Situatie met honden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:24

Dus eigenlijk is het een park bij een woongebied? Ik denk dat het dan ook niet zo heel geschikt is om daar al zeker met drie pony's te wandelen ,ik kan me dan ook wel voorstellen dat mensen geirriteerd raken als ze je 2 x tegen komen en hun honden weer vast moeten doen omdat je daar loopt. Mischien is 1 pony mee nemen een slimmer idee dan kom je al minder massaal over.
En anders een andere stalling waar je meer mogelijkheden hebt met je paardjes?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:32

Poekkie schreef:
Ik begrijp al die meningen niet met 'ik zou not amused zijn'.
Als TS daar mag lopen, mag ze daar toch gewoon lopen.
Net zoals dat ruiters not amused zouden zijn als ze iemand met een shet aan de hand op een ruiterpad tegenkomen of als fietsers voor haar moeten uitwijken op het fietspad. Als ze niets mis doet, schik je je toch gewoon? En als jou hond op een pony springt, veronderstel ik dat ze meestal ook niet zomaar zonder agressie langs de andere honden lopen en je daar eigelijk niet echt op je plek bent?

Echt waar... sommige hondeneigenaars 8)7

Lijkt me niet dat je met drie pony’s door een honden losloopgebied mag lopen? En zou het niet verboden zijn, dan als nog is dit toch not done??

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:37

Goed dat je je vraag stelt aan de gemeente of je daar mag wandelen met je paarden.

Zelf blijf ik het lastig vinden waar mag het en waar is het gedoogd. Bij sommige gebieden is het duidelijk totaal niet. Over het algemeen is een losloopgebied niet exclusief voor loslopende honden. En moet je je ook gewoon aan de fatsoensregels houden. En je hond moet gewoon luisteren als die losloopt! Dus aanlijnen hoeft niet perse als je je hond gewoon onder controle hebt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:42

Tigra_ schreef:
En je hond moet gewoon luisteren als die losloopt! Dus aanlijnen hoeft niet perse als je je hond gewoon onder controle hebt.

Dit is zo'n dooddoender A-moeten honden leren B- het zijn robots dus een keer niet je oren gebruiken kan altijd wat dat betreft zijn het net paarden.C- heeft niet iedereen de mogelijkheid om met zijn honden bij paarden te oefenen.
Als jij in een woonwijk woont waar in een Park een losloopstukje is kan ik me voorstellen dat de doorsnee huishond niet op paarden getraind word.

Wat dat betreft vind ik de Ts wel netjes ,om zich af te vragen of wat ze doet wel juist is,ipv te verwachten dat de wereld zich wel aan haar aanpast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:44

Wat doe je als een van je ponies schrikt van een hond bijvoorbeeld, dan heb je je handen wel vol aan drie stuks, dan is er toch geen houden meer aan?

Poepen je ponies in het parkje misschien, dat je je hond daar niet met fatsoen kunt laten lopen omdat die drollen zo'n aantrekkingskracht hebben?

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:53

anjali schreef:
Sjong schreef:
Net zoals dat ruiters not amused zouden zijn als ze iemand met een shet aan de hand op een ruiterpad tegenkomen of als fietsers voor haar moeten uitwijken op het fietspad. Als ze niets mis doet, schik je je toch gewoon? En als jou hond op een pony springt, veronderstel ik dat ze meestal ook niet zomaar zonder agressie langs de andere honden lopen en je daar eigelijk niet echt op je plek bent?

Maar ze mag er dus misschien niet komen..... Mijn hond reageert op niks behalve op paarden. Niet op andere honden, niet op kinderen, en ook niet op herten, reeen of konijnen. Ze wil ze overigens ook niet afmaken maar er wel achteraan jagen. Het kan dus wel..

Maar je weet toch wel dat een paard\pony zeer bang kan worden en op hol slaan als er een hond achteraan gaat jagen?[/quote]

Ja, daarom loopt mijn hond altijd aangelijnd op plekken waar ook paarden mogen komen. Als er dan paarden komen op plekken waar ze niet mogen komen ben ik dus chaggie.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:28

Isabel schreef:
Poekkie schreef:

Lijkt me niet dat je met drie pony’s door een honden losloopgebied mag lopen? En zou het niet verboden zijn, dan als nog is dit toch not done??

