Hoe is jullie rijbak met veel regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Knabbel1070

Re: Hoe is jullie rijbak met veel regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:53

Hier is de bak ook een drama ;( Grote plassen en je zakt er in weg. Veel natter als vorig jaar.. Rijden kan maar is echt niet fijn. Maar als je valt is het wel zacht :Y)

HorsesRhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:12

Knabbel1070 schreef:
Maar als je valt is het wel zacht :Y)

Uhh... En meteen een nat pak dus -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:14

Hier valt het reuze mee! Maandag hadden we wel last van aardig wat plassen, na de storm, maar gelukkig is hij nu droog en valt er prima in te rijden :j Die (normaal altijd) droge zandgrond is dan wel fijn :')

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:18

Mijn bak is half leem half zand. Door de wind issie dicht geslagen van boven dus nu ligt er veel water op maar de toplaag is hard!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:07

Met de storm van het weekend stonden er wel wat flinke plassen in, maar droogt altijd gelukkig weer snel. Gisteren was die alweer super te rijden.
Vandaag weer bizar veel regen gehad, wel wat nat. Maar is echt een dun bovenlaagje, is gewoon super te rijden.

Voordeel is wel, zitten op zandgrond

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:10

Hier is de bak zo erg dat ik er vanaf sept nog maar 5x in wat heb kunnen doen.

Ik heb al 25 jaar paarden en nog nooit zo'n slechte bak gehad.
Er vallen bij regen gaten in waar het paard tot over de kogels inzakt. De bodem lijkt glad maar dan...
Longeren durf ik niet meer, los vrij werk nog wel omdat hij dan zelf zijn weg kan kiezen.
Maar eigenlijk is het 'levens gevaarlijk'.

Ik men dan altijd buiten langs de weg en les heb ik maar opgegeven...dat is zonder geld.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:15

Moet wel eerlijk zeggen dat ik deze winter voor het eerst een binnenbak mis hoor, zoveel regen als er steeds valt.

Normaal doen we ook regelmatig buitenritjes, maar is met dit weer ook geen doen

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:19

Nou inderdaad, ik rijd al jaaaaren met een buitenbak, maar met die regen de afgelopen weken/maanden ben ik het echt spuugzat aan het worden -O- Kan he-le-maal niks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:40

Maart 2019 is onze bak gegraven. En van veel te droog en te zwaar is hij nu perfect ;)

HenriW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:31

Die van ons is vooral nat... Is ook niet vreemd, aangezien het grondwater ook enorm hoog staat.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:42

Bij ons moet er best wat regen vallen voordat het in de bak blijft staan, maar zo nat als deze week heb ik onze bak nog nooit gezien.. De helft staat letterlijk onder water. Bodem blijft wel hard dus in principe kan je alsnog wel rijden, maar dan ga ik toch even met de trailer naar de binnenbak een eindje verderop. Zo extreem als de laatste tijd is ook niet eerder voorgekomen. Normaal was de bak maximaal 1 dag echt nat, nu al dik een week..

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:44

Mijn stal plaatste afgelopen zomer foto's dat ze hem hebben verbeterd met een draineersysteem, maar er staat al meer dan een week een plas water in tot boven de enkels ter grootte van de complete bak.. := Mensen maken er nu vooral selfies in, echt trainen wordt er niet gedaan. :')

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:39

Canon schreef:
Mijn stal plaatste afgelopen zomer foto's dat ze hem hebben verbeterd met een draineersysteem, maar er staat al meer dan een week een plas water in tot boven de enkels ter grootte van de complete bak.. := Mensen maken er nu vooral selfies in, echt trainen wordt er niet gedaan. :')

aquatraining :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:45

Hier werkt de drainage ook niet meer, omdat de sloot buiten zijn oevers is getreden. :+ Het water kan niet meer weg. Het was ook wel heel erg met alle neerslag en er valt alleen maar meer bij.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:54

Cowgirl schreef:
Hier is de bak zo erg dat ik er vanaf sept nog maar 5x in wat heb kunnen doen.

Ik heb al 25 jaar paarden en nog nooit zo'n slechte bak gehad.
Er vallen bij regen gaten in waar het paard tot over de kogels inzakt. De bodem lijkt glad maar dan...
Longeren durf ik niet meer, los vrij werk nog wel omdat hij dan zelf zijn weg kan kiezen.
Maar eigenlijk is het 'levens gevaarlijk'.

Ik men dan altijd buiten langs de weg en les heb ik maar opgegeven...dat is zonder geld.

Voel me minder eenzaam nu.
Heb mijn rijbak nu 2 jaar en er amper van kunnen genieten. Ligging leek me ideaal omdat het stuk mooi afloopt, maar de drainage die eronder ligt lijkt onbestaand. Ik vrees dat er bij mij voornamelijk ondergrondse bronnen de oorzaak van zijn. In de zomer ligt die super nooit zwaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:11

Onze bak zonder vlokken is op 1 plek wat nattig, maar verder is die super. Eingelijk op z'n best.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:31

Onze bak is eigenlijk bijna altijd droog. Maar deze week was hij dan ook nat.
Nu begint hij weer te drogen en staat er nog maar een klein plasje in en is de rest weer goed.
Maar ze voorspellen nog wel weer meer regen, dus ik ben benieuwd.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:34

Buitenbak 1 aardig wat plassen.

Buitenbak 2 helemaal droog. Daar heb ik nog nooit een plasje in gezien, hoe slecht het weer ook is.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:05

Ik heb een half droge bak,de sloot ernaast is overgelopen en heeft zich in mijn bak uitgebreid tot een rivier.,Dus echt er in rijden lukt niet meer.Nog net een droogstuk voor grondwerk

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:07

Héél veel regen gehad hier, de kelder stond blank. Dus dit valt me enorm mee:
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:03

Bij de eerste storm was de bak 3/4e nat. Daarna droogde hij snel en goed op.

De laatste week is de bak redelijk droog en is mn voorste stukje land helemaal ondergelopen. Maar dan ook echt.........

Wij hebben naast en achter schouwsloten die normaal droog staan en staan nu hoog. Duikers verderop zijn verstopt, dus lopen niet en daar staan de brede sloten laag.........Melding gedaan met de buren, maar ja.........

Ik vind mn bak wel erg kleverig, dus wil het toch gaam mengen. Weet sws dat achterste deel vast en zeker zwaar en droog wordt van de zomer. Maar voor is snel hard en echt kleef kleef.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:05

J_emma schreef:
Héél veel regen gehad hier, de kelder stond blank. Dus dit valt me enorm mee:
[ [url=m/yldnK2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook zo'n bak ! Tapijtsnippers met zand, toch ?
Hier ook 1 plas aan de linkerkant en verder prima.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:11

Spikeandjax schreef:
Canon schreef:

aquatraining :')

_/-\o_

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:16

Hier ook aquatraining...

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:19

Hier ook een bak met zand ondergrond en een dikke laag tapijtsnippers.
Na een hele dag regen, achterin een grote plas, maar zakt met 2 dagen volledig weg en is weee droog. Sopt soms enkel