Van 2 paards trailer een 1,5 maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:51

stitchlover schreef:
Schot schuin zetten is een hele goede keus om zo'n groot paard het evenwicht te laten zoeken tussen ruimte om evenwicht te houden en steun.

Mijn paard kon totaal zijn evenwicht niet houden op een 'hokje' in een tweepaards trailer. Dit had veel gerommel en moeilijk laden als gevolg. Daarom in overleg met de trailerboer de mogelijkheid gemaakt om het tussenschot schuin te borgen en een lange stang voor achter laten maken.

Sindsdien is hij weer helemaal happy op de trailer. Loopt er zo in en in de camera kan ik zien dat hij de extra ruimte ook echt gebruikt om evenwicht te bewaren.

ik rij momenteel ook zo rond (ivm soms trekpaard die niet in 1 vak past, soms pre die veel te veel ruimte heeft in de volledige trailer). echter kan ik achteraan mijn schot niet vastzetten, waardoor het bij druk tegen de borsstang voorover kantelt. Hoe heb jij dat opgelost?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:57

Ik heb jaren rondgereden met een atec starling 2 paards,zonder tussenschot.

De stangen zijn er in de volledige lengte,dus qua stevigheid biedt je niets in.

Is niet een trailer die ik zou aanraden.
Stond altijd binnen en na +/- 7 jaar rotte de bodem,oa onderaan het kleine deurtje,door sporadisch de regen die door het raampje naar binnen kwam.
Hoort helemaal niet.

Owja,had toen wel een auto die 2000 kg mocht trekken.1500 kg is wel erg nipt,een 2-paards weegt sowieso altijd al iets meer dan een 1,5 paards.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:22

Charaz schreef:
Een V40 mag ongeveer 1500 kilo trekken toch? Als je er een paard in zet kan dat prima.

Hoe kun je dit u zeggen zonder een type/motor inhoud te weten?

De ene V40 is de andere niet..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:26

Duhelo schreef:
ik rij momenteel ook zo rond (ivm soms trekpaard die niet in 1 vak past, soms pre die veel te veel ruimte heeft in de volledige trailer). echter kan ik achteraan mijn schot niet vastzetten, waardoor het bij druk tegen de borststang voorover kantelt. Hoe heb jij dat opgelost?

De trailer waar ik dit voor had heb ik ingeruild omdat hij niet onder de karloods paste, dus ik kan geen foto meer maken, maar ik hoop het te kunnen omschrijven.
De trailerboer heeft een soort haak gemaakt bestaande uit de haak die aan de binnenzijde van de stang zit, die U vorm en aan de andere kant een extra staafje gelast wat in de vergrendeling van de wand paste en die kon ik met een borgpin borgen. Ik zette het schot altijd van links naar rechts, dan was mijn schot voor nog gezekerd.

Zeg maar onderstaande foto's aan elkaar gelast en dit werkte prima!

Afbeelding

Afbeelding