Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:03

Mijn tante heeft laatst nieuwe bockmann portax super ding veel ruimte hij is ook geschikt voor hoge paarden en de klep kan je op twee manieren gebruiken met laadklep maar dmv een hendel overhalen ook zonder klep te gebruiken echt een top trailer schotten zijn los te (bestaat uit twee delen )verplaatsen super veel ruimte krijg je erin kunnen gewoon met z’n tweeen rustig paardjes eten geven enzovoorts heerlijk ding
Afbeelding

Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:17

tirzasarah10 schreef:
Luominen schreef:
We hebben slechts een keer een nieuwe trailer aangeschaft, daarvoor alles tweedehands en zijn dus ook voor Fautras gegaan. Wel een 1,5 trailer maar met het AID-systeem. Super handig dingetje, en alle vier de paarden stappen probleemloos de trailer op (zonder klep). Veel logischer voor hen.

Ik los ze niet langs voren; je hebt hier namelijk enorm veel ruimte voor nodig (indien ze eruit springen) en de opstap (of afstap in dit geval) is, naar mijn mening, te hoog. Hier stappen ze gewoon achteruit de trailer weer uit. Wel eventjes wennen maar ook onze jaarling doet dit ondertussen probleemloos.

Let wel op wanneer je een veulentje of jaarling wil vervoeren in de trailer. Ons veulentje had niet door dat de voetjes ook omhoog kunnen (altijd handig om te weten...) dus hebben we eerst met haar op een dichtgemaakte pallet geoefend, en daarna met twee pallets op elkaar gestapeld. Nu vliegt ze (nu jaarling) erop, heel natuurlijk! ☺️ Ik raad echt Fautras aan.

Fautras vind ik dan geen fijn idee. Ze is dit jaar voor het eerst drachtig en omdat zij al niet makkelijk is ga ik niet nog klooien met een veulen.

Het idee is nu om toch even langs te gaan bij een grote trailer boer(tips?)en alle merken die in dit topic voor bij komen te bekijken. Toevallig gisteren zaggen wij een nieuwe ifor op de keuring en daar door denken wij er tocj een stukje positiever over. Het model van humbaur straalt wel echte luxe uit! Zo moeilijk...

Mijn Fautras had een kleine laadklep die onder de trailer geschoven zat.
Als je die uitschoof had je een laadklep waarop ook veulentjes en drachtige merries gewoon de trailer op konden lopen. Bij een ervarener paard kon je die klep onder de trailer laten zitten, maar je kon dus wel met een laadklepje laden.