ervaringen Lipica Rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 09:50

Wat zijn de prijzen momneteel een beetje want eerder waren ze daarom al heel aantrekkelijk maar ik hoorde iets over gelijk lopen met de niro kwa prijzen die ook flink omhoog zijn gegaan in de jaren.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:11

Moderatoropmerking:
Niet toegestane reactie verwijderd.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 23:35

Seven schreef:
Wat zijn de prijzen momneteel een beetje want eerder waren ze daarom al heel aantrekkelijk maar ik hoorde iets over gelijk lopen met de niro kwa prijzen die ook flink omhoog zijn gegaan in de jaren.

Rode waarschuwingsletters even genegeerd maar ik schrok wel even een beetje van de prijs laatst.

Heb een paar Cambridge laarzen aanmeten in lak, met een rij kleine Swarovski steentjes en een glitterrand.

Kosten waren rond de 850 euro :oo
Dat was wel even slikken zeg maar.
Ik heb ze nog niet, maar hoop dat de kwaliteit wel net zo goed als mijn oude (15+ jaar) laarzen die ik nog steeds heb.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 06:52

Zo ja dan zijn ze flink omhoog gegaan. Ik houd het nog maar even bij mn oude pantoffeltjes dan :=

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 07:31

Wow. Ik twijfelde over nieuwe laarzen, maar blijf toch maar door rijden op jophurts.

Heb twee paar lipica's, helaas pas ik die niet meer.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 07:40

Pohh, ik weet niet of ik voor dat geld dan nog voor lipica zou gaan.
Sowieso weet ik niet of ik überhaupt nog voor lipica zou gaan, maar dat heeft andere redenen.....
Maar als ik dan zie hoe slap het leer is van mn laarzen die ik nu heb (en nog weinig aan heb gehad, wedstrijd laarzen en weinig wedstrijden gereden) en voor dat geld ook echt stevige merk laarzen kan aanschaffen....

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:20

Wow wat een geld ..
ik heb twee paar lipicas.

Het ene paar is zeker al 20 jaar oud en daar rijd ik nog het liefste mee := zijn in mijn ogen nog het beste qua kwaliteit.
Heb ook een paar van bijna 15 jaar oud. Die heb ik altijd een stuk slechter gevonden qua kwaliteit.

Waren al een stuk duurder dan het eerste paar. €230 tegenover €170.

Maar €850 pff daar zou ik (de laarzen niet) voor passen. :=

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:22

Bij Lipica kan je het op zich zo gek maken als je wil natuurlijk. Ook bij lange benen of brede kuiten kan je een toeslag hebben. Zo maar een prijs van iemand zegt dus niet zoveel. Als je de actuele prijzen wil weten kan je ze het best een berichtje sturen :)

Edit: ik heb even gezocht, maar de prijzen zijn laatst gewoon langsgekomen:

Afbeelding

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:04

Ja bovenstaande zijn inderdaad de prijzen voor de standaard/kale laarzen. Nu wilde ik een laklaars, daar betaal je natuurlijk ook voor.
+ steentjes en een glitterrand en dan kwam ik dus op die prijs uit.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:31

Seven schreef:

De niro special kwam bij mij veel duurder uit dan lipica.
Ik heb beide, het is niet dat de Lipica zwaar onder doet voor de Niro.
De lipica heeft snellere en beter service.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 09:29

ashley1 schreef:
Seven schreef:

Rode waarschuwingsletters even genegeerd maar ik schrok wel even een beetje van de prijs laatst.

Heb een paar Cambridge laarzen aanmeten in lak, met een rij kleine Swarovski steentjes en een glitterrand.

Ik heb ze nog niet, maar hoop dat de kwaliteit wel net zo goed als mijn oude (15+ jaar) laarzen die ik nog steeds heb.

Oww, ik wil net dezelfde. Kan je mij zeggen wat de opleg is voor de steentjes en de lak?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 09:46

Even een stipje omdat ik nieuwe laarzen nodig heb. Jarenlang met Cavallo’s gereden. Regelmatig een kapotte rits. Derby’s ernaast gekocht als extra paar, ook met regelmaat een kapotte rits. Voor heel veel geld simpele Petrie’s aan laten meten, waar na een keer mee rijden het leer al beschadigingen had en die zo’n pijn deden dat ik ze maar drie keer heb gedragen. Toen uit ellende maar met jodphurs en chaps gaan rijden, maar vorig jaar gevallen en nu een kapotte enkel (enkelbanden gescheurd), dus toch toe aan een goed paar laarzen.

Mijn zus heeft jaren geleden uit de outlet Lipica’s gekocht en die zien er nog super uit. Ze is er heel tevreden over. Wij zitten vlakbij de fabriek, dus ik denk dat ik er een keer langsga.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 10:04

Kapotte ritsen horen er gewoon bij. Volgens mijn schoenmaker komt dat bij laarzen in alle prijsklasses voor. van heel duur en spiksplinter nieuw tot goedkoop en oud. Zegt weinig over kwaliteit en je kunt er geen pijl op trekken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 10:21

Klopt hoor! Die Cavallo’s heb ik ruim tien jaar gedragen. Echt door de modder en vuil en echt niet altijd even goed verzorgd, maar ze zien er nog steeds goed uit. Het leer is alleen gaan scheuren en loslaten bij de zool en de rits is nu echt overleden. De Derby’s zijn ook nog steeds goed. Kwaliteit wat minder, leer is wat minder mooi gebleven en die stieken veters waren binnen de kortste keren stuk, maar verder prima te doen. Die heb ik ook zo’n tien jaar gehad. Ze passen helaas niet meer bij mijn kuiten. Oh, en er stak de laatste tijd een nagel of wat dan ook door de zool heen als je ermee liep :+

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 13:06

Mijn huidige Lipica's zijn van 2009 en die draag ik nog steeds. Alleen ooit een nieuwe rits erin, verder zelfs nog nooit verzoold. Bij Lipica waren ze ook onder de indruk, hij herkende de makelij ervan en wist ook uit welk jaar ze ongeveer waren.
Hij vertelde me dat de leerlooirijen in o.a. Spanje en (ik dacht) Italië, waar veel leer vandaan komt, enorme klappen hebben gehad met corona en die ook nog niet te boven zijn gekomen. Het heeft voor een prijsstijging voor hun van ruim 60% gezorgd, zoiets kun je als bedrijf nou eenmaal niet opvangen zonder het door te berekenen aan de klant.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 13:08

.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 20-03-26 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 13:10

Deertje schreef:
ashley1 schreef:

Oww, ik wil net dezelfde. Kan je mij zeggen wat de opleg is voor de steentjes en de lak?

De laars zelf is 549 euro. Ik heb zo'n 850 euro betaald en dat verschil is dus de lak, glitters en steentjes. En een hoge dressuurboog maar dat is standaard bij de combi met steentjes zei ze. Of met combi glitter/steentjes.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 14:01

hmmm , dacht dat ik er ging zijn met 700 euro.. niet dus :)

MisterPanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 16:19

Het wordt steeds duurder, net zoals bij alles. Vind het overigens zelf nogsteeds de investering wel waard. Heb altijd hele goede ervaringen gehad met de laarzen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 18:26

Ja zoals ik zei, mijn huidige paar is al 16 jaar oud en zitten nog als gegoten. Wel wat vervaagd van kleur (bruin) en natuurlijk niet meer zo mooi voor op wedstrijd, alhoewel... misschien met een écht goeie poetsbeurt ook nog wel, maar die kwaliteit is echt om blij van te worden hoor.