Paard schud met hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LibertyLucky

Re: Paard schud met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:20

Heb je haar laten checken na haar incident mebheblosrukken?
Zou wel heel goed mogelijk kunnen zijn dat het daarmee te maken heeft

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:45

Ok ik rijd gewoon met masker en al :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 20:01

Bedankt voor de tips. Ik ga kijken wat het masker doet en dan overleggen met de DA wat we verder nog kunnen doen.

Ik heb haar zaterdag laten nakijken @LibertyLucky en het ongevalletje was dinsdag geloof ik. Er was eerst niets aan de hand en heb het niet zien gebeuren dus ja dan denk je niet direct van DA er bij halen. Hij heeft ook niks gevonden zaterdag.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:00

Vandaag 3graden zonnetje en wind en ze stond te shaken. Wel minder dan eerder. Heb de zonne/vliegen/pollen kap binnen. Hij past mooi. Had de indruk dat het wel hielp maar ze bleef maar rond rennen als een idioot omdat ze al even op stal had gestaan ivm de bevroren ondergrond. Ik hoop het morgen nog eens te testen met een iets minder idioot paard (lees lostrekken en naar de weide rennen >;) )

gertjan1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:04

Zou best door de pollen kunnen komen, ik had er zelf behoorlijk last van namelijk. Vervelend voor je, hoop dat het masker helpt!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 19:45

Even een update, het werd erger en erger. Vandaag de DA er nog een keer bij gehad, die heeft ons doorverwezen naar de faculteit in Merelbeke. Hij probeert ons er nog deze week binnen te krijgen..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:46

Ben benieuwd...hoop dat t snel weer beter gaat

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:53

Tips uit de praktijk van mijn paard
Zet het paard buiten als het donker is of schemerig. Haal hem rond 10u binnen,daarna is de zon te scherp.
Alleen met masker op buiten om de ogen te beschermen.
Zon, wind en motregen triggert de headshake aanval.
Als de aanval er eenmaal is, helpt alleen binnen zetten in een donkere stal.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:04

Jeetje
Hopelijk kun je er gauw terecht!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 17:02

9 april kunnen we terecht in de kliniek, had nog even geprobeerd om een UV werend net te gaan halen maar UV net helpt dus niks..

Had de duurste die ik kon vinden maar geen effect. Ben zo bang voor het laden. Ze staat nu binnen maar ze flipt natuurlijk helemaal vanaf ze buiten komt.. geen idee hoe ik haar kalm ga houden op de vrachtwagen. Sederen vond de dierenarts geen goed idee..

Ga proberen ze deze avond in het donker buiten te zetten, Mss schud ze dan niet..

Filmpje van vandaag. Het komt misschien over dat ze dit doet omwille van het masker, maar in de stal reageert ze er totaal niet op. Sowieso reageert ze normaal niks op netjes enz, dus ben 100% zeker dat het daar niet aan ligt. Hier reageert ze nog relatief 'rustig'. Hierna begon ze ook weer te rennen enz. Heb haar dan maar terug gepakt, en dan flipt ze ook aan het touw. Echt gevaarlijk ook, maar wanneer ze dan weet dat ze terug naar de stal kan wordt het wel iets beter, ze zou zich echt lostrekken en weg galopperen terwijl ze dit gedrag echt totaal niet vertoonde eerder.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:27

Zo herkenbaar....
Gelukkig is de mijne op dit moment nog redelijk rustig.
Misschien stomme vraag, helpt het jouw paard om met het hoofd ergens tegenaan te drukken?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 17:29

Ik merk wel dat ze echt het liefst in mij zou kruipen, en dat ze ook vaak enorm dicht bij bv een weipaal gaat staan. Dus ik heb wel de indruk dat ze dit doet, echt helpen doet het niet maar ze vertoont dit gedrag wel inderdaad..

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 21:37

Dussss ik heb haar buiten gehad zonder schudden! Welliswaar in het donker, maar nu weet ik toch weer wat meer. Ze heeft het dus duidelijk extreem met daglicht, zelfs een UV masker bracht geen verlichting, maar de avond gelukkig wel! Nu kan ik haar tot de kliniek paar keer 's avonds toch paar uurtjes buiten laten..

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:59

Als je denkt dat pollen er toch mee te maken heeft, ik smeer voorzichtig rhinoblock in de neus. Dit is een zalf op vaseline achtige basis en zorgt dat t pollen minder in contact komt met slijmvlies. Is normaal voor humaan gebruik, maar heb wel t idee dat t iets scheelt (die van mij schud agv last van pollen bij zonnig weer)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 22:06

@Racebiet, dit heb ik idd ook al gehoord! Ik dacht eerst pollen maar nu toch echt wel gewoon het daglicht. Maar ik wou morgen sowieso even proberen met normale vaseline, kan in ieder geval geen kwaad om te testen..

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 06:49

racebiet schreef:
Als je denkt dat pollen er toch mee te maken heeft, ik smeer voorzichtig rhinoblock in de neus. Dit is een zalf op vaseline achtige basis en zorgt dat t pollen minder in contact komt met slijmvlies. Is normaal voor humaan gebruik, maar heb wel t idee dat t iets scheelt (die van mij schud agv last van pollen bij zonnig weer)

Heb ik bij de mijne geprobeerd, die reageert namelijk echt op pollen, en het was en drama... Hij werd bijna levensgevaarlijk tijdens het rijden, waar het normaal en schudt hier en daar is, kwam hij aan alle kanten omhoog en liet zich bijna vallen. Wees er dus op bedacht dat het juist ook irritatie kan geven als je het uitprobeert.
Wel fijn dat ze nu iig af en toe naar buiten kan!

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:58

@TinGu, jammer dat het niet het gewenste resultaat gaf. Ik dacht dat pollen al vervelend was, maar licht/uv is nog meer drama.

Deze kwam ik ook nog tegen op internet:
https://www.medpets.nl/hilton-herbs-shake-no-more/

Ik heb er zelf geen ervaring mee, wellicht anderen wel.

XavierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:33

Is er bloed getrokken?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 09:00

Nee, nog niet. Ga er maandag wel naar vragen in de kliniek!

XavierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:18

k_m schreef:
Nee, nog niet. Ga er maandag wel naar vragen in de kliniek!

Dat is het eerste waar ik zou aan denken. Dat kan allergische of andere inflammatoire reacties snel op het spoor komen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 20:47

Omdat ik nu in 3 verschillende topic's aan het updaten ben post ik hier even de link naar mijn volgtopic; [PP] [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

hier een verslag van onze uitstap naar de kliniek en een filmpje van het resultaat van het uitverdoven!