Equilab | De paardrij-app om jouw ritten te analyseren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:02

hieltje schreef:
Interessant ik denk dat ik hem ook eens ga proberen. Ik gebruik nu een sporthorloge van Polar om de route bij te houden, gemiddelde snelheid, de afstand, tijdsduur en mijn eigen hartslag. Ik ben wel erg benieuwd naar de verschillen. Alleen jammer dat het in het Engels is.

Het kan ook in spaans :Y)

Sylver

Re: Equilab | De paardrij-app om jouw ritten te analyseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:04

Ziet er leuk uit! Ik rij niet super intensief maar lijkt me wel leuk om het eens bij te houden. Ik ga hem morgen uittesten!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:11

Of in het Zweeds :D

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:15

Ik heb de app vandaag ook voor het eerst uitgeprobeerd tijdens een buitenritje. Gebruik normaal altijd Endomondo, maar deze ziet er ook goed uit! Wel leuk om zo meer inzicht te krijgen in hoeveel je tijdens de rit stapt, draaft en galoppeert. Had hem gewoon in mijn jaszak, en hij heeft het best nauwkeurig gemeten. Zelfs de paar sprongen galop die paardlief tijdens een drafje maakte zijn te zien in de tabel! Denk dat Equilab voor mij de vervanger van Endomondo wordt. :D

Amberkelsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:36

Ik heb de app ook!
Heb hem tot nu toe alleen gebruikt voor in de bak maar werkt volgensmij prima en nog wel redelijk nauwkeurig.
Snap alleen niet alle engelse termen :')

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 12:20

Kcinarual schreef:
Ooh aha. Raar dan dat er een optie langelijnen (en mennen) is.

Echt? Wow, waar heb je die in de app gevonden?

hieltje schreef:
Interessant ik denk dat ik hem ook eens ga proberen. Ik gebruik nu een sporthorloge van Polar om de route bij te houden, gemiddelde snelheid, de afstand, tijdsduur en mijn eigen hartslag. Ik ben wel erg benieuwd naar de verschillen. Alleen jammer dat het in het Engels is.

Hartslag lijkt mij heel handig, misschien kun je deze wel verbinden met je telefoon om de gegevens samen te voegen :)

Ik heb contact met de meiden die de app ontwikkeld hebben, dus mochten jullie nog verbeteringen hebben, dan kun je ze aan mij doorgeven, zal ik ze bundelen en doorzetten naar ze :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:00

Lieve_Duc

Nederlandse taal zou erg fijn zijn. Mijn Engels is niet super.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:10

Verbeteringen... Ik vraag me gewoon af waarom de app bij mij draf als galop ziet. Bij een andere Motorola gebruiker werkte de app ook niet. Zou fijn zijn als ze het werkend kunnen maken op onze telefoons. :)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:17

Langelijnen staat bij ride type bij start. Mennen bij main discipline in je profiel

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:08

Vandaag er eindelijk eens aan gedacht de app ook daadwerkelijk aan te zetten _O-
Halverwege de rit, maar hij deed het behoorlijk goed! Ben benieuwd hoe de gegevens zijn na een training in de bakAfbeelding

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:24

Afbeelding

Hier is hij vrij nauwkeurig!
Erg leuk om bij te houden.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 09:38

Ik heb de app gisteren voor het eerst gebruikt. Het werkt best goed!

We waren gisteren ontzettend verdwaald en hebben uiteindelijk nogal omgereden.. het is dus grappig om te zien hoe dichtbij we bij de goede route waren en hoe ver we hebben omgereden hahaha

Lieve_Duc schreef:
Ik heb contact met de meiden die de app ontwikkeld hebben, dus mochten jullie nog verbeteringen hebben, dan kun je ze aan mij doorgeven, zal ik ze bundelen en doorzetten naar ze :)

Maar als je verbeteringen door kan geven, zou ik het volgende zeggen;
- de ritten een naam kunnen geven
- nederlandse taal toevoegen
- maximale snelheid weergeven
- een melding (alarm achtig iets) wanneer je de app detecteerd dat je niet meer zoveel beweegt en dus al gestopt bent maar de app bent vergeten uit te zetten.

