Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miiej schreef:Ik weet niet of het al gezegd is maar kan je niet na het rijden een x aantal keer op en af stappen?
Dat gebruikte ik altijd bij jonge paarden die het spannend vonden tijdens het opstappen.
Monique1963 schreef:@Sclimpre, het filmpje is wel een voorbeeld van deze techniek, maar ik vind dit te ver gaan wat deze man doet. Het paard kan zijn schoft wel breken.
Ik ga op zoek naar een netjes voorbeeldsfilmpje van deze methode van Warwick schiller mijn grote voorbeeld in natural horsemanship.
https://www.youtube.com/watch?v=cfuRH383Lio&t=45s
het paard moet zichzelf leren te controleren, wij moeten hen niet controleren.

Ik ben benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgen dan..
Cer schreef:Wat ik hier voorbij zie komen aan oplossingen raakt soms ook kant nog wal
"Probeem: Paard staat niet stil met opstappen en rent rondjes" -> "Oplossing: stap op met een krukje"..Ik ben benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgen dan..

maar ieder zo zijn manier natuurlijk.
geduld is je grootste vriend, en t lastigst om te hebben

Fair schreef:Kan je niet zorgen dat met het opstappen iemand anders aan de andere kant staat om je paard te begrenzen? Dat de andere persoon zijn hand bijvoorbeeld op de borst houdt.

) is of de veearts al is langsgeweest om medische problemen uit te sluiten .. Fair schreef:Kan je niet zorgen dat met het opstappen iemand anders aan de andere kant staat om je paard te begrenzen? Dat de andere persoon zijn hand bijvoorbeeld op de borst houdt.
N4N4 schreef:Wat ik mis in het hele verhaal ( hoop niet dat ik eroverheen gelezen heb) is of de veearts al is langsgeweest om medische problemen uit te sluiten ..