Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Poekkie schreef:Ik begrijp al die meningen niet met 'ik zou not amused zijn'.
Als TS daar mag lopen, mag ze daar toch gewoon lopen.
Net zoals dat ruiters not amused zouden zijn als ze iemand met een shet aan de hand op een ruiterpad tegenkomen of als fietsers voor haar moeten uitwijken op het fietspad. Als ze niets mis doet, schik je je toch gewoon? En als jou hond op een pony springt, veronderstel ik dat ze meestal ook niet zomaar zonder agressie langs de andere honden lopen en je daar eigelijk niet echt op je plek bent?
Echt waar... sommige hondeneigenaars
Tigra_ schreef:En je hond moet gewoon luisteren als die losloopt! Dus aanlijnen hoeft niet perse als je je hond gewoon onder controle hebt.
anjali schreef:Sjong schreef:Ik begrijp al die meningen niet met 'ik zou not amused zijn'.
Net zoals dat ruiters not amused zouden zijn als ze iemand met een shet aan de hand op een ruiterpad tegenkomen of als fietsers voor haar moeten uitwijken op het fietspad. Als ze niets mis doet, schik je je toch gewoon? En als jou hond op een pony springt, veronderstel ik dat ze meestal ook niet zomaar zonder agressie langs de andere honden lopen en je daar eigelijk niet echt op je plek bent?
Maar ze mag er dus misschien niet komen..... Mijn hond reageert op niks behalve op paarden. Niet op andere honden, niet op kinderen, en ook niet op herten, reeen of konijnen. Ze wil ze overigens ook niet afmaken maar er wel achteraan jagen. Het kan dus wel..
Isabel schreef:Poekkie schreef:Ik begrijp al die meningen niet met 'ik zou not amused zijn'.
Lijkt me niet dat je met drie pony’s door een honden losloopgebied mag lopen? En zou het niet verboden zijn, dan als nog is dit toch not done??
Pistasche schreef:Bovenstaande regels zou ik mij door niet laten afschrikken. Denk dat de ruiters die op de rijbaan rijden in de minderheid zijn, vrijwel algemeen bekend. Neemt niet weg dat je rekening moet/mag houden met anderen.
Die vrouw kan om heel veel verschillende redenen zo gereageerd hebben, misschien had ze haar dag niet, heeft ze een hekel aan pony's, heeft ze net iets meegemaakt. Ik zou het niet zo persoonlijk opvatten en pas maatregelen nemen als je er daadwerkelijk op wordt aangesproken. Misschien is zij het allang vergeten en maak jij je nu druk om niets...
beatje schreef:Dus eigenlijk is het een park bij een woongebied? Ik denk dat het dan ook niet zo heel geschikt is om daar al zeker met drie pony's te wandelen ,ik kan me dan ook wel voorstellen dat mensen geirriteerd raken als ze je 2 x tegen komen en hun honden weer vast moeten doen omdat je daar loopt. Mischien is 1 pony mee nemen een slimmer idee dan kom je al minder massaal over.
En anders een andere stalling waar je meer mogelijkheden hebt met je paardjes?
Mindim schreef:Wat doe je als een van je ponies schrikt van een hond bijvoorbeeld, dan heb je je handen wel vol aan drie stuks, dan is er toch geen houden meer aan?
Poepen je ponies in het parkje misschien, dat je je hond daar niet met fatsoen kunt laten lopen omdat die drollen zo'n aantrekkingskracht hebben?
Poekkie schreef:3 shetjes? Waarom niet? Alsof de wereld van jou is. Lijkt me raar dat je met een shetje het ruiterpad moet volgen? Een beetje logica en samenleven mag ook nog wel, los van alle regeltjes.
T is nu ook geen paard van 1m70 dat daar staat...
Barbet schreef:Ik weet niet of je dat al doet.
Maar het zou wel handig zijn als je pony's mesten in het losloop gebied voor honden, jij de mest dan opruimt.
Zelf zou ik het sowieso niet doen, met 3 pony's wandelen in een honden losloop gebied.
beatje schreef:Ze ging niet te keer ze gaf een sneer ,dat is wat anders als tekeer gaan. Jij vind dat ze niks fout doet omdat je van aarden houd. Die dame was gewoon chagrijnig dat ze voor de 2e x haar honden moest aanlijnen in losloopgebied waar de ts met pony's loopt die je er eigenlijk niet hoeft te verwachten.
Misschien is het goed dat de dame een sneer gaf,de ts denkt nu tenminste over de situatie na.