Niet eens met de factuur van de dierenarts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Niet eens met de factuur van de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:13

eilleen333, beide keren opgegoten met paraffine.

1e keer
Door de weekse dag.
Koliek, opvoelen, darmontspanner + pijnstiller gespoten en opgegoten met paraffine.
€ 350

2e keer weekend.
Dag 1 zaterdag 17.00 gebeld
Koliek, opvoelen, darmontspanner + pijnstiller gespoten en opgegoten met paraffine.
Dag 2 zondagmorgen om 7.00 gebeld
Wederom opvoelen, darmontspanner + pijnstiller gespoten (alleen toen geen paraffine omdat te snel was met die van de avond ervoor)
€ 300

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:57

Kan het zijn dat je voor de 2de/3de x geen voorrijkosten heb hoeven betalen?
Er zijn meerdere dierenartsen die niks berekenen als ze voor dezelfde klacht (binnen korte tijd) weer moeten komen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:16

Brainless, nee er zat ruim een jaar tussen.
Behalve de laatste keer dat was in hetzelfde weekend, da is toen idd terug geweest omdat de verstopping nog niet goed weg was. Er is overigens wel 2x consult gerekend, maar geen spoed/weekend idd.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:59

Kiki, was de eerste keer nog voor de verhuizing van de kliniek en dat weekend daarna? Dan zit daar waarschijnlijk het verschil in ;) .

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:37

TS, heb je al wat duidelijkheid?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:03

Jet schreef:
Kiki, was de eerste keer nog voor de verhuizing van de kliniek en dat weekend daarna? Dan zit daar waarschijnlijk het verschil in ;) .

Nee zaten toen beide keren nog op de oude locatie.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:12

Hier laatst ook een rekening gehad. Paard heeft koliek gehad en dierenarts is meerdere keren op stal geweest. Praktijk is een halve kilometer van stal vandaan. Had wel een bedrag in gedachten wat het zou kunnen gaan kosten. Dierenarts is bij ons geweest om de rekening te bespreken. Was dus het dubbele van wat ik had gedacht. Dit ook aangegeven en de rekening werd zo gehalveerd. Dat is wel fijn. Maarja de voorrij kosten waren al zowat 400 euro voor telkens een halve kilometer.

Je kunt denk ik best proberen om er wat van af te krijgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:14

400 euro voorrijkosten voor een halve kilometer lijkt me een flinke fout?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:22

Cayenne schreef:
400 euro voorrijkosten voor een halve kilometer lijkt me een flinke fout?

Ze berekenen gewoon standaard tarief. Het was meerdere keren spoed of avond.

Ook kwam er elke keer een andere dierenarts (in totaal 5 verschillende) en hadden ze eerst een foute diagnose gegeven. Dus is maar goed dat ze de rekening gehalveerd hebben.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:05

Ja dat voorrijkosten verhaal is een standaard tarief...

Voor mijn paard moest de vorige dierenarts welgeteld 800 meter rijden... 40 euro voorrijkosten... de keer erna ben ik met mijn paard naar het spreekuur voor huisdieren toegelopen... de eerste opmerking van de dierenarts toen ik op zijn oprit voor deur stond was: dat is een paard... ik zo: dat is correct...

Uiteraard vond hij het vreemd dat ik er heen was gekomen maar na mijn uitleg heeftt hij nooit meer voorijkosten geteld

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:23

Neon schreef:

Voor mijn paard moest de vorige dierenarts welgeteld 800 meter rijden... 40 euro voorrijkosten... de keer erna ben ik met mijn paard naar het spreekuur voor huisdieren toegelopen... de eerste opmerking van de dierenarts toen ik op zijn oprit voor deur stond was: dat is een paard... ik zo: dat is correct...

Uiteraard vond hij het vreemd dat ik er heen was gekomen maar na mijn uitleg heeftt hij nooit meer voorijkosten geteld

_/-\o_
Das een goeie... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:32

Tja, de dierenarts vraagt soms ook of ik met mijn paard wil langsgaan. Dan moet ik ook €35 betalen. Dat noemen ze hier dan geen voorrijkosten maar consultatiekosten. Uiteindelijk, ongeacht de afstand, staat de dierenarts er maar. Weer en wind, ‘s nachts, in het weekend etc. Ik betaal met alle liefde dan.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:44

Voorrijkosten en consult worden bij mij apart gerekend.
Wat hierboven gezegd wordt door deMolenhoek kan ik me ook wel in vinden. Verder is mijn DA ook niet te beroerd om telefonisch of via app advies te geven, ook 's avonds en in het weekend, waar ik nooit een rekening voor krijg.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:49

Neon schreef:

Is dat dan niet gewoon consult?

