Qimm schreef:Ik draag de lange neopreen chaps van kitt als het flink koud is
Die heb ik ook en bevallen goed.
Leer zit wel beter en met meer gevoel.
Naar ik heb de kitt nu alleen maar voor een buitenrit.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veraaaaah schreef:Wat zouden jullie aanraden voor koude voeten? Heb al een week met rijden ontzettend koude voeten/tenen
Veraaaaah schreef:Wat zouden jullie aanraden voor koude voeten? Heb al een week met rijden ontzettend koude voeten/tenen
Macs schreef:Veraaaaah schreef:Wat zouden jullie aanraden voor koude voeten? Heb al een week met rijden ontzettend koude voeten/tenen
Niet stil zitten of staan.
Een paar dunnere sokken/paardrijsokken
Een paar hele dikke thermosokken er over heen.
Schoenen of laarzen die goed isoleren (met wol bv, maar ik heb gewoon stalschoenen van mountain horse en dat werkt ook goed)
Zorg dat je met je tenen kan blijven bewegen. Er moet luchtcirculatie bij je voeten mogelijk zijn omdat die lucht moet opwarmen. Als je je voeten teveel opsluit blijven ze koud.
Geen zweetmateriaal.
Veraaaaah schreef:merino wollen zooltjes ( zweet niet) in je schoenen of laarzen. Ook je voeten met babyolie/ bodybutter invetten, mbt isolotaie v je eigen warmte. Thermo legging met voet daarover thermo sokken die vd action zijn prima.Wat zouden jullie aanraden voor koude voeten? Heb al een week met rijden ontzettend koude voeten/tenen
kobuss1 schreef:Ik heb deze
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... gKyA_D_BwE
En voor en na het rijden heb ik een skibroek erover aan. Tijdens het rijden niet wamt dat vind ik niet handig. De rijbroek is wind en waterdicht en soort fleece gevoerd. Ik heb m al een aantal jaren en nog steeds heel blij mee, als het regent maar ook als het nu koud is!!
RavenIris schreef:Ik draag als het koud is erg graag mijn rijoverall! Heb ik het echt nooit koud in, en ik rijd toch echt minstens 5 paarden per dag nu. Gewoon een legging of rijbroek eronder en een warme trui. Enige nadeel is dat hele sensibele paarden soms een beetje bang zijn van het ritselende geluid van de stof, maar dat kan ik mooi meenemen in de training dan![]()
http://www.topreiter.de/epages/TOPREITE ... cts/OVE-BL
Valerie_V schreef:Iedereen is zo enthousiast over de kipwarm rijbroek van de decathlon, deze heb ik ook maar heb nog steeds koude benen ermeeook zakt de broek erg af hebben jullie daar ook last van?