beatje schreef:Duhelo schreef:Ik neem aan dat mijn verzekeraar het ook wel weet en liever niet zou betalen. Ik heb het onlangs nog nagevraagd. Sowieso is al dat verzekeringsgedoe moeilijk en merk ik dat de ene verzekeraar iets anders zegt tov een andere verzekeraar. Ik ga er inderdaad van uit dat als mijn paard schade toebrengt aan derden dat het altijd voor mijn rekening (verzekering) is, ongeacht de omringende situatie, want uiteindelijk is dat toch alleen maar woord tegen woord.
Als pensionhouder ben je verantwoordelijk voor een deugdelijke omheining.Als paarden er door heen gaan of in ons geval een boom op de omheining en de paarden gaan daardoor lopen,zijn de kosten voor de gene waarvan het pension is.
Verplaats ik (pensionhouder) het paard vd wei naar de stal hij trekt zich los en rent daardoor de weg op dan zijn het gedragingen eigen aan het paard en moet de eigenaar betalen.
Zo werkt het bij onze verzekering in ieder geval.
Ook niet helemaal waar, is de omheining al in slechte staat en jij gaat ermee accoord dat je paard er achter staat ben je zelf verantwoordelijk, want het heeft jouw toestemming dat het dier daar staat
. Ik heb het onlangs nog nagevraagd. Sowieso is al dat verzekeringsgedoe moeilijk en merk ik dat de ene verzekeraar iets anders zegt tov een andere verzekeraar. Ik ga er inderdaad van uit dat als mijn paard schade toebrengt aan derden dat het altijd voor mijn rekening (verzekering) is, ongeacht de omringende situatie, want uiteindelijk is dat toch alleen maar woord tegen woord.