze vind het absoluut niet leuk omdat ze niet naar haar paard kan. En omdat we in een kleine kudde staan is het lastig om ieder een eigen weg te kiezen. Ik snap haar drukke leven er omheen ook wel, en dat haar paard moeilijker is begrijp ik ook zeker. Maar ik wilde gewoon met haar praten erover dat ik mij er niet zo lekker bij voel en aangegeven dat ik geen ruzie wil omdat ik dit zeg, maar ze is gelijk heel erg boos. En als je boos wordt dan kan er niks opgelost worden. Ik probeer het ook uit te leggen hoe ik het voel en beleef, maar dat mag er ook niet zijn. En ik kan bij mezelf niet voorstellen dat ik iemand anders erop af reken omdat degene keuzes maakt met zijn eigen paard....
Ik vind dit soort dingen sowieso om deze reden moeilijk te bespreken met haar, ze vind verandering niet fijn, en als ik wegga ook niet. Maar ik kan voor mijn gevoel niet iemand anders leven lijden.. en ik worstel er daarom ook mee omdat ik haar kant ook echt wel begrijp.

Hier heb je toch helemaal geen zin in, dat gezeik? Ieder is verantwoordelijk voor z'n eigen paard hoor en als je weet dat je paard het niet trekt als 1 van zijn kleine groepje weggaat.... dan zet je 'm niet in een klein groepje. Verder dat iemand geen tijd heeft voor gezin én paard is ook niet jouw probleem.