Schoenen stalmedewerker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:23

Ariat!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:49

Feromisa schreef:
Stalen neuzen zou ik in ieder geval niet doen inderdaad. In het ergste geval ben je dan je tenen kwijt.

Ergste geval? Niet met een paard hoor..

Ik loop al zeker 15 jaar met stalen neus en ze zijn uitvoering getest, van paarden die erop springen tot auto's die er overheen rijden. Het enige dat er gebeurt is, is dat het leer los kwam van de neus.

Ik zal eens kijken of ik een schoen in de hout-splijt-machine kan doen binnenkort (als ik er nog een kan vinden en de trekker terug is)

germie

Re: Schoenen stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:03

Ik zou het zoeken in kwaliteitsschoenen, dusgeen ruiterschoenen. Maar Meindl wandelschoenen ofzo.
Daar kan kwalitatief geen ruitermerk tegenop. Ook Ariat niet.
Met uitneembare zool zodat je er een mysole in kunt leggen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:09

Ik loop al ruim 10 jaar op Lowa Renegade schoenen, tegenwoordig koop ik ze enkel nog van marktplaats, ik weet welke maat ik moet hebben, zoek een paar wat er nog goed uit ziet, en kan weer een tijdje verder.
Ik gebruik alsnog wel ca. 1 paar per jaar(of eigenlijk heb ik meerdere paren, en wissel die af, als er een paar is wat verzopen is kunnen die in alle rust drogen)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:17

Sinds een paar jaar draag ik wandelschoenen bij de decathlon. Al heb ik ze niet zo lang aan als jij ze gaat aan hebben. Maar ik zou niets anders meer willen. Zitten lekker. een tijd met mijn vorige bijrijpony moeten wandelen en met die wandelschoenen kon dat veel makkelijker dan op gympen. En ze zijn (waren, in mijn geval) waterdicht en door het iets hogere model heb je meer steun.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:38

Ik heb de Tonics Stardust. Ariat pas ik niet vanwege mijn hoge wreef. Zijn ongeveer dezelfde prijsklasse.

Heerlijke jodphurs, ik heb ze nu 2,5 jaar in gebruik. Stallen mee gemest, ze lopen heerlijk en zijn zowel in de zomer als winter fijn om mee op stal te lopen. Ik laat er ook bijna altijd de hond mee uit omdat ze zo lekker lopen :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:45

Ipv stalen neuzen heb je tegenwoordig ook composiet (kunststof).
Ik heb zelf Ariats als stalschoenen, maar heb bij diverse bedrijven waar ik werkte veiligheidsschoenen nodig gehad en nu ook.
Ik zweer bij Puma’s. Ze hebben een uitgebreide lijn veiligheidsschoenen.

Ik heb ook Meindls staan als wandelschoen. Deze ook af en toe gebruikt bij de paarden. Zeker heerlijke schoenen, maar ik kan er niet mee auto rijden :=

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:03

siskeh schreef:
Ik loop al ruim 10 jaar op Lowa Renegade schoenen, tegenwoordig koop ik ze enkel nog van marktplaats, ik weet welke maat ik moet hebben, zoek een paar wat er nog goed uit ziet, en kan weer een tijdje verder.
Ik gebruik alsnog wel ca. 1 paar per jaar(of eigenlijk heb ik meerdere paren, en wissel die af, als er een paar is wat verzopen is kunnen die in alle rust drogen)

germie schreef:
Ik zou het zoeken in kwaliteitsschoenen, dusgeen ruiterschoenen. Maar Meindl wandelschoenen ofzo.

Ik werk al weer 20 jaar hele dagen op een manege/pensionstal. Vroeger liep ik ook altijd op meindl en later op lowa omdat ik meindl zwaarder vond. Ligt misschien ook aan de maat dat ik misschien een herenmodel had. Deze gingen met weinig onderhoud een jaar mee.
Nu hebben ik de bruine bergschoenen van de boerenbond, deze lopen net zo fijn en waren jaren geleden tenminste 100 euro goedkoper. En ze gaan net zo lang mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:41

Ineke2 schreef:
Ik zweer bij Mountain horse high rider.

https://www.agradi.nl/mountain-horse-ri ... -zwart.htm

Ook door het schokdemper effect in de hak en zachte voering rond de enkels.Echt fijn als je er hele dagen op moet lopen.

Kan je ook niets anders aanraden..
Zo ongeveer on 1997 kwamen ze op de markt, en heb sindsdien 15 paar versleten.
Moet er wel bij zeggen, hoe proper ik met mijn harnachement ben, hoe enorm ik mijn schoenen mishandel..
Wellicht hadden een aantal MHRC-tjes langer meegegaan als ik ze had onderhouden O:)

Maar, het paar wat ik nu heb is al 3 jaar oud, scheelt ook dat ik niet meer hoef uit te mesten...

