[VOLG] Trektocht Utrechtse Heuvelrug te paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Re: [VOLG] Trektocht Utrechtse Heuvelrug te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 11:29

We gaan vanmiddag rijden en ik neem toch Indra mee, er is niets meer te zien van de val aan haar.
Ik heb gezocht op wegafsluitingen bij Pijnenburg maar ik kan niets vinden. Ik wilde de routes nog wat aanpassen, lag de site en app van afstandmeten eruit. Super stressvol haha. Nu doet hij het weer maar toch grotendeels nog dingen ook in een andere app gezet en de kaarten uitgeprint. Hopelijk genoeg noodmaatregelen zo :)
Ik heb hillary en saksvis nog geen bericht gestuurd, wilde eerst zelf even kijken of ik iets kon vinden. Ga ik vanavond misschien toch nog doen want ik heb dus niets gevonden over wegafsluitingen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:23

Hilary meldt zich! Pijnenburg kom ik niet, maar het stuk bij Leersum zou ik met je mee kunnen kijken.

Voor Pijnenburg kun je bokker Smotz vragen; ik attendeer haar wel even op dit topic.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:32

_suus19_ schreef:
We gaan vanmiddag rijden en ik neem toch Indra mee, er is niets meer te zien van de val aan haar.
Ik heb gezocht op wegafsluitingen bij Pijnenburg maar ik kan niets vinden. Ik wilde de routes nog wat aanpassen, lag de site en app van afstandmeten eruit. Super stressvol haha. Nu doet hij het weer maar toch grotendeels nog dingen ook in een andere app gezet en de kaarten uitgeprint. Hopelijk genoeg noodmaatregelen zo :)
Ik heb hillary en saksvis nog geen bericht gestuurd, wilde eerst zelf even kijken of ik iets kon vinden. Ga ik vanavond misschien toch nog doen want ik heb dus niets gevonden over wegafsluitingen.

Als je het stukje over de stulpselaan wil pakken kan ik je melden dat dat echt is afgesloten om daar de weg over te steken. Het is ook een permanente afsluiting. Eigenlijk bedoeld om quads en brommers tegen te houden.

Mijn paard staat daar. Vandaar dat ik dit weet.

Als je vanaf Hilversum komt moet je de route wat hoger nemen en dan kan je onder paleis Soestdijk door. Je komt dan uit bij een kruising met stoplichten. Daar oversteken en de paralelweg volgen. Ter hoogte van Pijnenburg kan je dan richting de Soesterduinen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:40

Ik denk dat je voor Woudenberg - Leersum best een leuk stuk hebt gekozen. Wel zou het kunnen zijn dat het pad rond kilometer 11 erg nat is. In dat geval kun je het beste het fietspad langs de N226 nemen naar het zuiden. Je kunt dan ter hoogte van knooppunt 71 weer het bos induiken, dat is het eerste stukje (50 - 100 meter) niet zo'n heel duidelijk pad, maar al heel snel kom je het ruiterpad weer tegen.

Tussen km 12 - 13 - 14 kun je prima draven, redelijk recht pad met wat lichte heuvels erin. De bodem is goed daar (vandaag nog gereden). Ik zie trouwens dat je na 13 een lusje omhoog maakt richting 14. Je komt dan na 14 richting de Scherpenzeelseweg over een grote zandverstuiving. Die is best zwaar en vrij lang. Als je je paarden wilt sparen, kies dan voor het wandelpad dat net links van de zandverstuiving zit (gezien vanuit je rijrichting). Dit pad ligt wat achter een heuveltje; het gebruik door ruiters wordt gedoogd.

Hou er rekening mee dat het pad tussen km 15 en 17 een stevige klim heeft.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 09:52

Duidelijke omschrijvingen allebei bedankt!!

Afbeelding

Wij hebben er inmiddels 2 dagen rijden op zitten. Dag 1 ging soepel en zonder problemen. De overnachting was redelijk primitief. Wij hadden een blokhut (lees tuinhuisje) om in te slapen, was erg koud maar verder prima. De paarden hadden een grote wei, wat opzich heerlijk was. Maar er lagen afgehakte dennenbomen in, veel losse klinkers, autobanden, een lage schuilstal vol rommel, een trekkersleep etc. Maar gelukkig zijn ze de nacht goed doorgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Dag 2 keken we allebei al een beetje tegenop gezien de lange afstand en het vele asfalt.

