Focussed schreef:_San87_ schreef:
Waarom zou je AVP schade aan de auto vergoeden? Daar is WA voor.
Niet als een ongemotoriseerde partij de auto beschadigt. Zoals een fietser of voetganger
Zou wel knap zijn wanneer een van die partijen een auto in de prak krijgen. Maar het zou kunnen.
Misschien is het per verzekering anders. Mijn APV heeft gewoon uitgekeerd toen mijn hond schade had gemaakt (ik hoefde geen bewijs aan te voeren dat het mijn hond was die de schade gemaakt heeft). Ook toen ik heel jong was en een verzorgpaard door een domme actie van mij gewond raakte, heeft de AVP van mijn ouders uitgekeerd. Daar werd niet moeilijk om gedaan. Kwam misschien omdat het om relatief kleine bedragen ging, geen idee. Toch hoefde ik niks te bewijzen, ik heb uitgelegd wat er gebeurd is, mijn verzekering nam contact op met gedupeerde en klaar was het.

, want dit is dus al meermaals gezegd dat enkel iets zeggen niet voldoende is, je moet het kunnen aantonen. De verzekering bepaalt naar aanleiding van het verhaal, en dat kan dus zijn dat ze meegaan in de schuldbekentenis indien er sprake is van nalatigheid, maar dat kan ook zijn dat ze zeggen 'nee hoor, geen nalatigheid hier', ondanks dat de bijrijder zegt dat het haar fout is.