Anoniem schreef:Jawel, staleigenaar heeft van allemaal de reservesleutel dus hij kan ze altijd openen, lijkt mij logischMaar op deze manier kunnen wij er zelf ook bij zonder dat dus steeds aan hem te vragen.
Ok dat is ook een oplossing.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

rumay schreef:Het maakt niet uit wat iemand anders doet. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je handelen en moet er zelf voor zorgen dat je voldoet aan wet- en regelgeving. Als je buurman altijd 80 km/u in de bebouwde kom rijdt, is dat voor jou toch ook geen reden om dat ook te doen (hoop ik)?danzzz is me allemaal al jaren duidelijk en dat vroeg ik niet, ik vroeg wie hem daadwerkelijk altijd mee heeft.
bruintje123 schreef:http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 50&from=NLJa ik heb het ergens gelezen vorig jaar of zo dat als je van huis uit, dus ook pensionstal uit, op buitenrit gaat je hem niet bij hoeft te hebben, maar thuis/pensionplaats hem dan wel direct moet kunnen overhandigen.
En niet door gedogen maar dat die regel is veranderd.
Ik zal wel eens gaan zoeken.
Citaat:In afwijking van lid 1 hoeven geregistreerde paardachtigen of als fok- en gebruiksdier gehouden paardachtigen niet van het identificatiedocument vergezeld te gaan, als:
a) ze zich in een stal of een wei bevinden, en de houder het identificatiedocument onverwijld kan tonen;
b) ze tijdelijk bereden, gemend, geleid of meegenomen worden, hetzij: [...]
4EverHobbes schreef:Je moet niet interpreteren, je moet gewoon lezen wat er staat: "het terrein waar dit plaatsvindt" verwijst terug naar "wedstrijd of evenement". Er is echt geen woord Frans bij.In deze wijziging staat ook het volgende als uitzondering:
"als het om een paard gaat dat deelneemt aan een training of proef voor een wedstrijd of evenement waarvoor het tijdelijk het terrein waar dit plaatsvindt moet verlaten,"
Dit is toch heel breed te interpreteren, of ben ik nou gek?
danzzz schreef:4EverHobbes schreef:In deze wijziging staat ook het volgende als uitzondering:
"als het om een paard gaat dat deelneemt aan een training of proef voor een wedstrijd of evenement waarvoor het tijdelijk het terrein waar dit plaatsvindt moet verlaten,"
Dit is voor (m)endurance en crossen. die gaan vaak kilometers van het eigenlijke terrein af waar de wedstrijd gehouden wordt. Als je dus aan zo een wedstrijd mee doet dan ben je niet verplicht het paspoort bij je te dragen op het moment dat je de uitgezette weg volgt, ook al ben je op dat moment ver van
het paspoort verwijdert.
4EverHobbes schreef:danzzz schreef:
Dit is voor (m)endurance en crossen. die gaan vaak kilometers van het eigenlijke terrein af waar de wedstrijd gehouden wordt. Als je dus aan zo een wedstrijd mee doet dan ben je niet verplicht het paspoort bij je te dragen op het moment dat je de uitgezette weg volgt, ook al ben je op dat moment ver van
het paspoort verwijdert.
Ik snap het, maar er staat niet wat jij nu schrijft.
4EverHobbes schreef:Danzz, ik heb de tekst gekopieerd. Dat is wat er staat. Ik lees nergens in deze tekst dat het om cross of endurance gaat. Dat lees ik alleen in jouw uitleg.
En Roodvos, het kan ook wel wat vriendelijker. Ik kan heel goed lezen.
Citaat:"als het om een paard gaat dat deelneemt aan een training of proef voor een wedstrijd of evenement waarvoor het tijdelijk het terrein waar dit plaatsvindt moet verlaten,"
Citaat:Dit is voor (m)endurance en crossen. die gaan vaak kilometers van het eigenlijke terrein af waar de wedstrijd gehouden wordt. Als je dus aan zo een wedstrijd mee doet dan ben je niet verplicht het paspoort bij je te dragen op het moment dat je de uitgezette weg volgt, ook al ben je op dat moment ver van
het paspoort verwijdert.
Roodvos schreef:4EverHobbes schreef:Je moet niet interpreteren, je moet gewoon lezen wat er staat: "het terrein waar dit plaatsvindt" verwijst terug naar "wedstrijd of evenement". Er is echt geen woord Frans bij.In deze wijziging staat ook het volgende als uitzondering:
NenaC schreef:je kunt aangifte doen ja, maar TS heeft het paard verplaatst zonder geldig paspoort en is daarmee ook in overtreding, de stalling waar het paard nu staat, heeft een paard staan zonder geldig paspoort en is daarmee ook in overtreding........

NenaC schreef:je kunt aangifte doen ja, maar TS heeft het paard verplaatst zonder geldig paspoort en is daarmee ook in overtreding, de stalling waar het paard nu staat, heeft een paard staan zonder geldig paspoort en is daarmee ook in overtreding........
Het verhaal is te kort door de bocht om er iets zinnigs over te zeggen. Het lijkt mij een beetje op een betaalachterstand en dat daarom het paspoort is achtergehouden.
ik vervoer mijn paard nooit met paspoort. Die ligt netjes opgeborgen in de la thuis, bij alle paarden. Ook bij paarden die ik rij voor andere mensen, die hebben ze in hun eigen la. Kabayo schreef:NenaC schreef:je kunt aangifte doen ja, maar TS heeft het paard verplaatst zonder geldig paspoort en is daarmee ook in overtreding, de stalling waar het paard nu staat, heeft een paard staan zonder geldig paspoort en is daarmee ook in overtreding........
Het verhaal is te kort door de bocht om er iets zinnigs over te zeggen. Het lijkt mij een beetje op een betaalachterstand en dat daarom het paspoort is achtergehouden.
Het paspoort is toch gewoon geldig? Ze heeft hem tijdens transporteren niet bij haar.
Dan ben ik ook altijd in overtredingik vervoer mijn paard nooit met paspoort. Die ligt netjes opgeborgen in de la thuis, bij alle paarden. Ook bij paarden die ik rij voor andere mensen, die hebben ze in hun eigen la.
Farcows schreef:StalNollie schreef:Sowieso nooit vervoeren zonder paspoort. Als ze je aanhouden kan het je 1500 euro kosten
Waarom is die boete zo hoog?!
Ik las laatst over dat boetebedrag en vond het echt belachelijk.
Iemand omver rijden is goedkoper...