Probleem na verkoop welzijn van het paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:14

Willemiens schreef:
Misschien dreigen om verdere stappen te nemen? Je kan altijd zeggen dat jullie een 'contract' hebben en dat ze haar beloftes dus niet na komt.
Misschien schrikt ze er van en komt ze met een voorstel..

Hoop alleen dat ze geen lid is hier op het fora -O-

Ik denk niet dat je echt iets kan met dat 'contract'. Het toont vooral aan dat TS het paard heeft verkocht en het dus niet meer in haar eigendom is. Het eigendom van een paard bewijzen is juridisch heel lastig in Nederland aangezien er geen I&R is (zoals met koeien, schapen, geiten, varkens etc.).

Of de inhoud van dit contract (recht op eerste koop is het enige wat ik heb gelezen) dan nog rechtsgeldig is, betwijfel ik. Zeker wanneer de huidige eigenaar het paard niet wil verkopen. Want dat is natuurlijk ook nog een voorwaarde wanneer je het recht van eerste koop meent te hebben. ;)

Wat ik me bij dit soort gevallen altijd afvraag, is of men er vooraf nooit over na heeft gedacht dat dit ook één van de consequenties is. Zo vreselijk naïef in deze wereld.

Wat ik verder ook nog wil zeggen is dat welzijn nogal relatief is in de ogen van de mens en zeker in de ogen van ons paardenliefhebbers. Doorgaans laten pensionhouders een ponybox niet verhuren voor een paard. Ze hebben voornamelijk zichzelf ermee, gezien de hoeveelheid en diversiteit aan bezoekers die er komen. En zeker als iemand zelf een paddock paradise heeft voor zijn/haar paarden, is een box natuurlijk sowieso klein, ook al voldoet deze aan de standaarden zoals die al decennialang geschetst worden.
20 euro om je paard een keer op de wei te laten zetten? Laat me niet lachen... Is dit niet een groentesoep topic? 20 euro per maand is een redelijk bedrag daarvoor. Of heb ik dit nu verkeerd gelezen :+

Anyhow, ik bedoel vooral te zeggen dat er flink relatief op ruimte kan worden gekeken. Dat het paard zich hier niet lekker bij voelt, zeker bij een grote overgang/verandering, is zeker mogelijk.

Maar ik heb sterk het idee dat TS het een en ander flink opblaast in dit verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:19

Zorg in ieder geval dat je de huidige eigenaar te vriend houdt. Want zonder diens medewerking ga je haar echt niet terug krijgen. Verkocht is verkocht en rechters maken gehakt van vage contracten die allemaal eisen stellen aan de nieuwe eigenaar.
En terugkopen lukt alleen als je geld hebt. Heb je dat inmiddels? Ben je uit de financiële penarie?

144 doet niet zoveel. Als ze al komen kijken, delen ze in dit soort situaties hooguit een waarschuwing uit. Ze gaan echt dat beest niet in beslag nemen of controleren hoe vaak en hoe lang ze buiten staat. Dus je zult er weinig mee opschieten. Je houdt er hooguit knallende ruzie met de huidige eigenaar aan over.

Mazida

Re: Probleem na verkoop welzijn van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:21

Verkocht is verkocht en ook met contracten heb je helemaal niets te zeggen over je verkochte paard. In plaats van de eigenaar te bestoken met berichtjes, doe een bod. Gaan ze akkoord laat paard los. Doen ze dat niet, laat het los, want het is jouw paard niet meer. Had je heel crue gezegd niet moeten verkopen...