Hoe hou jij je benen warm tijdens het rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:48

Qimm schreef:
Ik draag de lange neopreen chaps van kitt als het flink koud is

Die heb ik ook en bevallen goed.
Leer zit wel beter en met meer gevoel.
Naar ik heb de kitt nu alleen maar voor een buitenrit.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:49

Gelukkig hebben wij een binnenbak :p maar ik ken je probleem

Legging onder je rijbroek doen en er zijn ook speciale winter rijbroeken die isolerend werken en de warmte vast houden

paddraigh

Re: Hoe hou jij je benen warm tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:27

Ik heb een black forrest jas heerlijk warm en wind/water dicht..

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:44

Wat zouden jullie aanraden voor koude voeten? Heb al een week met rijden ontzettend koude voeten/tenen :?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:47

Ik rijd met de ariat grasmere heerlijk warm met rijden,

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:50

Veraaaaah schreef:
Wat zouden jullie aanraden voor koude voeten? Heb al een week met rijden ontzettend koude voeten/tenen :?

Niet stil zitten of staan.
Een paar dunnere sokken/paardrijsokken
Een paar hele dikke thermosokken er over heen.
Schoenen of laarzen die goed isoleren (met wol bv, maar ik heb gewoon stalschoenen van mountain horse en dat werkt ook goed)
Zorg dat je met je tenen kan blijven bewegen. Er moet luchtcirculatie bij je voeten mogelijk zijn omdat die lucht moet opwarmen. Als je je voeten teveel opsluit blijven ze koud.
Geen zweetmateriaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:53

Veraaaaah schreef:

Ik heb de winteruitvoering van de Ariat rijschoenen met gevoerde chaps (ook van Ariat). Deze draag ik met hele dunne sokjes, wonderwel heb ik daar geen koude voeten/tenen in. Het koste wel wat idd, al ben ik wel erg blij met deze set en bovenal de behagelijke warme voeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:07

Ik ben trouwens blij verrast met alle reactie's!
Lange lederen chaps vind ik wel het proberen waard. Volgens mij kan ik die wel van een westernruiter (die ik ken) lenen.
De neopreen chaps geloof ik best van dat zij het goed zouden doen, al denk ik dat ik persoonlijk meer comfort haal uit de leren.
Een lange jas welke ik open zou kunnen ritsen heb ik ook aan gedacht, maar denk dat mijn merrie daar een stuk minder makkelijker over denkt _O-
Morgen kijk ik ook even bij EJ voor een goedkope rijbroek in een maat groter. Ik hoop dat ik dan mijn thermolegging en de windstopper (ook een soort van legging) beide gelijktijdig er onder kan dragen. Mijn softshell draag ik nu met een thermo er onder, maar dat is net niet afdoende en daar past 1 thermo nog net onder, maar 2 wordt een pasprobleem :')

Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden zodat mijn bovenbenen net zo behagelijk blijven als de rest van mijn lijf *\o/*
Iemand van jullie nog een tip voor een rijbroek welke EJ verkoopt? Wel één welke goed in vorm blijft, niet gaat lubberen, met een hoge taille?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:10

Macs schreef:
Veraaaaah schreef:

Niet stil zitten of staan.
Een paar dunnere sokken/paardrijsokken
Een paar hele dikke thermosokken er over heen.
Schoenen of laarzen die goed isoleren (met wol bv, maar ik heb gewoon stalschoenen van mountain horse en dat werkt ook goed)
Zorg dat je met je tenen kan blijven bewegen. Er moet luchtcirculatie bij je voeten mogelijk zijn omdat die lucht moet opwarmen. Als je je voeten teveel opsluit blijven ze koud.
Geen zweetmateriaal.

Ik heb rijlaarzen met echt schapenwol als voering. Geen koude voeten meer (lees ze komen er vochtig van het zweet uit) en ze zijn hoog genoeg en rijden ook nog eens fijn.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:24

Ts als je toch een extra rijbroek gaat kopen, doe dan gelijk de kipwarm van Decathlon, 50 euro en dan hoef je er niets meer over of onder.
Heeft ook een verhoogd stuk bij de rug, echt een aanrader en geen gedoe meer :)

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:42

Veraaaaah schreef:
merino wollen zooltjes ( zweet niet) in je schoenen of laarzen. Ook je voeten met babyolie/ bodybutter invetten, mbt isolotaie v je eigen warmte. Thermo legging met voet daarover thermo sokken die vd action zijn prima.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:55

kobuss1 schreef:
Ik heb deze
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... gKyA_D_BwE

En voor en na het rijden heb ik een skibroek erover aan. Tijdens het rijden niet wamt dat vind ik niet handig. De rijbroek is wind en waterdicht en soort fleece gevoerd. Ik heb m al een aantal jaren en nog steeds heel blij mee, als het regent maar ook als het nu koud is!!

Zo doe ik het ook en heb exact die rijbroek. Heerlijk.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 00:21

Ik heb normaal altijd een thermolegging onder mijn broek, maar dat past nu niet. Druk bezig zwangerschapskilos eraf te krijgen.

