Andere stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:35

Op welke tijdstippen een paard eten moet krijgen is niet wettelijk bepaald, nee. En wat ik lees is iets anders dan helemaal geen eten of verwaarlozing.

Kijk, ik ben ook niet akkoord met een paard een nacht zonder eten zetten. Maar andere mensen (vooral meer dan de helft van de maneges) denken daar anders over. Ik lees nergens dat hierover met de stalhouder eens deftig is gepraat of duidelijk een oplossing voorgebracht, dan is opeens 'toedeloe'en weg zeker niet netjes en eigelijk ook gewoon niet wettelijk. (Verhuizen wel, niet betalen voor de laatste maand niet). Of die stalhouder er echt een zaak van zou maken... waarschijnlijk niet. Maar toch is het achterbaks.

Ik ben op mijn vorige stal weggegaan omdat er recht in mijn gezicht gelogen werd over de medicijnen. Dat vind ik zelfs nog een graad erger. Heel eerlijk? Als ik toen kon, dan was mijn paard die avond nog weg. Ik ben vertrokken zodra ik iets anders had. Maar de opzegtermijn is betaald.

Maargoed, TS stelde de vraag hoe de opzeg te vertellen, niet over de opzegtermijn. Ik ben nog altijd voorstander van dit op een respectvolle manier te brengen. Dan is er tevens ook nog meer ruimte voor onderhandeling over dat soort dingen indien gewenst.

tantesam

Re: Andere stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:59

Ik zou er een klein jokje over doen... zag al eerder staan 'bij een vriendin op stal staan voor de gezelligheid' 'financiële tegenvaller waardoor je echt goedkoper moet gaan staan' 'een stal met vriendin in eigen beheer gaan doen en dit was altijd al je droom' Je ziet, ik ben expert. Met norse boeren die ons snotneuzen vinden moet je niet willen discussiëren, want vroegah ging het ook altijd goed. Ik heb zo vaak moeten opzeggen omdat beloftes niet na gekomen werden, heerlijk dat mijn laatste 'leugentje' nu waarheid is geworden en ik lekker alles zelf mag bepalen. Succes met opzeggen, volg je hart!!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:34

Citaat:
Dit heb ik al een keer laten vallen in een gesprek. Het kwam per toeval ter sprake. Hij was daar niet zo te spreken over. Hij was meteen kort af en zijn enige antwoord was, dat hij al jaren ervaring had met paarden en ook met het voerbeleid en hij draaide om en liep weg. Dan sta je daar met mond vol tanden en kon je het met het antwoord doen.

Na even te spieken in je berichten weet ik waar je staat. Ik zou een smoesje ophangen en klaar. Hij zegt idd jarenlang ervaring te hebben en te weten hoe het moet. Maar er is een reden dat hij ondanks de topfaciliteiten en de goedkope prijs de stallen niet vol krijgt. En dat is idd het voerbeleid, en het 100 paarden op een kluitje beleid. Heel erg jammer van die locatie.

Ik zou gewoon zeggen dat je vertrekt en mocht hij een reden vragen zeggen dat je gezellig bij je vriendin op stal gaat staan om lekker buitenritjes te maken of zoiets. Vooral als je nog een maand zou moeten blijven staan.
Voor je het weet wordt er van alles achterwege gelaten omdat je toch al weggaat.

Mijn vorige paard heeft er welgeteld 1 ! Dag gestaan! Ik had gevraagd of ik erbij kon zijn als ze buiten ging. Was geen probleem en volgende dag kwam ik op de afgesproken tijd daar.. paard compleet wit van het zweet in de bak. Vol wonden. Geen eten of ook maar een sprietje hooi te vinden in of om de stal. En toen was ik er klaar mee!

Heb je al een andere stal op het oog? Mag je ook per pb.sturen als je wil. Ik ken de meeste stallen hier in de buurt wel :)

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 19:31

Allereerst bedankt allemaal voor jullie tips hoe het op een goede manier aan te pakken.

keshia schreef:
Citaat:
Dit heb ik al een keer laten vallen in een gesprek. Het kwam per toeval ter sprake. Hij was daar niet zo te spreken over. Hij was meteen kort af en zijn enige antwoord was, dat hij al jaren ervaring had met paarden en ook met het voerbeleid en hij draaide om en liep weg. Dan sta je daar met mond vol tanden en kon je het met het antwoord doen.

Na even te spieken in je berichten weet ik waar je staat. Ik zou een smoesje ophangen en klaar. Hij zegt idd jarenlang ervaring te hebben en te weten hoe het moet. Maar er is een reden dat hij ondanks de topfaciliteiten en de goedkope prijs de stallen niet vol krijgt. En dat is idd het voerbeleid, en het 100 paarden op een kluitje beleid. Heel erg jammer van die locatie.

