Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

cobiie schreef:Maar eerlijk, je vraagt toch advies aan je da met de achterliggende wens dat als het noodzakelijk is dat ze langskomt?
Na het zien van je foto’s en tekst denkt ze dat het zinvol is om langs te komen (jij twijfelde daar ook over anders had je niet geappt) en nu ben je gepikeerd dat ze langs is gekomen terwijl het achteraf mee viel?
Ibbel schreef:Tja, stel je DA had de andere inschatting gemaakt, 'het kan wel tot morgen wachten' en het was 's nachts geescaleerd. Dan had je dubbel spoedtarief betaald.
Jij appt foto naar DA, DA maakt inschatting, ik moet direct komen. Wie is hier nu de expert? DA maakt die inschatting op basis van foto, meer kan ze ook niet doen. En ja, dan betaal je voor een met spoed opdraven van een DA. Bij mijn DA zou het ook midden op de dag spoedtarief zijn geweest.
Ibbel schreef:De KNMVD geeft in ieder geval geen tariefadviezen:
https://www.knmvd.nl/diensten/financien ... ekeringen/
Waarbij ze wat mij betreft een BS-argument hanteren, er zijn zat beroepsverenigingen die wél adviezen geven. Adviezen hoeven tenslotte niet opgevolgd te worden
Maar ook fysiotherapeuten, tandartsen, notarissen en heel veel andere beroepsgroepen kennen geen prijsafspraken (meer). Zelfs de vaste boekenprijs is afgeschaft. Dus DA's mogen rekenen wat ze willen.
cobiie schreef:Maar eerlijk, je vraagt toch advies aan je da met de achterliggende wens dat als het noodzakelijk is dat ze langskomt?
Na het zien van je foto’s en tekst denkt ze dat het zinvol is om langs te komen (jij twijfelde daar ook over anders had je niet geappt) en nu ben je gepikeerd dat ze langs is gekomen terwijl het achteraf mee viel?
LBLGypsyCobs schreef:Ik heb de afgelopen tijd al meerdere topics gelezen over dierenarts kosten.
En vooral de verschillende tarieven tussen de diverse praktijken valt me op.
Dat je je vaste dierenarts niet kunt bereiken, dan maar een andere praktijk belt en je rot schrikt van de kosten.
Of andersom, dat je denkt 'waarom is m'n vaste DA zo duur?'.
En inderdaad, waardoor zijn die verschillen er?
Ik snap dat een kleinere dierenarts die praktijk aan huis heeft wellicht minder kosten heeft dan de grotere dierenartsenpraktijk die we hier in de buurt hebben, met meerdere vestigingen.
Maar goed, die grote praktijk heeft ook meer dierenartsen in dienst, meer auto's rijden, maar ook meer klanten, anders konden ze niet steeds uitbreiden.
Het is ook niet perse zo dat de kleine praktijk aan huis goedkoper is dan die grote.
Zelfs tussen de grote klinieken is er verschil.
Is er landelijk niets vastgelegd wat betreft tarieven?
Voorrijkosten lijkt me dat de brandstofprijs per km voor iedereen ongeveer gelijk is.
Dat je in de avond, nacht of weekenden meer betaalt, snap ik ook.
Maar zie ook dat praktijken daar verschillende tijden/regels voor aanhouden.
Misschien zitten er op Bokt wat mensen die bij een praktijk werken, die weten hoe dat in elkaar steekt?
Overigens is goede zorg voor je dier niet in geld uit te drukken, maar ik snap best dat wanneer je met hogere kosten dan verwacht wordt geconfronteerd, dat soms best even slikken is.
Ik vraag me ook af hoe verzekeringen om gaan met al die verschillende tarieven.
Die moeten toch ook een behoorlijke variatie aan gedeclareerde facturen zien.
SecretLIN schreef:cobiie schreef:Maar eerlijk, je vraagt toch advies aan je da met de achterliggende wens dat als het noodzakelijk is dat ze langskomt?
ben niet gepikeerd zoals gezegd ik betaal de rekening ook gewoon verder niks schrok van het enorme tarief en dan de consult nog.. vroeg me af of het overal zo duur was
Gini schreef:cobiie schreef:Maar eerlijk, je vraagt toch advies aan je da met de achterliggende wens dat als het noodzakelijk is dat ze langskomt?
Nu, heel eerlijk, als mijn DA het verschil niet echt kan zien tussen een spoedje en een niet-spoedje, zou ik ook minder enthousiast worden. Ik weet niet of ik meteen een andere DA zou nemen, inschattingsfoutje kan altijd, maar laat ons zeggen dat er daarna niet meer veel moet gebeuren voordat ik het vertrouwen helemaal verlies.
_xManadisx_ schreef:Zelfde met bepalen van de diepte van een wond, dat kun je niet altijd zien op een foto. Dat is ook zo als je een telefoontje Krijgt. Vaak haal je het er wel uit, maar er zijn gevallen waar je niet zeker weet of het levensbedreigend is of niet. Soms zijn eigenaren hysterisch over de telefoon en andere eigenaren zijn heel rustig en zien de ernst niet helemaal terwijl achteraf blijkt dat de hond aan het doodbloeden is door een gescheurde milt. Niet alles is zo zwart-wit als je denkt.