Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
bigone schreef:Met paarden is het altijd opletten. Vraagje , is zij ook gevallen, rare schuiver gemaakt? Omdat je oude zadel kapot was.

niet !
) dat ze dus ook een andere kant hebben.Jenara schreef:Even een vraag naar alle PRE-eigenaren die hier gereageerd hebben, als jullie dan gelongeerd hebben om die energie te laten afvloeien, zijn ze daarna wel gewoon terug braaf? Of moet je dan ook nog opletten?
Na het hele verhaal en als ik dan nog gelongeerd had, dacht ik eigenlijk van nog even opnieuw op te zadelen en eventjes te rijden, maar aangezien ik ondertussen helemaal alleen was, durfde ik niet echt meer ..
Zit nu met een heel verdeeld gevoel :p Langs de ene kant ben ik wel wat "bang", maar langs de andere kant wil ik zo snel mogelijk terug om dit "op te lossen" (=longeren vooraf)
oji schreef:Dat had ik niet gelezen, maar hmmm...vreemd als je 20 paarden hebt ingereden en dan nog dit soort vragen op Bokt moet stellen en dat je dan nog zo onzeker wordt als je er een keer naast ligt.
Ik vraag mij dan af wat voor paarden dit zijn geweest? Koudbloeden? En wat zij onder inrijden verstaat? Echt helemaal zelfstandig opleiden of bijrijden bij iemand met jonge paarden, maar dat daarnaast ook een ervaren iemand regelmatig op die paarden heeft gereden. Als ze echt al 20 paarden van niets helemaal zelf opgeleid heeft dan zit je niet met dit soort vragen en onzekerheden en is het je niet meer vreemd dat een jong dier af en toe kan ontploffen.
Je voelt vaak vanzelf al tijdens de eerste stappen/overgangen wat de rit gaat brengen.. Op zich denk ik niet dat het bewust gedrag is richting jou. Enkel jeugdige energie-kriebels. Heb je mensen om je heen die je kunnen bijstaan tijdens het rijden en soms een oogje in het zeil kunnen houden?
Geeft me ook een pak meer vertrouwen om volgende keer gewoon terug op te stappen.
(en toch was het ook de mooiste tijd van ons traject.)
En sparren met andere mensen is nooit verkeerd!