Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rina schreef:En als ze in paniek gaan in zon ding, hoe wil je ze er oooooooooooit weer uitkrijgen. Ze moeten nl ook weer bukken om eruit te komen.
Bubblewrap schreef:Geen verstand van auto's, gewicht en paardenvervoer. Maar ik wou kort inhaken op dit berichtje.rina schreef:En als ze in paniek gaan in zon ding, hoe wil je ze er oooooooooooit weer uitkrijgen. Ze moeten nl ook weer bukken om eruit te komen.
Lage vrachtwagens/trailers zonder laadklep zijn geen probleem voor de meeste paarden. Ze springen er zo in en uit. Dus ook als het bij het uitladen van belang is, kun je nog via de achterdeuren werken.
). Het gaat om de hoogte waar ze op dat moment onderdoor moeten. Een paard wat zich opfokt is garantie dat het hoofd omhoog gaat, slaan met hoofd als ze tegengehouden worden, draaien en doen. Lekker met zon ingangetje. Helemaal als ze dan een sprong willen maken. orlando9 schreef:Er staat wel bij rdw veewagen. Zou het gewicht daar dan niet kloppen?
rina schreef:En als ze in paniek gaan in zon ding, hoe wil je ze er oooooooooooit weer uitkrijgen. Ze moeten nl ook weer bukken om eruit te komen.Bubblewrap schreef:Lage vrachtwagens/trailers zonder laadklep zijn geen probleem voor de meeste paarden. Ze springen er zo in en uit. Dus ook als het bij het uitladen van belang is, kun je nog via de achterdeuren werken.
Met een paard wat in paniek is????? Ik wil het je zien doen.
Het gaat niet om het missen van een laadklep, ik weet dat er veel paarden het zelfs prettiger zonder vinden (uitzondering staat hier op stal, maar die springt zelfs uit een frontlader met klep. En ach dat er 18 krammen in het voorbeen zaten was oninteressant). Het gaat om de hoogte waar ze op dat moment onderdoor moeten. Een paard wat zich opfokt is garantie dat het hoofd omhoog gaat, slaan met hoofd als ze tegengehouden worden, draaien en doen. Lekker met zon ingangetje. Helemaal als ze dan een sprong willen maken.
Hannanas schreef:Vraag me echt af hoe sterk dat wandje is hoor.
Met 50 km per uur een flinke rem moeten maken is geheid die paardenbillen tegen de wand, oftewel in je nek. Ik zou het echt niet doen ts.
janderegelaa schreef:KimD schreef:3 ton is niet veel voor een diesel, 3 ton is wel veel voor een zwaar beladen werkbus.
Maar wel voor een Renault. Alleen maar electrische storingen.
KimD schreef:3 ton is niet veel voor een diesel, 3 ton is wel veel voor een zwaar beladen werkbus.
Citaat:Maar ik heb me laten vertellen dat dat een kwestie van smaak is.
Oscar schreef:KimD schreef:3 ton is niet veel voor een diesel, 3 ton is wel veel voor een zwaar beladen werkbus.
3 ton is vooral heel erg veel voor zo'n Renault.Citaat:Maar ik heb me laten vertellen dat dat een kwestie van smaak is.
Tsja, smaak....... als het je hobby is om afgesleept te worden door de ANWB dan zou ik het gewoon doen
Hilary schreef:orlando9 schreef:Er staat wel bij rdw veewagen. Zou het gewicht daar dan niet kloppen?
Vaak zetten ze dit soort bussen eerst op de weegbrug en gaan daarna de inbouw erin zetten, waarna ze niet opnieuw wegen. Ik zou dus zeker wegen.