Prijsvermelding op koopovereenkomst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tbeckeringh

Re: Prijsvermelding op koopovereenkomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 10:35

Echt Niqui? Wat zou dat kunnen zijn?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:35

Het is meer dat ik denk dat ze er ongetwijfeld haar redenen voor zal hebben om dit zo te doen. Maar welke dat zijn??

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:48

tbeckeringh schreef:
Ik begrijp jullie adviezen helemaal. Ik laat een klinische keuring doen en daarnaast zat ik te denken om 1 koopcontract met prijs op te stellen die zij dan tekent. Ik betaal contant en Dan hou ik het koopcontract. Als zij dan niets in haar boekhouding wil vermelden dan moet ze dat zelf weten. Ik heb een contract en een keuring. Goed toch?

Dat zou ik echt niet doen...en nu helemaal niet meer nu je verhaal op een openbaar forum staat. Stel zij wordt gepakt door de fiscus en ze komen na onderzoek erachter dat jij voor de transactie al wist dat zij bepaalde maatregelen nam om belasting te ontduiken. Dan ben jij medeplichtig aan belastingontduiking, want jij hebt meegewerkt om dat mogelijk te maken. En niet onbewust, maar volledig vermoedende dat het daarom ging.
En als de staat ergens een hekel aan heeft, dan is het wel gewone burgers die belasting ontduiken ( multinationals is blijkbaar wel dikke prima, want die worden daar juist bij geholpen) en daar staan in verhouding tot echte misdrijven best pittige straffen op.

Maar dat niet alleen; je snijdt jezelf er echt mee in de vingers als er toch problemen zijn die van zo'n aard zijn dat pony toch terug moet. Want hoe ga je bewijzen welke overeenkomst de juiste is? En reken maar dat die strijd dan komt, want grote kans dat verkoper dan ineens een lager bedrag noemt dan dat jij werkelijk betaalt hebt.

Gewoon een overeenkomst met bedrag of verder kijken...of het risico nemen dat je belazert kan worden als er problemen optreden en dat je dan je verlies neemt ( of moet nemen). Maar ga geen stap doen die jou in de toekomst wel eens in de problemen kan brengen met je toekomstige baas ( ofnu al van toepassing; geen idee hoe oud je bent), namelijk de belastingdienst.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:59

Niqui schreef:
Ik blijf het apart vinden. Wat maakt het de verkoper uit of er een of twee overeenkomsten zijn gemaakt? Als ze thuis is dan verscheurt ze dat ding en klaar is Clara. Ik vermoed eerder dat het iets anders betreft. Maar goed..

eigenlijk denk ik dat ook eerder dan vanwege belasting. Want ze kan toch simpelweg die verkoop niet opgeven toch? Verkoper gaat toch die overeenkomst niet naar de belastingdienst sturen als particulier. Immers kun je die particuliere aankoop toch niet opgeven als afschrijfpost bij je belastingopgave, dus vanuit die kant zal de bd niet wakker geschopt worden.

En paard zal ook wel niet helemaal zuiver op de bedrijfsinventaris staan als handelsgoed, want dat maakt het ontduiken van belasting een stuk moeilijker dan als die netjes opgegeven is.
Dus zolang verkoopster niet sneaky stinkend rijk is geworden en loopt te pronken met een dikke patserbak, zal er niet snel een seintje naar de fiscus gaan dat mevrouw wel eens belasting kon ontduiken.
Dus mits de dame het enigszins bescheiden aanpakt, zal de belastingdienst rustig in zn mandje blijven.

Mij bekroop ook gelijk al het gevoel dat het om iets heel anders gaat dan belastingontduiking of in elk geval niet alleen dat als reden, zeker gezien het om particuliere aankoop gaat en niet een ander bedrijf (handelaar, manege) die de pony koopt/wil kopen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:21

xxCYNNxx schreef:
tbeckeringh schreef:
Ik begrijp jullie adviezen helemaal. Ik laat een klinische keuring doen en daarnaast zat ik te denken om 1 koopcontract met prijs op te stellen die zij dan tekent. Ik betaal contant en Dan hou ik het koopcontract. Als zij dan niets in haar boekhouding wil vermelden dan moet ze dat zelf weten. Ik heb een contract en een keuring. Goed toch?

Dat zou ik echt niet doen...en nu helemaal niet meer nu je verhaal op een openbaar forum staat. Stel zij wordt gepakt door de fiscus en ze komen na onderzoek erachter dat jij voor de transactie al wist dat zij bepaalde maatregelen nam om belasting te ontduiken. Dan ben jij medeplichtig aan belastingontduiking, want jij hebt meegewerkt om dat mogelijk te maken. En niet onbewust, maar volledig vermoedende dat het daarom ging.
En als de staat ergens een hekel aan heeft, dan is het wel gewone burgers die belasting ontduiken ( multinationals is blijkbaar wel dikke prima, want die worden daar juist bij geholpen) en daar staan in verhouding tot echte misdrijven best pittige straffen op.

Maar dat niet alleen; je snijdt jezelf er echt mee in de vingers als er toch problemen zijn die van zo'n aard zijn dat pony toch terug moet. Want hoe ga je bewijzen welke overeenkomst de juiste is? En reken maar dat die strijd dan komt, want grote kans dat verkoper dan ineens een lager bedrag noemt dan dat jij werkelijk betaalt hebt.

Gewoon een overeenkomst met bedrag of verder kijken...of het risico nemen dat je belazert kan worden als er problemen optreden en dat je dan je verlies neemt ( of moet nemen). Maar ga geen stap doen die jou in de toekomst wel eens in de problemen kan brengen met je toekomstige baas ( ofnu al van toepassing; geen idee hoe oud je bent), namelijk de belastingdienst.

de belastingdienst wil overal geld van hebben,van alles wat er gebeurt.Dat is nu eenmaal zo. Overal zit ook al BTW op. Als iemand een paard "wit"wil kopen,dan zal het er toch op neerkomen dat de koper die extra belasting zal moeten ophoesten. Dat de paarden dus nog duurder worden dan ze momenteel al zijn.

Omenstabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:35

tbeckeringh schreef:
Dank allen voor de fijne feedback! Zoals kikiwitje het zegt heb ik net afgesproken; 1 contracht9, beiden ondertekend en ik neem m mee. Wat zij doet, moet zij weten dan...
Ander geval; Zouden jullie dit ook doen voor de aanschaf van een mini pony van 225?

Ik wel :') Ben ik daar even hard mee op mijn smoel gevallen.

Elk paard: gewoon een koopovereenkomst.