Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DeMolenhoek schreef:Dit is topic 21822 over hetzelfde onderwerpen en telkens komt het op hetzelfde neer. Er wordt te laat opgezegd, dus stalhouder doet waar hij recht op heeft. Zuur voor jou, maar dan zeg je of vroeger op of je betaald de maand december ook nog. Ergens staan en contract niet tekenen werkt ook niet. Dan ga je er of niet staan of je aanvaard de voorwaarden. Zou nogal wat zijn als je een huis huurt: Ja ik ben het niet eens met de voorwaarden dus ik wil geen contract tekenen maar ik kom hier wel lekker wonen. Oh en als ik weg wil dan ben ik gewoon weg. Veel succes met op een maand tijd andere huurders te zoeken.
amboewella schreef:Moet je de hele maand december betalen incl voer enz? Dat zal niet eerlijk zijn of gewoon lekker elke dag biks en hooi en sto in een zak laten doen en meenemen! Hier in de buurt betaal je dan ongeveer 1/3 van het stalgeld(kale huur)
0000 schreef:amboewella schreef:Moet je de hele maand december betalen incl voer enz? Dat zal niet eerlijk zijn of gewoon lekker elke dag biks en hooi en sto in een zak laten doen en meenemen! Hier in de buurt betaal je dan ongeveer 1/3 van het stalgeld(kale huur)
Als jij denkt dat 2/3e van het stalgeld uit hooi/stro/voer bestaat dan ben je echt wel heel naïef mbt de werkelijke kosten. Je word ontzettend gematst als ze voor kale huur maar 1/3e rekenen.
LumaFDO schreef:Beste Bokkers,
Ik zit met mn handen in het haar. Ik ga 30 November verhuizen met mijn paarden. Nu staat er in het contract dat ik een maand opzegtermijn heb. Ik heb 4 November opgezegt. Maar nu krijg ik van mijn stal eigenaar de paspoorten niet mee omdat ik eerst de maand December moet betalen. Maar ik heb het stal contract niet getekend omdat ik het er nooit mee eens ben geweest met wat er allemaal in staat. Nu krijg ik 30 November dus mijn paspoorten niet mee omdat ik eerst moet betalen. Maar heeft mijn stal eigenaar wel het recht om dit te doen? Mag dit zomaar als er geen contract getekend is?
Alvast bedankt.
Mvg
amboewella schreef:Moet je de hele maand december betalen incl voer enz? Dat zal niet eerlijk zijn of gewoon lekker elke dag biks en hooi en sto in een zak laten doen en meenemen! Hier in de buurt betaal je dan ongeveer 1/3 van het stalgeld(kale huur)
0000 schreef:amboewella schreef:Moet je de hele maand december betalen incl voer enz? Dat zal niet eerlijk zijn of gewoon lekker elke dag biks en hooi en sto in een zak laten doen en meenemen! Hier in de buurt betaal je dan ongeveer 1/3 van het stalgeld(kale huur)
Als jij denkt dat 2/3e van het stalgeld uit hooi/stro/voer bestaat dan ben je echt wel heel naïef mbt de werkelijke kosten. Je word ontzettend gematst als ze voor kale huur maar 1/3e rekenen.
Abbb schreef:De discussie of je wel of niet moet betalen staat volledig los van het feit dat hij die paspoorten gewoon terug moet geven. Hij zit dus hartstikke fout met dat dreigement. En daar zou ik wel ff een briefje over sturen.
DeMolenhoek schreef:Dit is topic 21822 over hetzelfde onderwerpen en telkens komt het op hetzelfde neer. Er wordt te laat opgezegd, dus stalhouder doet waar hij recht op heeft. Zuur voor jou, maar dan zeg je of vroeger op of je betaald de maand december ook nog. Ergens staan en contract niet tekenen werkt ook niet. Dan ga je er of niet staan of je aanvaard de voorwaarden. Zou nogal wat zijn als je een huis huurt: Ja ik ben het niet eens met de voorwaarden dus ik wil geen contract tekenen maar ik kom hier wel lekker wonen. Oh en als ik weg wil dan ben ik gewoon weg. Veel succes met op een maand tijd andere huurders te zoeken.
Citaat:Als het een huurovereenkomst betreft met betrekking tot een onroerende zaak, niet zijnde een woning of bedrijfsruimte, die aangegaan is voor onbepaalde tijd, dan dient er tenminste een opzegtermijn van één maand in acht genomen worden. Deze opzegtermijn geldt voor de opzegging door zowel de staleigenaar als de pensionklant.
ruitje schreef:Nee hoor.
Zelfs het paard hoeft hij niet mee te geven. Retentierecht doet een hoop als je dat goed uitvoert