Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ninx schreef:Dat Babootje aankomt met paarden die nog minder buiten komen en heel erg gelukkig zijn is vriendelijk, maar een beetje ridicuul....... 1,5 uur!!!!
Babootje schreef:Ninx schreef:Dat Babootje aankomt met paarden die nog minder buiten komen en heel erg gelukkig zijn is vriendelijk, maar een beetje ridicuul....... 1,5 uur!!!!
Even goed lezen; 1,5 - 2 uur uur naast het werk en verzorging. Totaal zo'n 4 uur per dag. Hebben ook sociaal contact. Dat jij dat niet voldoende vindt is jouw zaak, maar die discussie gaan we hier niet over doen. Die is elders voldoende gevoerd.
Het gaat erom dat onze paarden dat gedrag niet vertonen, terwijl het sensibele dieren zijn die hoog in het bloed staan. (Jazz/Ferro). Het paard van TS komt er nog meer uit; ik denk dus niet dat het probleem komt doordat het te weinig buiten komt.
Paarden kunnen gevoelig reageren op straling. Ik heb ooit een paard even op een stal gehad. Die gesitueerd was vlakbij hoogspanningskabels. Het paard stond in een containerbox (niet geaard dus). Het dier wilde niet de stal in en stond luid te hinniken dat hij eruit wilde. Dat was me duidelijk genoeg; het paard had het daar niet naar zn zin. De enige manier TS om daar achter te komen is je paard tijdelijk te verplaatsen. Als je paard last heeft van straling dan ben je daar op die manier snel achter.
__Robijn__ schreef:Weetje wat het is. Ik zou zeker hebben dat hij hele dag in een paddock met slowfeeders etc kan staan met vriendjes. Maar in de randstad is het niet te vinden...
Molfre schreef:__Robijn__ schreef:Weetje wat het is. Ik zou zeker hebben dat hij hele dag in een paddock met slowfeeders etc kan staan met vriendjes. Maar in de randstad is het niet te vinden...
Dit is dus pertinent niet waar:
http://www.hetnieuwepaardenhouden.nl/
Website vol met pensions door heel Nederland met 24/7 weidegang/buiten met slow feeders, sommigen met een paddock paradise.