Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Onali schreef:Vind Gini en Buuk wel erg zwart/ wit denken. Is hij in de bak niet braaf dan is hij dat buiten ook niet.
Waves schreef:Verkeersmak maken doe je als ze veulen zijn. Liefst met de brave moeder erbij of anders een brave weidegenoot. Bij voorkeur niet pas als ze 3-4 zijn, al ingereden en loeisterk.
En met een veulen ga je wandelen, wandeleb, wandelen.

Gini schreef:Onali schreef:Vind Gini en Buuk wel erg zwart/ wit denken. Is hij in de bak niet braaf dan is hij dat buiten ook niet.
Als jij in de bak je paard niet onder controle hebt, dan hoor je niet buiten. Wat uiteraard niet wilt zeggen dat een braaf paard in de bak per definitie ook braaf zal zijn buiten.
Maar inderdaad ja, dat mag jij zwartwit vinden, maar als je paard in het algemeen niet braaf is in de bak, wat zou je dan in vredesnaam te zoeken hebben op een asfaltweg tussen auto's en vrachtwagens?
Als je paard schrikt van een jas die over de bakrand hangt en daarbij snuivend tot aan de andere kant van de bak galoppeert, dan is dat geen paard waarmee je je tussen het verkeer wilt begeven.
Waves schreef:Verkeersmak maken doe je als ze veulen zijn. Liefst met de brave moeder erbij of anders een brave weidegenoot. Bij voorkeur niet pas als ze 3-4 zijn, al ingereden en loeisterk.
En met een veulen ga je wandelen, wandeleb, wandelen.
. Lekker tussen de huizen, dat snapte hij tenminste
, het moet er alleen niet te rustig en groen uit zien, dan zitten er wolven achter elke graspol.
Buuk schreef:Nogmaals een paard maak je niet verkeersmak in een binnenbak.
En alle nuances en mogelijke uitzonderingen...allemaal gezien , van temperament in de bak, buiten braver dan braaf, tot dood in de bak naar niet te houden buiten.
Mijn punt: als je ziet dat een paard “gewoon” te rijden is in een bak, maar de ruiter tekort komt, vind ik dat er wel ff zelfspiegeling mag komen.
Wanneer ik zie dat het paard daar mag lopen hoe het haar uitkomt, en ruiter dat niet gecorrigeerd krijgt, ik ga er niet mee naar buiten. Wanneer ik zie dat ze drie rondes aan het proberen is om paard van draf, terug te krijgen in stap...Ik zal een enorme zeiker zijn...maar ik vind het echt onveilig. Je zal als ruiter toch van een zeker niveau ( en nee das heus geen grand prix he...sommige b ruiters zitten beter dan een z ruiter) moeten zijn wil je, je paard en jezelf zo veilig mogelijk buiten wagen.
En jawel, elk paard kan schrikken, sterker nog aangezien paarden vluchtdieren zijn..kun je dat eerder verwachten dan erachter komen dat je paard bomproef is.
plutolover schreef:bakmak
Maartje1990 schreef:Gini: mijn pony rende bokkend de bak door. Ging rollen als t kon en als een gek rondjes rennen. Maar buiten? Buiten was t een engeltje. Tegenwoordig loopt hij dan voor de wagen maar kan me geen bravere of betrouwbaardere pony bedenken. Je hebt denk ik zelf geen ervaring met paarden die echt niet geschikt zijn voor t rijden in de bak.