Jury perikelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Jury perikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:24

Dat mag jij vinden, ik heb er naderhand nog nooit commentaar op gehad. Als ik 3 uurtjes gezeten heb blijf ik meestal wel maar ik zit vaak wel bijna de hele dag en dan ben ik gewoon moe. Als de prijsuitreiking met een paar minuten na de laatste start is blijf ik wel maar als dat nog een half uur duurt niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:27

Maar dat omschrijft TS ook, ze heeft geen idee hoe ze wel contact op moet nemen met de jury. Het lijkt me dan niet dat het bij de FNRS leden veel anders zal zijn en die jou wel weten te vinden.

Laat ik het er op houden dat ik blij ben dat ik je niet tegen kom op wedstrijd, ik ga nog wel eens naar de jury toe om wat tips te vragen. En zou net als TS not amused zijn als diegene eerder weg is dan de regels van hem/haar verlangen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:34

TS, jammer dat dit gebeurd is, jammer dat de jury al weg was en ook jammer dat er geen duidelijk commentaar is gegeven bij de onderdelen. Zeker in de lagere klassen hoort de jury de moeite te nemen om neer te zetten waarom een bepaald cijfer gegeven wordt. Het is namelijk de verantwoording voor het gekozen cijfer en die mag je best weten.
Maar voor nu zou ik het achter je laten en weer gaan oefenen voor de volgende wedstrijd.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 19:35

Voor de mensen die het zich afvragen. Ik was de eerste in de rubriek. De wedstrijd was op de stal waar mijn pony staat dus ik was ook als eerste weer in de kantine. Op het moment dat ik in de kantine kwam en de andere deelnemers er nog niet eens waren bleek de jury al weg te zijn. Toen de prijsuitreiking begon waren nog niet alle deelnemers er.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:20

L_iek schreef:
Voor de mensen die het zich afvragen. Ik was de eerste in de rubriek. De wedstrijd was op de stal waar mijn pony staat dus ik was ook als eerste weer in de kantine. Op het moment dat ik in de kantine kwam en de andere deelnemers er nog niet eens waren bleek de jury al weg te zijn. Toen de prijsuitreiking begon waren nog niet alle deelnemers er.

Maar dat is gewoon zonde voor alle deelnemers, niemand reed dus winst, dan had het fijn geweest als de jury er nog geweest was om uitleg te geven.
Zoiets kan een mooi leermoment zijn :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:24

LBLGypsyCobs schreef:
L_iek schreef:

Maar dat is gewoon zonde voor alle deelnemers, niemand reed dus winst, dan had het fijn geweest als de jury er nog geweest was om uitleg te geven.

Ik lees eerste in de rubriek als eerste starter in dit geval...

Hoe dan ook, jury zat fout, die heeft zich niet aan de regels gehouden. Dat is gewoon ontzettend balen voor TS.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 20:25

LBLGypsyCobs schreef:
L_iek schreef:

Ik neem het de jury echt niet kwalijk dat ik geen winst heb want inderdaad dan had ik beter moeten rijden. Ik vind het alleen jammer dat ik niet heb kunnen vragen wat er beter moet gezien het weinige commentaar. Meisje wat ‘gewonnen’ had , had 179.5 punt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:27

Tsja. Dat heb ik hier ook wel eens gehad. Maar het commentaar op mijn protocol klopte volledig met hoe het eruit zag op de film, dus dan was het deelnemersveld niet zo sterk.

Wellicht is dat bij jou dan ook het geval geweest. :)

Misschien kun je e-mailen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:31

Waren er maar zo weinig deelnemers dan? Dat je net in de kantine was?

Wel balen zulke punten, volgende x nóg beter rijden, dan kunnen ze niet om je heen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:33

upendo schreef:
Tsja. Dat heb ik hier ook wel eens gehad. Maar het commentaar op mijn protocol klopte volledig met hoe het eruit zag op de film, dus dan was het deelnemersveld niet zo sterk.

Wellicht is dat bij jou dan ook het geval geweest. :)

Misschien kun je e-mailen.

Hoeft natuurlijk niet per se...
Ik weet nog van een buitenwedstrijd jaren geleden, was met iemand mee die twee nagenoeg gelijke proeven reed in het M1. Eerste proef 201 tweede proef 150...
Dit was met meerdere ruiters gebeurd bij de tweede jury, jury heeft toen een berisping gehad van de KNHS. Maar het ging echt om buitensporige verschillen die niet met het beeld klopten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:35

Maar dat zijn de uitzonderingen.. :)
Over het algemeen is dat natuurlijk niet zo.

En eerlijk is eerlijk, de jury waar ik naast zat zei het dit weekeind: 'Ja, nog een zes, niet leuk, maar het is een zes. En dan ben ik weer de zesjesjury, maar dit is ook een zesjesproef..'
Bij de volgende deelde ze gewoon achten uit. Het is echt maar net hoe je rijdt.
Vaak zal er echt wel een kern van waarheid in zitten. :) Of het is gewoon net niet wat een jury wil zien.
Ik heb ook de ene week 210 gereden en de week erna 180. En achteraf gezien reed ik de ene proef ook gewoon goed en de andere als een natte krant. oliebol happens.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 20:43

Nibbit schreef:
Waren er maar zo weinig deelnemers dan? Dat je net in de kantine was?

Wel balen zulke punten, volgende x nóg beter rijden, dan kunnen ze niet om je heen :j

We waren met zijn 3e in de rubriek.