Met hond naar dierenarts is € 37,50 consult en geen voorrijkosten.
Dierenarts komt naar mijn paard toe is € 37,50 voorrijkosten en geen consult.
Consult/voorrijkosten. Zelfde bedrag, ander naampje.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:19

Hoeft niet persé gerekend te worden. Ik sta ook nog geen kilometer van de kliniek en als er geënt moet worden dan loop ik even langs. De assistente loopt dan naar buiten met de enting en 10 seconden later loop ik het erf weer af. Ik hoef dan alleen de enting te betalen.

Heb je de nieuwe factuur al binnen TS?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:29

HorseTopShop schreef:
Neon schreef:

Is dat dan niet gewoon consult?

Met hond naar dierenarts is € 37,50 consult en geen voorrijkosten.
Dierenarts komt naar mijn paard toe is € 37,50 voorrijkosten en geen consult.
Consult/voorrijkosten. Zelfde bedrag, ander naampje.
nope werd bij ons ook beide gerekend

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:36

Het ligt er wel aan wat de DA komt doen. Komt ie enten, scannen, bloed afnemen. Of komt ie het paard onderzoeken in de vorm van een consult?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:44

Nope horsetopshop... voorrijkosten en consultkosten werden beiden in rekening gebracht...is overigens jaaaaaren geleden en de da is al lang met pensioen

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:54

Sommige schrijven echt met een hooivork. Hier standaard voorrijkosten 50 euro.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:07

kiki1976 schreef:
eilleen333, beide keren opgegoten met paraffine.

1e keer
Door de weekse dag.
€ 350

2e keer weekend.
Dag 1 zaterdag 17.00 gebeld
Dag 2 zondagmorgen om 7.00 gebeld
Wederom opvoelen, darmontspanner + pijnstiller gespoten (alleen toen geen paraffine omdat te snel was met die van de avond ervoor)
€ 300

Gokje, 2e x hebben ze je gematst, denk dat ze moeten leren op rekening te zetten mats tarief consult en voorrijkosten 0 euro.

Wat betreft standaard bedragen gebeurt inderdaad en als het voorrijkosten zijn die standaard zijn is dat irritant als je halve km ernaas woont en fijn als je 40 km verderop woont. Had vrijdag sedaties voor mijn paarden en de paardentandarts (dierenarts) en die rekenen gewoon standaard sedatie tarief of het nou een shetlander of een Cleydesdale is. (in dit geval was de kleinste mijn fjordje voor 300 kilo gespoten in 1 x en de grootste een Cleydesdale die 3 x gehad heeft en aanzienlijk meer) Kan daar niet echt stampij om maken, had overigens de tarieven van te voren opgevraagd en toen al gevraagd hoe zit dat met sedatie prijs (aangezien ze vast tarief gaf) en toen die uitleg al gekregen.

Bij bloed afnemen etc. komt er hier ook consult bij als je daar heen gaat en als je hem besteld visite tarief.
En iedere praktijk heeft weer eigen dingetjes, zo heeft de een wel bv een voortplantings pakket en de andere moet je gewoon alles los betalen.

Gespecificeerde rekening vind ik wel dat ze dat moeten kunnen geven.

Overigens onlangs mijn hond laten opereren en DA zij toen ook, mooi op tijd, zo is het nog weg te halen, meeste mensen wachten langer en dan is het moeilijker of onmogelijk en meteen stukken duurder. Was overigens nog steeds 320 kwijt, maar was het waard.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:15

Voorrijkosten is toch heel normaal. Ook als je dicht bij je praktijk zit. Denken jullie dat de dierenartsen alleen op de praktijk zitten? Die moeten misschien wel van 20 km ver komen voor die visite dichtbij de praktijk.

Bij mij rekenen ze half tarief als je dichtbij de praktijk zit. Normaal tarief is 35 euro.

TS; gewoon overleggen en eerst specificatie opvragen. Fouten kunnen altijd gemaakt worden. Blijft mensen werk

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:43

Hier normale voorrijkosten 50,=. We zitten 3 km van de kliniek. Abnormaal. Helaas geen concurerende DA in de buurt.