Auto die 1500 kg mag trekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:27

daisyjazz schreef:
Sorry drukke dag gehad gisteren dus nog niet gereageerd.
Ik ga zoeken naar een tweedehands auto. Lichte voorkeur voor benzine maar diesel is ook een optie. Handgeschakeld of automatisch maakt niet uit. Bouwjaar dacht ik aan 2008 of jonger zegmaar. Budget... Ongeveer 15.000

Is dat een beetje goede info?

Iedereen alvast bedankt voor alle reacties ik ga vanavond eens een beetje zoeken naar de genoemde auto's.

Ik rij de Subaru Legacy op gas, stuk voordeliger dan diesel of benzine

Shaggy09

Re: Auto die 1500 kg mag trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:37

Volkswagen Tiguan
Wij hebben een Ford Escape, ook super fijne auto. Helaas wel uit Amerika geïmporteerd dus hier zelden te koop, maar Ford heeft een model dat er heel erg op lijkt ook qua prijs. Wij gaan m verkopen vanwege zijn onzuinige verbruik.

En hebben nu sinds kort een Skoda Yeti, fijn formaatje, kan tot 2100 kg trekken, die van ons kwam uit 2013 met nog geen ton op de teller voor 15.000 euro. Kan ik je zeker aanraden.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 13:26

pol013 schreef:
Voor dat budget / eisen moet het gemakkelijk lukken. Kun je waarschijnlijk ook nog iets kopen wat je leuk vind.

Ik heb voor dat budget (iets er onder zelfs) een auto van 2009 met 140.000 (diesel) op de teller en 2100kg trekgewicht gekocht. En dan vind ik het nog een leuke auto ook. Om je een idee te geven.

Je kunt dan zelfs een iets jongere auto rijden of een auto die meer mag trekken.

Dus ik zou je lijstje wat meer aanvullen. Wat voor type vind je leuk?

Ik wil inderdaad graag een wat 'jongere' auto kopen met rond de 100.000 op teller.
Heel eerlijk ben ik af en toe een beetje en luxe poes dus vooral auto's als BWM x3 en de Audi A3 trekken me heel erg. Nu weet ik dat BWM weer ontzettend uur is in onderhoud. Audi weet ik eerlijk gezegd niet zo goed maar die trekt mij ook wel weer omdat het (zonder trailer) in elk geval een relatief zuinige auto is.

Uiteraard BE rijbewijs, ik wil wel met een 2 paards-trailer rijden, maar mijn paarden wegen maar 350 kg. Dus met 700 kg leeg gewicht trailer blijft dat keurig binnen de 1500. Uiteraard mag een auto die wat meer kan trekken ook, maar dat zijn dan vaak gelijk ook weer stuk minder zuinige/duurder in onderhoud auto's en dit gaat mijn enige auto worden dus vind het vooral fijn als ik bv niet meteen 500 euro per band kwijt ben als ik nieuwe moet etc etc.

cissy schreef:
Als je een auto gaat kopen kijk dan ook even naar de kogeldruk. Als je er een tweepaards met 1 paard achter wil hangen (BE rijbewijs uiteraard) dan zou het kunnen dat je auto te weinig kogeldruk mag hebben.
2 paards is vaak 100kg en de meeste auto's maar 50 of 75 kg. Dan mag je dus die 2paards er officieel niet achter knopen.

Moet ik inderdaad goed op letten, bedankt voor de tip!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:40

500 euro per band?waar dan?
Vorige week nog 2 nieuwe banden moeten leggen op onze range rover en zaten onder de 500 euro voor 2 banden.was de middenmoot qua prijsklasse.

Voor banden ga je bv naar een bandencentrale,zijn een stuk goedkoper dan bij een garage.
En qua onderhoud,ga naar een algemene garage,geen merkgarage,daar ben je bij duurdere automerken enorm veel meer kwijt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:58

Onder mijn BMW 5 gingen banden van 75E per stuk... gewoon goede Firestone.
Zo ook onder mijn nu Ford Mondeo zitten deze banden.

Ik snap dat onder een Jeep ed. duurdere banden gaan, dat zijn nl niet "gewone" autobanden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:01

Mijn Subaru Impreza uit 2001 mag ook 1500kg trekken.
Niet de meest zuinige auto maar zuipt je ook niet arm eigenlijk.

Nu heb ik deze niet specifiek als trekauto gekocht maar wel met het idee van stel dat er iets aan de hand is, hoef ik niet te zoeken voor een auto maar heb ik er gewoon een.
Hij trekt dus niet dagelijks.

De Subaru Legacy van mijn vriend mag 1600kg trekken en die trekt wel veel(is hoefsmid en heeft een aanhanger als werkplaats ipv busje). Die rijd op gas dus heeft alleen sterkere vering moeten laten plaatsen omdat het gewicht van de gastank incl aanhanger de auto te veel naar beneden duwde.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:46

Brainless schreef:
Onder mijn BMW 5 gingen banden van 75E per stuk... gewoon goede Firestone.
Zo ook onder mijn nu Ford Mondeo zitten deze banden.

Ik snap dat onder een Jeep ed. duurdere banden gaan, dat zijn nl niet "gewone" autobanden.

Onder de Range Rover liggen Michelin four trac winterbanden, 700 euro voor een set van vier, gemonteerd en wel (205-16 banden, dus geen hele lompe sloffen).
Maar ook BF Goodridge AT 235 redt je een set van twee voor die prijs. Ook winterbanden, trouwens.
Hoef je niet te wisselen, bljft er gewoon 120.000km onder liggen.....