Wat doen jullie je kind aan met paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:30

Nee hoor kijk niet naar merk. Puur naar of het goed past en of het ook in ons budget past. Bij Decathlon kun je prima kopen hoor. Voldoet gewoon aan de veiligheidseisen. En als je geen Decathlon hebt, Harry's Horse is een betaalbaar merk met veel spullen voor ook de hele kleintjes.

kwita

Re: Wat doen jullie je kind aan met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:04

Ik ben echt meer op de pasvorm en draagcomfort gaan letten, omdat ik echt geleerd heb uit eigen ervaring dat als het beter zit de kinderen er ook niet over miepen, maar het gewoon aandoen omdat ze willen (en omdat het van mij moet). Mijn zoontje heeft wel een declathon capje omdat die dus gewoon goedkoper was, en de tijd overlapt tot dat mijn dochter uit haar cap is.Die dan weer een plaatsje doorschuift en zij een nieuwe krijgt. Wel let ik er op dat ik dus gender neutrale dingen koop...roze is leuk maar niet als jongen in de cap van je zus!

Lottehorse27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:04

Daar hebben mijn ouders nooit op gelet. Decathlon heeft volgens mij prima spullen voor bij de paarden en ook voor een leuk prijsje. Wat hier boven ook al genoemd werd is dat draagcomfort en pasvorm erg belangrijk zijn, zeker bij een bodyprotector vind ik dit belangrijk

Strobaal12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:16

Ik zie bij ons vaak dat ze toch wel een body protector er bij aan hebben, zou ik ook adviseren! Een ongeluk zit in een klein hoekje.

free_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 12:34

Mijn ouder hebben er nooit echt aandacht aan gegeven.
Ik zelf vertrouw een paard ook wel erg snel, dat is mischien ook wel waarom ik er ook nooit aan heb gedacht.
Vind het echter wel fijn om helemaal vrij te kunnen bewegen op een paard.
Ieder zijn eigen mening toch? _/-\o_ _/-\o_

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:28

Ik geef ook les aan kleine kinderen. Eerste vereiste is idd een cap maar ik vind het toch ook wel fijn als ze een bodyprotector aan hebben. We hebben hele brave pony's maar bv een beugel verliezen in galop zorgt bij de eerste keren galopperen toch nog wel is voor een val, kan de pony nog zo braaf zijn. En ook een manegepony kan vervelend zijn. En ja, soms worden ze vervelend van kinderen die nog aan het leren zijn. Kunnen de kinderen niks aan doen maar voor de paarden is het dan ook af en toe klaar. De kapjes voor op de beugels vind ik ook goede dingen, is toch vooral veilig dat ze niet met de voetjes door de beugels kunnen en zo vast zitten. Verder heb je bij de decathlon toch wel goede spullen voor niet te veel geld denk ik. Als een cap gewoon het veiligheids keurmerk heeft zou hij goed moeten zijn. Decathlon caps geven tot nu toe minder problemen als de casco caps die iedereen een paar jaar geleden had, die zakte bij sommige achterover in de nek. Ik heb ook het liefst dat ze gewone rijlaarzen aan hebben en geen kaplaarzen met veel profiel. Ik heb ook kinderen met gewoon "nette" laarzen die voor naar school wat versleten zijn, dat vind ik dan beter omdat die net als rijlaarzen een gladde zool en een klein hakje hebben en wat hoger zijn zodat de beugel niet achter de tong van de schoen vast kan blijven hangen. Want ik moet zeggen, beugels die vast zitten door slechte schoenen vind ik echt niks.

Diergnk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:50

Ik begon met rijden op de basisschool, en had een cap en body protector. En goede rijbroek van goede kwaliteit (in hoeverre dat bescherming biedt). Ik was eerst niet gewend aan paarden dus ben nog wel eens gevallen en dan was ik altijd heel erg blij met de materialen...

Pepper2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:54

Het ligt er denk ik echt aan of je bent opgegroeid tussen de paarden en op wat voorn paarden je je kind laat rijden. Als kinderen niks gewend zijn zou ik ze echt goed aankleden ter bescherming.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:36

Juist omdat mijn kind veel gewend is rijdt ze regelmatig op pony's die nogal eens onverwacht of explosief uit de hoek kunnen komen en dan ben ik toch echt blij dat ze een goede cap en bodyprotector draagt. Ze valt niet vaak en niet zomaar dus de omstandigheden zijn dan meestal ook dusdanig dat bescherming ook echt noodzakelijk is

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:55

Mijn zoontje is inmiddels begonnen met paardrijden, eerst bij een manage waar een bodyprotector verplicht was (daar gratis te leen) hij heeft daar 2 lessen gehad maar was toch nog wel een stukje rijden en kwam er achter dat er 1 veel dichter bij was.
dus toch maar daar heen gegaan. Daar is de body protector niet verplicht en dus ook niet te leen maar hij vraagt zelf om zijn vestje (bodyprotector) zonder wilt hij er niet op.
Hij voelt zich veiliger met en vind het nog lekker zitten ook dus heb er 1 voor hem aangeschaft.
Voor mij hoefde het niet persee maar aangezien hij er zelf om vraagt waarom niet.
toen hij van de week op een wel heel groot paard mocht 1 waar ik zelf wel op zou kunnen vond ik het stiekem toch ook wel heel fijn dat hij zijn body protector om had, toch een flink stuk naar benden vallen mocht er wat mis gaan.

Nu ook van de kerstman een eigen cap, rijbroek, chaps en goede paardrijschoenen gehad, maar daar heeft hij nog niet mee gereden

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:12

Pepper2005 schreef:
Het ligt er denk ik echt aan of je bent opgegroeid tussen de paarden en op wat voorn paarden je je kind laat rijden. Als kinderen niks gewend zijn zou ik ze echt goed aankleden ter bescherming.

oh dat scheelt echt zo veel niet hoor, ik lag samen met veulentjes in de weide te slapen en mijn dochter ook....desondanks moet zij gewoon haar bp aan juist omdat ze mijn genen heeft en ik weet wat ik heb uitgespookt zo ook met mijn zoontje van 2....Ook zij doen echte kinder dingen, heerlijk om te zien maar soms ben ik ook gewoon blij dat ze die extra bescherming hebben mocht het dan toch nodig zijn!

zo doet mijn dochter al de logopedie opdrachten eerst tegen haar pony en dan tegen de mensen....toen ik er naar vroeg zij ze bij hem ben ik niet verlegen zenuwachtig dat ze het stom vinden en dat doet ze dan achterstevoren en liggend op zijn rug of als hij zijn mangel eet en er plat op de grond naast zit....niet echt gevaarlijk maar er kan altijd iets gebeuren. Verbieden...nee ook dat is de kracht van paarden liefde(maar dan wel met die dingen aan)!

KDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:12

Hier rijden ze ook alle 3 (9, 7 en 5 jaar). Alle 3 een goede cap en fatsoenlijke laarzen/jodphurs en veiligheidsbeugels. Bodyprotector hebben we voor de oudste, ze vindt het vreselijk zitten en draagt hem nooit... Als ze wil gaan springen of een serieuze buitenrit moet ze hem wel aan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:39

Voor mijn kleine nichtje van 4 heb ik een capje maat 51 gekocht. En verder mag ze in normale kleding op mijn grote paard van 1.72. Ze kan toch niet in beugels. Maar kan zo wel zitten en beetje sturen. Benen komen niet onder zadel vandaan. Haha