Ik zou gewoon zeggen dat je vertrekt en mocht hij een reden vragen zeggen dat je gezellig bij je vriendin op stal gaat staan om lekker buitenritjes te maken of zoiets. Vooral als je nog een maand zou moeten blijven staan.
Voor je het weet wordt er van alles achterwege gelaten omdat je toch al weggaat.

Mijn vorige paard heeft er welgeteld 1 ! Dag gestaan! Ik had gevraagd of ik erbij kon zijn als ze buiten ging. Was geen probleem en volgende dag kwam ik op de afgesproken tijd daar.. paard compleet wit van het zweet in de bak. Vol wonden. Geen eten of ook maar een sprietje hooi te vinden in of om de stal. En toen was ik er klaar mee!

Heb je al een andere stal op het oog? Mag je ook per pb.sturen als je wil. Ik ken de meeste stallen hier in de buurt wel :)

Hij heeft gewoon de stallen vol. Ik heb je even een pm gestuurd

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:15

Als het allemaal voorheen prima was, dan zou ik toch nog een keer het gesprek aangaan. Je geeft aan dat je niet zo lekker in je vel zit, dan kan alles te veel zijn. Bedenk goed vooraf wat je concrete doel is, ik wil dat mijn paard ..x per dag ..plak hooi krijgt. Onderbouw het ook. Mocht je er niet uitkomen, dan kan je gelijk opzeggen, mits je een andere stal hebt natuurlijk. Vergeet niet dat overal wat is.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 20:35

Tessebes schreef:
Als het allemaal voorheen prima was, dan zou ik toch nog een keer het gesprek aangaan. Je geeft aan dat je niet zo lekker in je vel zit, dan kan alles te veel zijn. Bedenk goed vooraf wat je concrete doel is, ik wil dat mijn paard ..x per dag ..plak hooi krijgt. Onderbouw het ook. Mocht je er niet uitkomen, dan kan je gelijk opzeggen, mits je een andere stal hebt natuurlijk. Vergeet niet dat overal wat is.

Waar heb ik aan gegeven dat ik niet lekker in mijn vel zit?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:11

Ik zou gewoon zeggen dat je per 1 maart een andere stal hebt gevonden.
Wil hij een reden kun je zeggen dat je je niet kan vinden in het voerbeleid. Kort maar krachtig.

Misschien kun je Feb alvast betalen. Mocht het dan echt escaleren dan kun je ook zo weg zonder dat er nog gezeur komt over geld.

.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:59

Als het een grote stal is dan kun je zeggen dat je wat kleinschaliger wilt staan of gewoon wat anders wilt proberen. Ik zou echt niks over het voerbeleid zeggen als je er nog een maandje wilt staan. Je hoeft helemaal geen reden te geven.
Als je meteen weg gaat (rekening houdend met event. opzegtermijn) dan gewoon A4tje inleveren met alle minpunten :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:29

"Ze kunnen beter over je banketstaaf dan van je vreten", vind ik altijd een fantastisch mooie uitspraak.
Ik zou als ik jou was het lekker bij jezelf houden.
Bedenk van tevoren wat je kwijt wil aan hem en houd het zakelijk.
Laat je niet meeslepen in wat andere mensen van je kunnen denken of gaan zeggen, gelul is er altijd en doet er niet toe want het gaat om jou en je paard.
Gewoon mededelen dat je per dan en dan vertrekt en verder niets.
Succes!

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:06

ik was stiekem best wel benieuwd of het was gelukt?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:26

Gelukt TS? Ik zou helemaal geen reden geven in zo'n geval. Heb ik ook moeten ervaren. De laatste keer dat ik stalling op ging zeggen en eerlijk vertelde waarom, ben ik uitgescholden en bedreigd in het bijzijn van mijn 12 jarige dochter :-( En ik zei niets raars. Ook zo'n stugge boer.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:42

In dit geval (alleen reacties van ts gelezen)
Had ik de laatste van de maand opgezegd en hem een vergoeding voor de volgende gegeven ter compensatie.
Zelf ben ik overal netjes weg gegaan dus over mij mij kunnen ze nooit niks zeggen.
Ik zou in dit geval te bang zijn dat mijn paard helemaal niks meer zou krijgen oid of een ander horror scenario.
Ow en mijn papa is heel eng en die zou ik ook best durven meenemen :Y)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:45

Ja dat is inderdaad een risico wat LukieBradley zegt, zeker gezien je pensionhouder zijn gedachtegang omtrent "dikke paarden & voerbeleid".