We zijn uiteindelijk onder de plassen doorgereden omdat dat best wat kilometers scheelde. Maar het was wel erg eentonig en zeker door de regen maakte de auto’s op het asfalt veel lawaai.

Indra bleek na 12 km toch kreupel te gaan lopen. Gelukkig kwamen we toen net langs een tankstation met stukjes gras erbij. We wilden ook net pauze gaan houden daar.
Dus de paarden afgezadeld en hulp gaan regelen.

Afbeelding

Reisgenootje is opgehaald met Indra en alle bagage heeft nieuw paard Werner mee terug genomen.
Ik ben verder gegaan met Flip. Maar in zn eentje is hij overal bang voor, dus ik ben ernaast gaan lopen, zonder bagage, dat gaat wel relaxed. Na 2,5 uur hadden we 11 km afgelegd en is Werner net onder Hilversum weer aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor Flip was het wel een dag met veel stress dus de laatste 5 km was hij uitgeput.

Gelukkig een heerlijke overnachtingslocatie. De paarden staan samen in een grote loopstal, lekker binnen met dit vieze weer. Ondanks dat ze elkaar niet kennen ging het direct goed.

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben lekker lang geslapen, konden we wel gebruiken na gisteren. Zo maar eens tempo gaan maken, als het goed is is het na 12 uur droger. Want we hebben al wel een hele boel regen gehad...

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 17:07

Nou we hebben alle pech van de wereld met deze trektocht :’)
Gisteren ging het rijden opzich goed, was maar klein stukje en zo gepiept. Maar het was wel erg koud en nat, non stop regen. Alle bospaden waren een zwembad. Dus we hebben ervoor gekozen het grootste deel alsnog over asfalt te rijden.

Flip had het echter door en door koud en wilde slecht eten en drinken. Vanmorgen was hij uitgeput. Onrustig lopen, liggen, rollen, helemaal niet meer eten. Temperatuur van 35 graden.
Dus een dierenarts laten komen en een warme deken opgedaan. DA heeft hem een aantal spuiten tegen koliek gegeven en zo meteen wordt hij opgehaald en naar huis gebracht. Het gaat nu al wel iets beter, hij heeft gegeten en temperatuur is 2 graden gestegen. Nogsteeds niets gedronken.
Trailer zal wel een heel gedoe worden, maar ik durf hem ook niet de rit af te laten maken ookal gaat het nu wat beter.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:22

Wat een enorme pech zeg! Enig idee hoe het komt?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 18:29

Malenka schreef:
Wat een enorme pech zeg! Enig idee hoe het komt?

Combinatie van stress (het is nogal een stress kip en zn vaste maatje die op de tweede dag afhaakte hielp natuurlijk niet), de enorme kou en regen, en op de tweede overnachting bleek de watervlotter het slecht te doen en daar kwamen we pas ‘s ochtends achter. Hij wilde daarna ook niet goed meer drinken inhalen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:37

Oh wat een pech. Wat jammer. Gaat het nu beter met hem

Het was vanmorgen en gisteren ook wel heel slecht weer.

En nu? Weer een ander paard?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 18:27

NatasjavE schreef:
Oh wat een pech. Wat jammer. Gaat het nu beter met hem

Het was vanmorgen en gisteren ook wel heel slecht weer.

En nu? Weer een ander paard?

Ja het ging meteen na de DA beter. Thuis ging hij ook meteen eten en vanmorgen zag ik hem drinken. Dus hij is blij dat hij weer thuis is denk ik.

Afbeelding

We hebben een laatste paard geleend. Als deze uitvallen gaan we naar huis, dan hebben we genoeg pech gehad :+
Deze 2 mogen lenen van de zorgboerderij waar mijn reisgenootje vrijwilliger is. Ze waren blij dat ze weer herenigd waren, dus geluk bij een ongeluk :)

Vandaag heerlijk dagje gehad. Heerlijk weer, mooi bos (het was redelijk opgedroogd) en mooie afstand.
Nu zijn we bij Manege Groenewoude. Mooie accomodatie maar wel wennen voor de paardjes dat het zo massaal is. Er is ook ponykamp dus lekker druk.

Afbeelding

Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:16

Ben je uiteindelijk met deze twee paarden thuis geraakt TS?