Bestel sowieso een maat kleiner, ze vallen enorm groot!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:53

Ik zweer bij de Ariats.. ze lopen heerlijk, zijn goed waterdicht en zeker niet te warm in de zomer. Gaan ook een redelijke tijd mee.
Ik gebruik ze ook als rijschoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:11

fjordjes schreef:
Mountain horse classic high rider. Dat zijn de fijnste schoenen die ik tot nu toe heb gehad.

Deze heb ik ook. Mijn vorige paar heb ik bijna 15 jaar gehad en heb ze nu opnieuw besteld.. je kan ermee lopen en rijden..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:23

Heeft de Ariat H2O een verstevigde / stalen neus aka iets veiliger als er een paard op springt?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:36

Ik loop al jaren op de Ariat's elke dag en doe er alles mee behalve rijden. Heel af en toe, maar vind het zelf niet fijn.

Ik heb wel elk jaar nieuwe nodig. Dan gaan ze scheuren en raken lek etc.

Ik vond ze vroeger wel fijner. Sinds ze dat laagje hebben, vind ik ze ietsjes minder.

Voetbed is fijn, maar bij echte problemen niet heel bijzonder. Is ook na een tijdje niks meer van over.

In de winter echt nooit koude voeten en zomers valt het reuze mee hoe warm ze zijn. Maar je kan ook je sokken erop aanpassen bijv. Ik draag ze gewoon onder een korte broek bij echt warm weer.

Als je veel in zwaar zand loopt, zou ik zelf naar hogere schoenen kijken. Ik heb de veters tegenwoordig vast, maar er komt nog steeds wel wat zooi in.

Ik onderhoud ze eigenlijk niet. Probeer het nu wel, dus haal vuil eraf en smeer neus in met ledervet. Ook wissel ik ze heel soms om bij echt vies weer voor kaplaarzen als ik bij de mesthoop in natte zooi moet staan.

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:02

I.v.m. (duin)zand zou ik schoenen met een rits afraden. Zou een goede loopschoen kiezen. Voor het rijden trek je zo een paar jodphurs aan

isabellerode

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:25

Ariat!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:46

Ariat!
Zijn het dubbel en dwars waard +:)+ kwaliteit, degelijk, lopen heerlijk en ik ondanks mijn lompigheid doe er jaren mee.

Daarvoor heb ik Mountain Horse stalschoenen gehad, ook zeer fijn! Maar waren op een gegeven moment moeilijk tot niet verkrijgbaar.

Van de Cranenbroek heb ik werkschoenen met stalen neuzen. Op zich fijne schoenen maar daar blijft heel veel zooi onder de zooi hangen. Plus zijn niet zo heel fijn om hele dagen op te lopen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:05

Mariljo schreef:
siskeh schreef:

germie schreef:

Ik werk al weer 20 jaar hele dagen op een manege/pensionstal. Vroeger liep ik ook altijd op meindl en later op lowa omdat ik meindl zwaarder vond. Ligt misschien ook aan de maat dat ik misschien een herenmodel had. Deze gingen met weinig onderhoud een jaar mee.
Nu hebben ik de bruine bergschoenen van de boerenbond, deze lopen net zo fijn en waren jaren geleden tenminste 100 euro goedkoper. En ze gaan net zo lang mee.

Ik vond de schoenen van de welkoop/boerenbond vaak net wat breder, ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben met mn marktplaats-methode, tot nu toe voor vrijwel nieuwe schoenen nog niet de helft hoeven te betalen(tussen de 50 a 70 euro) dan kan het zeker uit, nieuw zou ik ze zéker niet elke keer kopen..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:38

Weet iemand of de Cranenbroek goede schoenen verkoopt, ook vrouwen schoenen en maatje 37.. of een andere winkel in Breda / Tilburg? Online bestellen is echt kansloos bij mij

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:06

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:04

Ik heb werkschoenen met stalen neus
Nadeel is dat ik bij het rijden ze om moet wisselen met yordpursh maar het voordeel is echt wel dat je voeten zijn beschermd.
Zeker als je de hele dag met paarden in de weer bent is een klein ongelukje zo gebeurd weet ik uit eigen ervaring en dan is het wel heel fijn als je voeten zijn beschermd.
Ik weet even niet zo snel wat voor merk ik heb. Wel heb ik vorig jaar echt gelet op maat, lees ik heb maatje 35 en smalle voet waardoor de keuze heel beperkt is.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:33

Gefeliciteerd met je job!

Pas op met die kunststof/stalen neuzen. Ik loop voor mijn werk op riggboots met een kunststof neus, maar die schoenen met kunststof neus moet je echt op tijd vervangen. Laatst navraag gedaan toen ik nieuwe ging halen. Ik had gebukt en voelde zo mijn kunststof neus buigen en duwen in mijn voet. Volgens de verkoopster was het zo dat als je niet tijdig je schoen vervangt, de neuzen dus kunnen gaan buigen.