Maar de kou was me vandaag iets teveel. Ik heb een ontzettend fijne lange rij jas, wind en waterdicht, softshell, die als een soort rok vanaf de manenkam naar beneden hangt. Die geeft net een extra laag, erg fijn. Op de foto ligt ie wat anders, maar met rijden ligt die over het zadel. Alleen met flinke wind waait ie omhoog, dan duw ik de punten vaak onder het dekje.

Afbeelding

Afbeelding

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 00:29

Dat had ik niet gedacht Michelle77, dat softshell warm genoeg is nu. Welk merk/model is het?

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 01:11

Rainlegs! <3

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 02:36

Hoewel ik het zelf nooit echt koud heb, heb ik zon 4 jaar terug winterbenen gekregen (rode bulten op de bovenbenen/ dijen die zodra ze opwarmen jeuken, branden en uiteindelijk heel blauw en pijnlijk worden). Dit komt van de combinatie kou en vocht. Sindsdien zorg ik ervoor dat ook al heb ik het niet koud, mijn benen goed ingepakt zijn.
Ik heb een la Valencia thermo shoftshell rijbroek, met fleece binnenkant en wind en water dichte buitenkant. Mocht die in de was zitten draag ik een thermo legging met rijbroek en skibroek daar overheen. Skibroek gaat tijdens het rijden wel uit.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 04:42

Ik draag als het koud is erg graag mijn rijoverall! Heb ik het echt nooit koud in, en ik rijd toch echt minstens 5 paarden per dag nu. Gewoon een legging of rijbroek eronder en een warme trui. Enige nadeel is dat hele sensibele paarden soms een beetje bang zijn van het ritselende geluid van de stof, maar dat kan ik mooi meenemen in de training dan :D
http://www.topreiter.de/epages/TOPREITE ... cts/OVE-BL

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 07:23

RavenIris schreef:
Ik draag als het koud is erg graag mijn rijoverall! Heb ik het echt nooit koud in, en ik rijd toch echt minstens 5 paarden per dag nu. Gewoon een legging of rijbroek eronder en een warme trui. Enige nadeel is dat hele sensibele paarden soms een beetje bang zijn van het ritselende geluid van de stof, maar dat kan ik mooi meenemen in de training dan :D
http://www.topreiter.de/epages/TOPREITE ... cts/OVE-BL

Inderdaad. Overall aan en gaan! :D Wat een heerlijk weer om te rijden. <3

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 07:27

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:04

Iedereen is zo enthousiast over de kipwarm rijbroek van de decathlon, deze heb ik ook maar heb nog steeds koude benen ermee := ook zakt de broek erg af hebben jullie daar ook last van?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:08

En niemand die verder verwarmde kleding draagt? Echt mijn bodywarmer voor onder een droogpak is met paardrijden minstens zo fijn. Zeker omdat ik niet over leggings e.d. onder een rijbroek kan. Met goedelaarzen en bovenlijf warm blijft de rest ook warm.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:10

Voordeel van menner zijn :D

Je kan je lekker dik inpakken. Dus skibroek met thermo ondergoed aan, gevoerde laarzen en dan lekker een deken om. Super warm.
Maar ik zit dan ook stil de hele rit.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:39

Ik zie dat er na 3 paginas nog niet dé tip is genoemd.. je hebt verwarmde broeken op een batterij! Dat is echt dé oplossing voor koude benen. Met twee verwarmingelementen op de bovenbenen en 1 in de onderrug blijf je gegarandeerd warm!
De broek is net zo dik als een thermolegging en trek ik dus onder mijn gewone rijbroek aan. Als je de accu vol hebt, en hem op de hoogste stand laat verwarmen doet hij het ongeveer 5 uur. Heerlijk dus!

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Mobile-Warming-Pants-Baselayer/SubProducts/Mobile-Warming-Pants-Baselayer-0001&Currency=EUR&Locale=nl_NL&utm_source=Portalexport&utm_medium=GoogleShopping&utm_campaign=GoogleShopping_NL&utm_term=&gclid=EAIaIQobChMI4Yjjw_vC2QIVo7ftCh0FiAT9EAQYAiABEgL_xvD_BwE

En voor de mensen met koude armen voeten handen etc. Ze hebben ook verwarmbare sokken zooltjes handschoenen shirts jassen etc! :D

Echt voor mij de uitvinding. Ik had het altijd koud. En heb een heel slecht lijf. Waardoor ik meestal na 1 uurtje op stal snel naar huis moest om gelijk onder de douche te stappen. Ik word gewoon heel stijf van de kou. Dit helpt me inmiddels al 3 winters.. zou niet anders meer willen

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:14

Ik heb al jaren een thermo rijbroek van pikeur.. nergens last van

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:27

Valerie_V schreef:
Iedereen is zo enthousiast over de kipwarm rijbroek van de decathlon, deze heb ik ook maar heb nog steeds koude benen ermee := ook zakt de broek erg af hebben jullie daar ook last van?

Ja ik vond m ook groot vallen, ik heb een maat kleiner genomen.

Oh balen zeg dat je het nog steeds koud hebt.
Gelukkig duurt het niet heel lang meer {:}