Oh en complimenten voor de leuke app!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:33

Freetorun, wat betreft de max. snelheid; als je bij een training naar details gaat zie je een grafiek met "speed". Hier kun je zien wat je max. snelheid ca is geweest. Ik heb de app ook nog maar net, en weet dus niet hoe nauwkeurig deze is.
2 trainingen gedaan, maar kloppen vrij goed.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:37

Vandaag voor het eerst gebruikt. Leuk om alles zo terug te zien! Heb veel meer gestapt dan ik dacht :Y)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:05

Hier heb ik de telefoon al in broekzak, binnenzak jas, buitenzak jas, ... geprobeert, maar hij blijft zeggen dat ik 0% galop rijd... Ja niet dus, ik gallopeer wel zeker.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:23

Bij mij gaat het met de gangen ook niet helemaal goed hoor. Zal als ik er aan denk vanavond nog een poging doen. De vorige keer gaf die aan dat ik 43 minuten hebt gestapt en 4 minuten gedraafd. Daar klopt natuurlijk niets van. Ik heb echt wel veel meer gedraafd.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:30

Ik heb de app ook! Vind het heel fijn dat er een logboek aan vast zit. Ik heb er nu twee keer mee gereden. Vind hem ook niet heel nauwkeurig maar de trainingen waren wel goed met elkaar te vergelijken. De links of rechtsom functie is nog beta toch? Want die klopt bij mij qua tijd niet met de tijd van mijn training..

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:58

Hij is vandaag niet erg nauwkeurig geweest, we zijn blijkbaar een paar keer dwars door het kanaal gereden.. :Y) En een heleboel korte galopjes, wat ook niet het geval was... :')

Afbeelding

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:31

Vandaag geprobeerd buiten werkt hij goed. Maar ik de bak denkt de app dat ik buiten rondjes rij. En in de bak heb ik volgens de app alleen gestapt op heel hoog tempo hahaha

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:54

Sille55 schreef:
Hij is vandaag niet erg nauwkeurig geweest, we zijn blijkbaar een paar keer dwars door het kanaal gereden.. :Y) En een heleboel korte galopjes, wat ook niet het geval was... :')

[ [url=m/IFLX1B.png]Afbeelding[/url] ]

Het lukt me niet om een foto te plaatsen, maar ik ben zondag over twee huizen gegaan. Ik denk dat mijn paard wilde solliciteren voor Amerigo's baantje. Ik heb een vos, dus dat heeft echt geen nut. Ha ha

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:56

FrNo schreef:
Het lukt me niet om een foto te plaatsen, maar ik ben zondag over twee huizen gegaan. Ik denk dat mijn paard wilde solliciteren voor Amerigo's baantje. Ik heb een vos, dus dat heeft echt geen nut. Ha ha

hahhaa :') :')

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:13

Lijkt me handig zo’n app, ik gebruik nu Endomondo maar het lijkt me wel leuk om te zien hoeveel ik welke gang rijd.
Weet iemand hoe die reageert op gangenpaarden? Of worden die gangen gewoon weggeschreven bij draf en galop? :\ Kiestie voor andere gangen door de snelheid te meten of iets anders? Hoe werkt het precies? :)

Myrthe_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:35

Ik heb m ook. Supernauwkeurig is ie qua route inderdaad niet :'). Verder lijken mijn gangen wel te kloppen. Volgensmij reageert hij ook op extra gangen rollyjogerd

Myrthe_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:36

Ik heb m ook. Supernauwkeurig is ie qua route inderdaad niet :'). Verder lijken mijn gangen wel te kloppen. Volgensmij reageert hij ook op extra gangen rollyjogerd

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:44

Ik was naar aanleiding van dit topic erg benieuwd en heb de app gedownload, maar helaas heb ik al twee (bak) trainingen geen enkele registratie. De tweede keer heb ik speciaal nog gekeken of de gps op een acceptabel niveau stond voor ik hem aan zette, maar geen succes :n
Er waren meer mensen met dit probleem? Hebben die er al iets op gevonden? Op de site van equilab zelf staat helaas helemaal niets aan troubleshooting.

Edit: Ik denk nu dat het mogelijk is dat de app geen toegang heeft tot de gps gegevens. In dat geval zal ik de programmeurs een heads up geven dat ze daar een alert voor in moeten bouwen :)