3 shetjes? Waarom niet? Alsof de wereld van jou is. Lijkt me raar dat je met een shetje het ruiterpad moet volgen? Een beetje logica en samenleven mag ook nog wel, los van alle regeltjes.

T is nu ook geen paard van 1m70 dat daar staat...

mika11

Re: Situatie met honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:38

Ik weet niet of je dat al doet.
Maar het zou wel handig zijn als je pony's mesten in het losloop gebied voor honden, jij de mest dan opruimt.
Zelf zou ik het sowieso niet doen, met 3 pony's wandelen in een honden losloop gebied.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:56

Mijn hond is best redelijk ok met paarden, maar shetlanders zijn een ander verhaal, volgens mij ziet Skip ze als grote honden....

Ik roep Skip altijd hier als ik paarden aan zie komen, ik weet hoe vervelend het is om een hond in je paard zn staart te hebben hangen...

Maar ik kan me wel indenken in die vrouw.

Ik ben namelijk ook not amused als ik paarden tegenkom waar ze niet helemaal horen te zijn.

Paar maanden geleden lag mijn hond ineens bijna onder een paard, ging nog maar net goed.

Hond mocht daar niet los en was dat wel, dus ik zat ook fout, maar de ruiters (2 kids op één Fries) kwamen in galop de bocht om gescheurd over het wandelpad. In dit bos zijn speciale ruiterpaden dus deze kinderen hoorden echt absoluut niet op het voetpad te rijden en om dan in volle galop een onoverzichtelijke bocht om te crossen.....

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:59

je hebt niks over het hoofd gezien. Dit was gewoon een sjacherijnig wijf.
Sorry...dat er nog mensen zijn die hier uberhaupt over nadenken...

ts loopt met pony's in gebied, welk gebied dan ook..ze veroorzaakt geen overlast, want pony's rustig en netjes naast haar en ze gaat zelfs nog aan de kant.

er komen voorbijgangers aan die de hond netjes aanlijnen. Ts bedankt ze.
En krijgt een sneer.

als het verhaal zo is, what the heck geeft iemand het recht zo te reageren....mocht ze ergens geirriteerd over zijn, had ze dat gewoon kunnen aangeven, dan had ts nu dit topic niet hoeven openen..

je gaat niet op deze manier tekeer tegen mensen. Gewoon niet. ook niet als je geergerd bent, en zelfs niet als ts WEL iets fout zou doen...dat kun je dan op een normale manier aangeven..

hemeltje..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:13

Ze ging niet te keer ze gaf een sneer ,dat is wat anders als tekeer gaan. Jij vind dat ze niks fout doet omdat je van aarden houd. Die dame was gewoon chagrijnig dat ze voor de 2e x haar honden moest aanlijnen in losloopgebied waar de ts met pony's loopt die je er eigenlijk niet hoeft te verwachten.
Misschien is het goed dat de dame een sneer gaf,de ts denkt nu tenminste over de situatie na.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:22

Pistasche schreef:
Bovenstaande regels zou ik mij door niet laten afschrikken. Denk dat de ruiters die op de rijbaan rijden in de minderheid zijn, vrijwel algemeen bekend. Neemt niet weg dat je rekening moet/mag houden met anderen.

Die vrouw kan om heel veel verschillende redenen zo gereageerd hebben, misschien had ze haar dag niet, heeft ze een hekel aan pony's, heeft ze net iets meegemaakt. Ik zou het niet zo persoonlijk opvatten en pas maatregelen nemen als je er daadwerkelijk op wordt aangesproken. Misschien is zij het allang vergeten en maak jij je nu druk om niets...

Zolang er niemand wat van vindt kun je natuurlijk alle regels aan je laars lappen. Niemand die daar over valt, echter in dit geval hebben de hondenbezitters, die daar wel rechtmatig lopen gewoon recht van klagen. Komt het tot een conflict dan zit ts fout, want ze mag daar niet lopen.

Die vrouw reageert uiteraard volkomen ongepast. Maar als hondenbezitters of andere wandelaars bezwaar maken tegen het feit dat ze daar met haar pony's loopt dan moet TS gewoon gaan. Zij is in overtreding de rest niet.
Voor de wet maakt het niets uit of je met een shetlander loopt of op een kwpn-er van 1.75 door dat park loopt. Je bent voor de wet bestuurder en mag daar dus niet komen.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 17:46

Nog een opmerking die wellicht wat opheldering geeft: ik woon dus in Zwitserland en mijn pony's staan in Nederland. Ik ben er dus maar een aantal weken per jaar. Ik kom niet dagelijks in dat park, hooguit als ik er ben dat het dan een paar dagen achter elkaar is en dan wel op tijden dat er niet veel mensen zijn. Maar de rest van het jaar heeft er niemand last van.

beatje schreef:
Dus eigenlijk is het een park bij een woongebied? Ik denk dat het dan ook niet zo heel geschikt is om daar al zeker met drie pony's te wandelen ,ik kan me dan ook wel voorstellen dat mensen geirriteerd raken als ze je 2 x tegen komen en hun honden weer vast moeten doen omdat je daar loopt. Mischien is 1 pony mee nemen een slimmer idee dan kom je al minder massaal over.
En anders een andere stalling waar je meer mogelijkheden hebt met je paardjes?

De pony's staan aan huis, ik zou ze graag hierheen halen maar dat lukt helaas niet.

Mindim schreef:
Wat doe je als een van je ponies schrikt van een hond bijvoorbeeld, dan heb je je handen wel vol aan drie stuks, dan is er toch geen houden meer aan?

Poepen je ponies in het parkje misschien, dat je je hond daar niet met fatsoen kunt laten lopen omdat die drollen zo'n aantrekkingskracht hebben?

Klopt inderdaad, gelukkig durf ik wel te zeggen dat ze bomproof zijn. Heb er al meerdere honden (weliswaar steeds met 1 pony) omheen gehad die aan het rennen waren en daar reageren ze niet op. Als het kan ga ik zeker met meerdere mensen. Ze mesten er trouwens niet.

Poekkie schreef:
3 shetjes? Waarom niet? Alsof de wereld van jou is. Lijkt me raar dat je met een shetje het ruiterpad moet volgen? Een beetje logica en samenleven mag ook nog wel, los van alle regeltjes.

T is nu ook geen paard van 1m70 dat daar staat...

Er is geen ruiterpad, dus dat kan ik ook niet volgen. Ik ging er van uit dat rekening met elkaar houden niet te veel is gevraagd, maar blijkbaar denkt dus niet iedereen er zo over.

Barbet schreef:
Ik weet niet of je dat al doet.
Maar het zou wel handig zijn als je pony's mesten in het losloop gebied voor honden, jij de mest dan opruimt.
Zelf zou ik het sowieso niet doen, met 3 pony's wandelen in een honden losloop gebied.

Ze mesten gelukkig niet en zo groot is het gebied ook niet, dat scheelt.

Het ging me er ook niet om dat iemand er een probleem mee heeft, meer om het feit dat het op deze manier moet. Als iemand tegen me had gezegd "Goh, je mag hier niet komen met je pony's" dan was er niks aan de hand geweest. Maar deze manier van communiceren was simpelweg heel vreemd. Dus vind ik het toch een goed idee om wat informatie bij de gemeente in te winnen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:56

beatje schreef:
Ze ging niet te keer ze gaf een sneer ,dat is wat anders als tekeer gaan. Jij vind dat ze niks fout doet omdat je van aarden houd. Die dame was gewoon chagrijnig dat ze voor de 2e x haar honden moest aanlijnen in losloopgebied waar de ts met pony's loopt die je er eigenlijk niet hoeft te verwachten.
Misschien is het goed dat de dame een sneer gaf,de ts denkt nu tenminste over de situatie na.

we weten niet of ze daar niet mag komen. Ts heeft haar nieteens gevraagd haar hond aan te lijnen, maar bedankte netjes toen dat gebeurde en dan gaan tetteren dat de honden de volgende x gewoon mogen bijten? Honden mogen 1. nooit bijten, dus als ze dat doen horen ze nieteens los, en 2. vind ik het wel tekeergaan... maar goed.. sneer, tekeergaan.. woord maakt me nieteens uit.. dat kan ook anders.
Ik was laatst ook in losloopgebied. Honden liepen op andere hond af (ook los) en ik werd aangeschreeuwd dat ik ze cmvast miest doen want de hare was zwanger.. ja, kan ik dat ruiken?? Heb natuurlijk aangelijnd, maar t kan ook gewoon normaal.